- 1696 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
SAZAN
Bilmem hiç duydunuz mu İnternet sazanlığı diye bir şey…Var maalesef…Şu anda o sazanlardan birisinin yazısını okumaktasınız.
Benim ilk büyük sazanlığım,İnternette okey oynarken oldu. Hatunun biri güya etkilenmiş benden. Arık badem gözlerimden mi, yoksa katyan bıyıklarımdan mı neyden etkilenmişse etkilenmiş ille de buluşalım filan diyor. ‘’İyi buluşalım madem lakin ben de seni tanıyayım..Bir resmini koy ..Hep çiçek böcek resmi yayınlıyorsun deyince nihayet hanımefendi ( Hatta beyefendi bile olabilir bilmiyorum valla ) bir resim yolladı…Aman Ya rabbim ben diyim Samanta Fox --- yav şimdi yeni yetmeler Samanta Fox’u da bilmezler ki…Neyse onların da tanıyacakları birini diyeyim…Ben diyim Adriana Lima, siz deyin Beyonce ya da Şakira..İşte öyle bir şey…Ugh…Resmen şapırt yani…Hatun diyor ki: Bakın ben kimselere göstermiyorum aslında..hayatımda ilk kez size gösterdim’’ Vayyyy be…hatunu resmen mest etmişim bu vahşi cazibemle ha? Helal lan oğlum Sami yaş altmış ama maşallahın var hani. Lakin hatun resmi hemen kaldıracak..Bu anı paylaşmam lazım…Hemen büyük oğlum Cihangir’i çağırdım yanıma
- Evlat bak bakalım cici anneni beğenecek misin?
Cihangir Baktı ve başladı gülmeye…
-Vaaayyy Babama bak benim beee… Gitmiş de kimi tavlamış.,,
Allah Allah…Kimi tavlamışım yavvv.
-Hayırdır oğlum kimi tavlamışım ?
-Kimi olacak baba koskoca Oprah Whinfrey’i tavlamışsın…
-Yani oğlum bu şimdi iyi bir şey mi kötü bir şey mi?
-Yav bundan daha iyi şey mi olur? Neredeyse bütün dünya bu kadına hasta. Lakin gel gör ki kadın da sana hasta…Haaa haaa haaaaa.
Hava atalım derken resmen madara olduğuna mı yanarsın…Kendi kendine havalara girip ‘’ vaaayyy beee ben neymişim modunda culuh ( yani hindi ) gibi kabardığına mı yanarsın..İlahide dediği gibi ‘’ Yan yüreğim yan…Gör ki neler var ‘’
Bu ve benzeri sazanlıklar zararsız…Alt tarafı kalbinizde biraz burukluk olsa da gelip geçiyor ve unutuluyor.
İkinci sazanlık olayım Peygamberimizin çok çirkin bir karikatürünü yapan Danimarkalı karikatürist ile ilgili oldu.
Baktım bir sürü internet sitesinde bir haber: ’’ Peygamberimize hakaret eden Danimarkalı karikarürist Kurt Westergaar evinde yanarak can verdi’’…’’Oh olsun namussuz köpeğe…’’ Hemen o gün döşendim bir yazı…Facebook sayfamda yayınladım. Adama tabii ki dümdüz gidiyorum..Yazımın en edepli tarafı ise ‘’ Peygamberimizle dalga geçer misin? Allah işte insanı böyle yakar…Geber pis köpek.’’ Cümleleriydi.
Ertesi gün oturmuş evde tv seyrediyorum..Baktım adam Fransa’da bilmem ne ödül töreninde bilmem neyin ödülünü alıyor…Haydaaa…Ulan hani gebermişti bu herif? Hem de yanarak? Hımm demek ki bu sanal alemde her söylenene, her yazılıp çizilene hemen sazan gibi atlamayacaksın dedim kendi kendime ama ikinci bir sazanlık daha yaptım.
Yine internet sitelerinde face book paylaşımlarında bir haber: O zamanki Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu tüm ilköğretim okullarından andımızı kaldırıyor… Durur muyum ? Hemen döşendim Nimet Hanıma...Allah ne verdiyse artık…İyi de öğretmeniz...Okulumuz ilköğretim olmasa da zaman zaman başka okullara da uğruyor ayağımız…Anaaa bir bakarsın ki çocuklar çatır çatır andımızı okumakta…Yav hani kalkmıştı bu andımız filan? Neyse...Daha sonra bakmadım…Şu anda kalkmış mı kalkmamış mı , okunuyor mu okunmuyor mu bilmiyorum..Merak edip araştırmıyorum da işin doğrusu.
İlerleyen günlerde yeni bir haber: ‘’ Bunlar Atatürk’ü unutturmaya çalışıyorlar’’ Bunlar kim açıklamaya gerek var mı? Haberin Kaynağı Denizli Eğit-Sen…Bir video hazırlamışlar ve o videoda bir ders kitabından gösteriyorlar..Gerçekten de ders kitabında Atatürk’ün resmi, Gençliğe Hitabe ve İstiklal Marşı yok. Ama bu sefer temkinliyim. Daha önce dersimi aldım ya…Balık gibi atlamayacağım habere…Hemen ertesi gün hem bizim okulda hem de başka okullarda öğretmenlik yapan arkadaşların ellerindeki tüm kitapları alıp inceledim… Bizim okul özel olduğu için devlet bize bedava kitap vermiyor..Ama devlet okullarında çalışan öğretmen arkadaşlara verilmiş… 2011-2012 Eğitim öğretim yılına ait bütün ders kitaplarında Atatürk’ün resmi, İstiklal Marşı ve Gençliğe Hitabe var…Oh çok şükür bu sefer oltaya gelmedim…Ben oltaya gelmesine gelmedim de böyle bir haberin amacı nedir…Böyle bir paylaşımla neye ulaşmaya çalışılmaktadır onu da anlamış değilim (!)
Daha sonra artık bu tür paylaşımlarda seçici olmaya başladım. Mesela hâla daha var olan bir paylaşım: ‘’Peygamberimizin(S.A.S ) ayak izi’’…’’ Bakalım bunu kaç kişi paylaşacak---Bunu görüp de paylaşmayan bizden değildir---Allah rızası için bir kere paylaşın’’… İnadına paylaşmadım..Pek çok paylaşımcıya da yazdım…’’ Kardeşim o ayak izinin Peygamberimizle(S.A.S ) bir alakası yok’’ Neymiş efendim Peygamberimiz ( S.A.S ) mermer üzerinde bile yürürken ayağının izi kalırmış...Yahu mantık biraz…Mantık…Allah ( C.C ) Uğruna alemleri yarattığı bir peygamberine böyle bir sıkıntı verir mi? Mermerde yürürken bile ayağının o mermere gömülmesi peygamber bile olsa bir insan için rahmet midir, sıkıntı mı? Biraz düşünsenize…Hem Topkapı Sarayı Müzesinin müdürü olan Prof Dr. İlber Ortaylı da bu ayak izinin Peygamberimize (S.A.S ) ait olmadığını söylüyor.
Bir başka paylaşım: Başı yazmalı, ayağı şalvarlı bir kadın resmi…Kadın en fazla ellisinde bir hatun…Altında bir yazı: 1918 li anam soruyor:’’ Çanakkale şehitlerini, Gazi Mustafa Kemal’i doğuran, karnında bebeğiyle sırtında mermi taşıyan aziz Türk anaları yemenisiyle, yazmasıyla, başörtüsüyle Müslüman değil miydi? Din sıkmabaşlara, satılmış şaklabanlara mı kaldı’’…El insaf yahu…1918li anam diye resmini koyduğun hatun elli yaşında bile yok…Hem kim iddia ediyor dinin sıkmabaş dediğiniz insanlara kaldığını? Haydi onu da geçtim…Madem öyledir de Cumhuriyet mitinglerine katılan yazmalı kadınları niçin kovdunuz ‘’ Atatürk sizleri istemiyor’’ diye ? Hem de Anıtkabirden…Niçin kovdunuz ha? İnsanda biraz yüz olur böyle bir paylaşımı yapabilmek için. Ama dedik ya sanal alem bu her bir halt olabiliyor.
Bir başkası: Bu sefer hedef Coca Cola…Yahu tamam bu zıkkım faydalı bir halt değil…Sağlık açısından zararları malum…Tamamm…Konuyu bu yönü ile işleyin…Ama tutar da kafasında sarığı Coca Cola kapağı, üzerindeki cübbesi Coca Cola şisesi olan bir imam ve aynı kıyafetler içinde cemaat resmi koyar ve işte Coca Cola’nın İslama bakışı bu derseniz orada bir çapanoğlu ararım ben…O kolanın reklamı için bile trilyonlar harcayan bir uluslar arası şirket böyle bir saçmalık yaparak kendi kendisini baltalar mı? Yaklaşık 2 Milyara yakın bir İslam alemi pazarını kaybetmek ister mi? Hem de bunu bizzat kendi kendisini sabote ederek yapar mı? Dedik ya mantık…Mantıkkkk.
Ama her şeye rağmen bazen bazı şeyleri atlayabiliyorsunuz. Benim bir önceki yazım olan ‘’ Burma ama tatlı değil ‘’ başlıklı yazımda paylaştığım resim gibi…O resimler meğer Burma’da yaşanan katliamın değil daha önce Çin’de yaşanan bir depremin resimleriymiş. İşin doğrusu aklımın ucundan bile geçmemişti…Yani bir kez daha sazanlık yapmışım anlaşılan ( İnşallah bu son olur ) Neyse ki haber doğruymuş…Haa buna sevindim mi? Asla…Keşke haber de yanlış olsaydı…Böyle bir katliam hiç yaşanmamış olsaydı da ben birilerinin günahını almış olaydım.
YORUMLAR
hocam yazınızı okuyunca iyikide saf olmuşum dedim çünkü saf olduğumdan dolayı kimse bana askıntı olmuyor bu ara sazanlıktan kurtulmuş oluyorum bilgim olmadığından hemen bir şeyler yazma gereğide duymuyorum onun içinde sazanlıktan kurtulmuş oluyorum yazınızda kendime düşeni aldım saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Bu gölde ne kadar kaçınırsan kaçın eninde sonunda insan bir yerde bir sazanlık yapıyor...Çaresi ya hiç bir şey paylaşmayacaksın ya da varsın sazanlık olsun diyip bazı şeyleri paylaşmaya, insanlara güven duymaya devam edeceksin ..Olay bundan ibaret.
Haa ..Ona güvenme, bundan kuşku duy o da insanı paranoyak yapar ya....Artık ysa paranoyaklığı ya da sazanlığı seçmek zorundayız...Ben kendi adıma sazan olmayı tercih edenlerdenim.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Öncelikle sayfama şeref verdiğiniz ve güzel yorumunıuz için çok teşekkür ederim.
Bu cevabı bir başka arkadaşa da yazdım ama bu dur.
Bu gölde- ne kadar kaçınırsan kaçın- eninde sonunda insan bir yerde bir sazanlık yapıyor...Çaresi ya hiç bir şey paylaşmayacaksın ya da varsın sazanlık olsun diyip bazı şeyleri paylaşmaya, insanlara güven duymaya devam edeceksin ..Olay bundan ibaret.
Haa ..Ona güvenme, bundan kuşku duy o da insanı paranoyak yapar ya....Artık ya paranoyaklığı ya da sazanlığı seçmek zorundayız...Ben kendi adıma sazan olmayı tercih edenlerdenim.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Aslında ben de öyle fazla göstermiyordum..Ama bir kereden bir şey çıkmaz diye gösterdim resmimi...Evet yağmurlu bir gündü...Tıpkı bu gün gibi...Kaybetmiştim seni..Taştı göz yaşlarım...karıştı yağmurlara...Sensiz yılllardaaaaa...Hay Allah yav yine başka bir moda geçtim.
Selam ve sevgilerimle.
Yazınızı ilgi ve merakla okudum her şey yerli yerince anlatılmış çok beğendim ve kendime sordum...........sen ne sazanlıklar yaptın diye ... evet bir haberin doğruluk derecesini bilmeden yorum yapmak ,görüş bildirmek SAZANLIKMIŞ :) bunu şimdi daha iyi anladım yazan yüreğe selam olsun sayın yazarım.
sami biberoğulları
sAYFAMA ŞEREF VERDİĞİNİZ VE BU GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN ÇOK SAĞ OLUN, VAR OLUN.
Selam ve sevgilerimle.
Hepimizin sazan yanları yok mu hocam...Hayatımız sazanlıklarla geçiyor ve geçsinde...Başkalarına daha ne zamana kadar güvenmeyip,inanmayacağız...Biz böyle değildik be Hocam...Bizleri değiştirdiler ...yine harika bir anlatımla keyf aldık yazınızdan...selamlar
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler.
Ben de itiraf ediyorum sazanlardan biriyim. safım, her söylenenin gerçek olduğuna inanacak kadar.
İyiki öyle internet oyunlarına filân giripte önce kendime sonra elâleme madara olmuyorum.
İnsan beşer, beşer şaşar böyle bi lâf vardı galiba..
Tebrikler,
selâm ve sevgilerimle..
sami biberoğulları
Aslında düşünüyorum...Her şeyden şüphe duyan bir paranoyak olmak mı daha iyi yoksa insanlara güvendiği için devamlı kazık yiuyen bir sazan olmak mı...Aslında ikisi de iyi değil ama insanlar başka secenek bırakmıyorlar.
sami biberoğulları
selam ve saygılarımla.
İnanın sazanlık konusunda benden daha beceriklisi yoktur.Bu yüzden başım hep derde girmiştir.Artık yaşlandım daha düşünerek kararlar veriyorum.Selamlar,sevgiler...
sami biberoğulları
Ha bu arada: Yaşlılıktan bahsetmek için henüz çok erken...
Selam ve sevgiler.
Hocam o sazan herşeye değer aslında,
Dolduruşamı geliyormuş hocam.
Millet olarak hisliyiz biraz gaz ayıkla pirincin taşını.
Tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.