AH BU KIZ ANNELERİ....
anneler kızlarını çok sever, bu doğanın bir lutfudur...gerçektir...görünen kısmıdır...
bir de görünmeyen, dile getirilmeyen yüzü ise anneler kızlarını kendilerine rakip görürler...bir kız annesine sorulsa, böyle bir şey var mı diye, yüzünde şaşırmış ifade, kalın ses tonu ayarıyla dudaklarından uzun bir a harfi çıkardıktan sonra alınan yanıt ; ne demek bu, hiç anne kız arasında böyle şey olur mu...
olur olur...
genelde bu böyledir...dedim ya doğa gereği...
kızlarıyla gurur duyarlar, başarılarıyla övünürler, bir de kendi yaptığı şeylerin onlar tarafından yapıldığını gördüklerinde duydukları haz bambaşkadır...ama içten bir sesin, ’beni geçti, eyvah’ söylediğini sadece kendi duyar...
kızının erkek arkadaşı var ise ve bir de kızı bu beraberliğini annesiyle paylaşmakta ise vay geldi o kızın ve gencin haline...
kız elini annesine kaptırdımı kolunu kurtaramayacaktır...
kızım sen yanlış yapıyorsun, sen o’na böyle davranma, onunla şöyle konuşma nasihatleri ard arda sıralanır...anne, kızının ilişkisinde görünmeyen sevgilidir..ya yapamadıklarının pişmanlıklarını, ya da yaptığı hatalarının kızı tarafından da yaşanmamasının paniklemiş hallerini oynamaktadır anne...
ya kızı evliyse?eyvah eyvah...ben kızımın mutluluğunu isterim der ama yönlendirmeden de yapamaz...ben kızıma asla karışmam, onun hayatı, eğriyi doğruyu, idareyi yaşayarak öğrenecek eşiyle birlikte diyerek, mükemmel anneyi ve kayınvalıdeliği oynar...
yaşamımıza dahil olan herşeye olumlu olumsuz bakmalar dışında birazda gerçekleri mizahi yönden dile getirmeli...insan içinde var olan ya da olmayan mizahi anlayış ta farklıdır ama kendimizi de artık kasmadan yaşamalıyız...
erkek anneleri kayınvalidedir, tamam bunu biliyoruz...hatta kaynana diye de kısaltmalarla onlara duyduğumuz duyguyu dışa vurmuş oluyoruz...:)
kaynana, kayınvalide seç beğen misali...ya kız annelerine ne deniliyor?cici anne...ah bu cici anneler de erkek annelerine takılan ünvan ’kayınvalide’ şemsiyesi altında toplanmıyorlar mı?
erkek annelerinin çıkmış adları birkere...
kız anneleri ciciliklerine sığınarak, öyle bir kaynanalık yapıyorlar ki!...haklarını yememek gerekir:)
bir de erkek eş tarafına daha ağırlık verdiyse, erkek annesinin hali.....!
neler oluyor, nasıl bir yöntem uygulanıyorsa, bu başarıyı , kız ya da gizli kuvvet annesi birşekil de yakalıyor...yakalıyorlar işte...yetenek bambaşka şey:)
kız annesi olmak ne güzel...erkek annelerinin, ilkönce kalpleri sonra dilleri bu duruma isyan etseler de, bu durum böyle geldi ve de böyle gidecek...
eşimin annesine düşkünlüğünden... eşimin annesi uzaklarda olmasına rağmen , heran evimizin içindeydi sanki..
.
kız anneleri nedenli boşanma gerekçelerini gözardı etmemek gerekir...
bütün bunlar herkes için geçerli değil tabii, ama geneli bu işte...derdim kız anneleri erkek anneleri v s vs değil...ben de kendimi bu kız annelerine dahil etmiyorum mesela ;)
sadece bazı şeyleri dile getirmek içimi rahatlatıyor:)
YORUMLAR
n-v-n
sevgiler...