Suriyeden sonra , Ortadoğuda neler olabilir.!
Suriyeden sonra , Ortadoğuda neler olabilir..!
İkinci tehlikeli bölgeye dokunulmaya başlandı , bu dokunma nelere sebep olabilir ve yeni doğuracagı tehlikeler neler olabilir. .?
Birinci tehlikeli bölge Irak bölgesi idi ve tamda , Isael/Abd eksenindeki şartlara göre halledildi ; Hallolma boyutları, bu tarihten yaklaşık olarak 20 yıl sonrasında gerçekleşme olasılıkları olan, Büyük Isael planı yani ; Vaadedilmiş topraklar , haritasına göre yol almaktadır.!
İşin ikinci etabı ise , Suriyenin parçalanarak orada ve deniz gören bölgelerden birinde bir ,
yenide olmayan bir fikir olan , Türklerin asla işin içerisinde olmadıkları petrol ve dogalgaz distribütörü kurarak ; transferlerin oradan saglanması yani ağız sütü denilen payeden faydalanmaktır..!
Bu faydalanmanın bekçileri ise , biz halen Esat ile cebelleşirken ara bölgelere yerleşen Kürt
yani ; Pkk faktörü olacaktır..!
Oynanan oyun , haritalara yukarıdan bakmaya alışmadıkça tehlike boyutlarını muhafaza edecektir. Yarın ; Oyunun üçüncü etabının İran olacagına dair bahse girerim ..!
Birinci etapta , Barzani hükümranlıgında ve kökenlerinde Musevi kanı olduğunu asla saklamayan bir oluşum ve yine hemen akabinde ; Türkiyenin baskısı ile kaybeden bir baas
rejimi üyesinin yenilmeye başladığı anda , boşalan dehlizlerin Barzani tarafından anında doldurulması , Ülkemizin Orta Doğu Eş Başkanlığı açısındanda bir o kadar düşündürücü
degilmidir…?
Yani , bu OrtaDoğuEşBaşkanlığı işi ; Bize hazırlanmış bir kurt kapanından öte degildir. ..!
Irakın bölünmesi ile elde ettiğimiz İnşaat gelirleri , bizden misli ile geri alınmaktadır, Suriyenin ; bölünmesi ile Misakı-Milli sınırlarımız tehlike altındadır. ! Üçüncü etapta ise
Önü alınamaz bir Büyük Israel , Yani Vaat edilmiş topraklar ile karşı karşıya kalacagız..!
Yeni asrın tek silahı olan SU bile , Kaybetmek zorunda olduğumuz Mezepotamya ile avuçlarımızın içerisinden SU yumuşaklığı ile kayarak gidecektir…!
Saygılarımla,
Galip Dörtbaş
YORUMLAR
Üstadım bir sonraki yazim ortada yok ..!
Ya da ben göremiyorum..!
Kes/kopyala /yapıştır ile sizden rica etsem, '' [email protected] ''a gönderirmisiniz..?
Değerli arkadaşım.
Oldukça doğru şeyler yazıp doğru ve önemli konulara değiniyorsun da niçin son yazını yoruma kapatmışsın anlayamadım. Ben kendi adıma böyle sonuna kadar okuduğum bir yazının yoruma kapatıldığını görünce kendimi kandırılmış gibi hisediyorum...
Neyse...
Yazıların çok güzel...Doğru da ama yazılarının sonunda sorduğun bazı sorular mevcut siyasi iktidardan öncekilere de sormak lazım: Celal Talabani bu ülkeye kırmızı pasaportla girip çıkarken sıfatı neydi? Aynı şekilde Barzani hangi sıfatla Türk Cumhurbaşkanı, başbakan ve bakanları ile görüşmeler yapardı...Kürdistan bilmem nesinin bilmem nesi olarak değil mi....Yani? ..Yani zaten vardı bir kürdistan..Biz de bunu ite ite kabul etmiştik...
Komşular ( İran, Irak, Suriye) ve biz, hep istedik ki Bir kürt devleti osun ama benim sınırlarımın dışında olsun...Yaniii..Aslında Kürt devletinre hayır filan demedi bu dört komşu devlet..Sadece benim sınırlarım içinde bir kürdistana hayır dediler...
İranda kuruldu...Bakmayın bizim Kuzey Irak Kürt yönetimi filan dediğimize...Yahu devletin Cumhurbaşkanı bile Kürt...Orada var artık bir Kürt devleti...Şimdi Suriye'de kuruluyor....Eh bu işler parayla değil, sırayla...Sırada Türkiye var...Olmadı İran. Onu da ABD belirleyecek zaten
Velhasılı daha önceki ABD yönertimlerinin yavaş yavaş hareket ettiği bu noktada Obama baya bir hız kazandırdı..Ne de olsa müslüman ya(!)
Fazla uzattım. Bana müsaade.
Selam ve saygılarıml.
bobcat
Ben yoruma kapatmadım, şimdi kontrol edecegim,
Saygılarımla..
galip
bobcat
sami biberoğulları
Teşekkürler değer verip cevap yazdığınız için.