- 862 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DİNOZORLARI SİVRİSİNEKLER Mİ YOK ETTİ!
Eğilmeye karar verdik hayvanlar alemine.
Son derece ileri, modern bilimsel yöntemler kullandık ve çok önemli bulgular elde ettik.
Şimdi paylaşma zamanı...
DİNOZORLARI SİVRİSİNEKLER Mİ YOK ETTİ?
Evet, ama gerçek bildiğiniz gibi değil. Basit? Hiç değil!
Her yaz evlerimizin davetsiz misafiri olan bu hayvanın 25 milyon yıl önce bir beygir büyüklüğünde olduğunu biliyor muydunuz?
Tabii ki hayır.
Evet! Bildiğiniz sivrisineğin atası 300 ağırlığında bir kanatlıydı. Fakat bunun bir nedeni vardı. Eski devir insanları da iriydi o zaman. Bu yüzden kanlarını emen bu hayvanları pek takmıyorlardı. İşin doğrusu görmüyorlardı bile.
O zamanlar yiyecek ve içecek bol, mevsimler düzgün, kadınlar iri kalçalıydı.
Ancak sonraki 5 milyon yılda işler değişti. Küresel ısınma başladı, besin kaynakları azaldı. Doğal olarak da insanlar yetersiz beslenmeye başladı. Evrim süreci gereği de ebatları ufalmaya başladı. Tabii değişim yavaş yavaş gerçekleşti. Sonra beygir büyüklüğündeki sivrisinekler dikkatlerini çekmeye başladı. Çünkü geceleri iki-üç tanesi toplanıp, bir mağara adamının tepesine üşüşse, adamı sömürüp bitiriyorlardı. İnsanoğlu sivrisineklere karşı silahlandı, amansız bir mücadele başladı. Yiyecek kıt, sivrisinekte de oldukça fazla et var. Sivrisinekler bırakın insanlardan beslenmeyi, kaçacak delik aramaya başladılar. Sürek avları düzenlendi sivrisinek yakalamak için. Aradan bir 5 milyon yıl daha geçti, sivrisinek nüfusu iyice azaldı.
Ancak sivrisinekler de yavaş yavaş evrime uğramaya başlamışlardı. Süreç bir 5 milyon yıl sürdü. Ufala ufala ancak bir koyun büyüklüğüne gelebilmişlerdi. Normal tabii, evrimde işler öyle çabuk yürümüyor. Arada sivrisinek nüfusu yok olmaya yüz tutmuştu. Baktılar olmuyor, insanlardan vazgeçtiler dinozorlara yöneldiler. Dinozor iri hayvan. Üzerinde yirmi-otuz sivrisinek olsa bile umursamıyor doğal olarak. Aradan bir 5 milyon yıl daha geçti, sivrisinekler dinozorları bitirdiler. (Bakmayın siz küresel soğuma, dev astreoid hikayelerine. Gerçek neden sivrisineklerdir.)
Dinozorlar tükenmişti ama sivrisinekler de bu arada boyutlarını neredeyse şimdiki hallerine getirmişlerdi. Tekrar insanoğluna dadandılar, başımıza musallat oldular.
İlk çağlardaki gibi olsalar, bir çifte edinir tepelerdik hemen. Etinden, sütünden, postundan, toynağından da faydalanırdık. Ama şimdi zor oluyor tabii... Haşere ilacı filan... Nerede eski günler, iri kalçalar...
Ayrıca buraya yazın! Yakında bunlar yine başımıza bela olacak. Çünkü küresel ısınma tekrar başladı. Biz de doğal olarak, uyum sağlamak için ebatlarımızı küçülteceğiz. Beş milyon yıl sonra bir de bakacağız ki ampulün etrafında hindi büyüklüğünde 3-5 sivri geziyor. Şimdiden önlem almak lazım. Mazaallah gece bir uykuya dalsanız...
Zafer ŞENGÜL
DİNOZORLARI SİVRİSİNEKLER Mİ YOK ETTİ! Yazısına Yorum Yap
"DİNOZORLARI SİVRİSİNEKLER Mİ YOK ETTİ!" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.