ÖZGÜR BİREY
ÖZGÜR BİREY
Düşünüp yaratmanın en önemli özelliği özgür düşünme, özgür olmadır. Özgürlük, aykırı, yaratıcı düşünceyi de geliştirir. Aykırı düşünce yeni bilginin doğmasına neden olur. Bilim ve sanatta aynı şeyi düşünmek yaratıcılığın gelişmemesi anlamına gelir.
Sanatla uğraşmak, yaratıcılığı geliştirir. Özgür olmayı içerir. Diğer insanlardan farklılaştırır. Dünya görüşünü değiştirir. Sağlıklı düşünceyi geliştirir. Analiz ve sentezin yolunu açar. Aynı şeyleri düşünmek; milliyetçilikle, ülke bütünlüğünün korunması ile ilgilidir. İtaatle ilgilidir. Bireyin yaşadığı topluma karşı sorumluluğu eğitimle geliştirilir. Buna her ülke milli eğitim der ve milli eğitimini ve devlet ideallerini yıllarca korur. Sık sık sistem değiştirmez. Ülkemiz Atatürk’ün kurduğu Cumhuriyet utkusuna göre şekillenmiştir.
Özgürlüğün gelişmesi ülke politikası ile ilgilidir. Beyin göçü dediğimiz olgu özgürlüğe kaçıştır. Osmanlı İmparatorluğunun İstanbul’u fethi bir rastlantı değildir. Macar topçularına özgürlük tanınması, değer verilerek beyin göçünün sağlanmasından geçmektedir. ABD’nin kalkınmasının temel verileri dünyadaki zeki insanların ABD’de çalışıp üretmeleri neticesinde karşımıza çıkmaktadır.
Ülkede özgürlük geliştikçe kalkınmada hızlanmaktadır. Özgürlükle üreten, ürettiğini satabilen ortamları da yaratmaktadır.
Özgür birey, başı boş olan kişi değildir. Özgür birey ailesini, yaşadığı yeri seven; yaşadığı yerin kalkınmasına, gelişmesine yeteneğine göre katkı sunan kişidir. Çevresindeki değerlerin kıymetini bilendir.
Özgürlük bir hesaplaşmadır yaşamla. Vermek ve almakla ilgilidir. Hayata bir şey vermeden almak mümkün değildir. Özgürlüğün bedeli vardır. Çevremizde yadırganmak, dışlanmak olabilir. Çünkü özgür insan aykırı olmak ihtiyacındadır.
……
ÖZTÜRK ACUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.