- 698 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
"SÖZ MÜ?" DİYE SORMUŞTUN
Çorum Belediyesi Ramazan Etkinlikleri için Cumartesi günü şehrimize bir konser için gelen Sayın Esat Kabaklı; birbirinden güzel mesaj içeren türkülerini çaldı söyledi.
Yeri geldi gönlüne seslendi, yeri geldi gönlümüze seslendi.
Halkın içinden değerli kişilikleri de türkü tadında tanıttı dinleyen sevenlerine.
Mesela Elazizli(Elazığlı) “Yol yemez Nazmi Dayı” bunlardan biri.
Büyükler olarak sade bizim gönlümüze seslenmedi elbette, gençlerimizi, oğullarımızı da unutmadı. Hem onlara öyle bir seslendi ki; kulaklara küpe olacak cinsten.
“Gün gidende ay gelende gel oğlum
Cihan yanar sen gülende gül oğlum
Bir yol vardır Hakk yoludur bul oğlum
Yeri bilmek göğü bilmek bil oğlum
Çabuk büyü çabuk yetiş tez oğlum
Çakal gezen şu dağlarda gez oğlum
Çabuk büyü çabuk yetiş tez oğlum
Çakal gezen şu dağlarda gez oğlum
Gez oğlum;
Vatanına göz dikeni ez oğlum.!
Dostun kim düşmanın kim sez oğlum
Tarihini şerefinle yaz oğlum
Yaz oğlum.!”
…
Bir babanın evladına öğüt veren seslenişi. Sesleniş böyle olursa öğüt verilen evlat nasıl olur varın siz düşünün.
Bu öğütler Sayın Esat Kabaklı’nın sözde oğluna ancak özde tüm Türk çocuklarına.
Bu türküyü dinlerken bir baba olarak kendi evlatlarıma nasıl yaklaşmam gereğini, onlara Vatan, Millet sevgisini nasıl vermem gereğini düşündüm.
Oğlum daha ilkokula başlamadan düşünmüştüm ve o zaman oğluma hitaben “Söz mü Oğul” diye bir şiir yazmıştım. Şöyle başlıyordu:
Dinle ey gözümün feri
Uyumanın değil yeri
Her an, her zaman ileri
Bakacaksın… Söz mü oğul?
…
Şükürler olsun ki uyumayı bıraktı. Artık büyüdü sayılır. Ne de olsa ilkokulu bitirdi. Bu sene Ortaokullu oldu.
Ben tam bunları düşünürken sanki oğlum bu düşündüklerimi duymuşta bana cevap veriyormuş gibi geldi birden gönlüme.
Gönül bu ya; söylemese de söylemesini istediğini duymak istiyor.
Bakın; “Söz mü Oğul” şiirime oğlumdan nasıl bir cevap aldım:
SÖZ BABA
Söz mü? Diye sormuştun
İşte cevap: Söz baba.
Belki hayal kurmuştun
Gerçek olsun… Söz baba.
Dökerek alın teri
Çıkartmalı eseri
İleri, hep ileri
Bakacağım… Söz baba.
Küçük deme yaşıma
Öğüt kattım aşıma
Altın tacı başıma
Takacağım… Söz baba.
Bayrak gibi al kanım
Vatana feda canım
Sel olup dört bir yanım
Akacağım… Söz baba.
Bırakmayıp peşini
Serip cehlin leşini
Hakikat ateşini
Yakacağım… Söz baba.
“Ümmetî…” derken Nebi
Olamam koyun gibi
Sözlerimi mıh gibi
Çakacağım… Söz baba.
Ben gönlümün yalancısıyım. Sizlerde okudunuz şahit oldunuz bir anlamda. İnşallah ömrümüz yeter de bir yerlere geldiğini görür isek o zaman da bir hatırlatma yaparız olmaz mı?
Bu duygularla böylesi değerlerimizi bizlerle buluşturan gönül erlerine teşekkür ve şükranlarımı sunar, hepinizin Mübarek Ramazanını Kutlarım.
YORUMLAR
Hocam cenazemiz vardı geç yazdım.
Bu konudaki etkinliklerden de haberim olmadı zaten
Saygılar
Halil Manuş
Allah geride kalanlara sabırlar versin.
Selamlar...
hayırlı ramazanlar üstadım.paylaşım çok güzeldi.Anadolu böyle işte.hala dostluklar,sevgiler ve gelenekler devam etmekte.
Allah oğlunuza uzun ömür versin.Vatana Millete bağlı dini bütün bir insan oarak,yaşamayı nasip eylesin.
kaleminiz daim olsun.Saygılarımla.
Halil Manuş
Duanıza bir baba olarak içtenlikle AMİN diyorum.
Beğeni ve yorumunuz için en kalbi teşekkürlerimle selam ve saygılar...
HAYIRLI RAMAZANLAR HALİL BEY.
ÇOK GÜZEL BİR YAZI/ŞİİR KALEME ALMIŞSINIZ
HEPİMİZİN DERDİ EVLATLARA NASIL BİR GELECEK GAYRETİ
İNŞAALLAH MANEVİYATTAN YOKSUN BİR NESİL YETİŞMEZ.
ÖZÜNÜ ASLINI NESLİNİ UNUTMAZ BİR NESİL OLURLAR, CÜMLEMİZİN EVLADI İLE BİRLİKTE.
YA NASİP O GÜNLERİ GÖRÜRSEK YENİDEN YAZARIZ OKURUZ NEDEDİK NE OLDULAR SÖZLERİNDEN ESER VAR MI DİYE...
BOZKIR''İ tarafından 7/22/2012 1:54:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Halil Manuş
anlatmaya çalışıyoruz. Buyurduğunuz üzre ilerde sorarız"Ne demiştik, ne oldular" diye.
Selam ve saygımla Teşekkürler.
Değerli Hocam.
Esat Kabaklı Üstadı dünya gözü ile görebilmiş olmak ne büyük saadet...
Evladından aldığın söze gelince...İnşallah o daha da güzelini yazar sana ve de sadece yazmakla kalmaz durur verdiği sözde...
Rabbim her birimizin evlatlarını bizler, bu vatana ve millete bağışlasın ve Yüce yaratanın sevdiğği kullardan eylesin.
Selam ve sevgilerle hayırlı ramazanlar.
Halil Manuş
Tüm temennim sözünde durması ve sözünün eri olması.
Duanıza bir baba olarak içtenlikle AMİN diyorum.
Selam, saygı ve hürmetlerimle Teşekkürler.