- 610 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
RAMAZÂN
RAMAZÂN
islâmın beş şartından dördüncüsü, mubârek Ramezân ayında, her gün oruç tutmakdır. Oruc, hicretden onsekiz ay sonra, Şabân ayının onuncu günü, Bedir gazâsından bir ay evvel farz oldu.
Ramezân, yanmak demekdir. Çünki, bu ayda oruç tutan ve tövbe edenlerin günâhları yanar, yok olur.
Resûlullah “sallallahü aleyhi ve sellem” buyurdu ki: Ramezân ayı gelince, Cennet kapıları açılır. Cehennem kapıları kapanır ve seytânlar bağlanır.
Resûlullah “sallallahü aleyhi ve sellem” Şa’bân ayının son günü hutbede buyurdu ki:
Ey Müslimânlar! Üzerinize öyle büyük bir ay gölge vermek üzeredir ki, bu aydaki bir gece [Kadir gecesi], bin aydan dahâ fâidelidir.
Allahü teâlâ, bu ayda, her gün oruç tutulmasını emr etdi.
Bu ayda, geceleri terâvîh nemâzı kılmak da sünnetdir.
Bu ayda, Allah için ufak bir iyilik yapmak, başka aylarda, farz yapmış gibidir.
Bu ayda, bir farz yapmak, başka ayda yetmiş farz yapmak gibidir.
Bu ay, sabır ayıdır. Sabır edenin gideceği yer Cennetdir.
Bu ay, iyi geçinmek ayıdır. Bu ayda mü’minlerin rızkı artar.
Bir kimse, bu ayda, bir oruçluya iftâr verirse, günâhları afv olur. Hak teâlâ, onu Cehennem ateşinden âzâd eder. O oruçlunun sevâbı kadar, ona sevâb verilir.
Eshâb-ı kirâm, dediler ki: Yâ Resûlallah! Her birimiz, bir oruçluya iftâr verecek, onu doyuracak kadar zengin değiliz.
Resûl “aleyhisselâm” buyurdu ki: Bir hurma ile iftâr verene de, yalnız su ile oruç açdırana da, biraz süt ikrâm edene de, bu sevâb verilecekdir.
Bu ay, öyle bir aydır ki, ilk günleri rahmet, ortası afv ve mağfiret ve sonu Cehennemden âzâd olmakdır.
Bu ayda, emri altında olan işçinin, memûrun, askerin ve talebenin vazîfesini hafîfleten patronları, âmirleri, kumandanları ve müdürleri, Allahü teâlâ afv edip, Cehennem ateşinden kurtarır.
Bu ayda dört şeyi çok yapınız! Bunun ikisini Allahü teâlâ çok sever. Bunlar, Kelîme-i şehâdet söylemek ve istiğfâr etmekdir.
İkisini de, zâten her zemân yapmanız lâzımdır. Bunlar da Allahü teâlâdan Cenneti istemek ve Cehennem ateşinden Ona sığınmakdır.
Bu ayda, bir oruçluya su veren bir kimse, kıyâmet günü susuz kalmıyacakdır.
Sahîh-i Buhârîdeki bir hadîs-i serîfde buyuruldu ki: Bir kimse, Ramezân ayında oruç tutmağı farz bilir, vazîfe bilir ve orucun sevâbını, Allahü teâlâdan beklerse, geçmiş günâhları afv olur.
Günün uzun olmasından ve oruç tutmak güç olmasından şikâyet etmemek şartdır. Günün uzun olmasını, oruç tutmayanlar arasında güçlükle oruç tutmasını fırsat ve ganîmet bilmelidir.
Bir hadîs-i şerîfde, Resûlullah “sallallahü aleyhi ve sellem” buyurdu ki: (Allahü teâlâ benim ümmetime, Ramezân-ı şerîfde beş şey ihsân eder ki, bunları hiçbir Peygambere vermemişdir:
1.Ramezânın birinci gecesi, Allahü teâlâ mü’minlere rahmet eder. Rahmet ile bakdığı kuluna hiç azâb etmez.
2.İftâr zemânında, oruçlunun ağzı kokusu, Allahü teâlâya, her kokudan dahâ güzel gelir.
3.Melekler, Ramezânın her gece ve gündüzünde, oruç tutanların afv olması için düâ eder.
4.Allahü teâlâ, oruç tutanlara, âhıretde vermek için, Ramezân-ı şerîfde Cennetde yer tayîn eder.
5 — Ramezân-ı şerîfin son günü, oruç tutan mü’minlerin hepsini afv eder.
Bu ayda ibâdet ve iyi iş yapabilenlere, bütün sene, bu işleri yapmak nasîb olur. Bu aya saygısızlık edenin, günâh işleyenin bütün senesi, günâh işlemekle geçer.
Bu ayı fırsat bilmelidir. Elden geldiği kadar ibâdet etmelidir. Allahü teâlânın râzı olduğu işleri yapmalıdır. Bu ayı, âhıreti kazanmak için fırsat bilmelidir.
Kur’ân-ı kerîm Ramezânda indi. Kadr gecesi, bu aydadır.
Ramezân-ı şerîfde, hurma ile iftâr etmek sünnetdir. İftâr edince, Zehebezzama’ vebtelletil urûk ve sebe-tel-ecr insâallahü Teâlâ düasını okumak sevaptır.
Terâvîh kılmak ve hatim okumak mühim sünnetdir.
ORUCUN FARZI ÜÇDÜR:
1-Niyyet etmek,
2-Niyyeti ilk ve son vakitleri arasında yapmak,
3-Tan yeri ağarmasından, güneşin batmasına kadar orucu bozan şeylerden sakınmakdır.
Tüm okurların ve edebiyat defteri sayfasının Ramezân-ı Şeriflerini tebrik ediyorum.
KAYNAK; Tam İlmihal kitabı
YORUMLAR
Ellerine sağlık değerli hocam.
Ramaznın kutlu, işlerin hayırlı olsun.
Sağlık ve huzur dileklerimle...
Selam ve saygılar.
Entellektüel-41
Çek kıymetli mahir kalem sayfanda Ramazan AYINA MÜNHSIR ÇOK GÜZEL BİR YAZI OKUDUM hem bilgiler tazelndi hemde kazçlarım oldu güzel kalemini yürekten kutlarım selamlar saygılar ve HAYIRLI RAMAZANLAR...
SAYFAYA TEBRİK VE TAKDİRLERİMİ BIRAKIYORUM...