- 1224 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
HÜZÜN DALGALARI (NERMİN KAÇAR)
HÜZÜN DALGALARI
Bu öykü kitabını elime aldığımda çok sevindim. Yazarı; Edebiyat Defteri Sitesinde yazan arkadaşım Nermin Kaçar’dı.
Bu sitede yazan bizler(kendi adıma söylüyorum); dört dörtlük yazarlar değiliz. Öyle de bir iddiamız yok sanırım. Zaten ne bir Ömer Seyfettin, ne bir Sabahattin Ali, ne bir Kafka ve ne de bir Çehov olamayız. Kaprisimiz yok. (Olsaydık: Yayınevleri, hiçbir dayatma yapmadan yazdıklarımızı yayımlarlardı zaten.)
Yazdıklarımızı kitap olarak çıkartmak çok zor; ip cambazları gibi her an riskteyiz; insanların televizyonlara kilitlendiği, stadyumlara doldurulduğu ve okumada Afrika ülkelerinden bile geride kaldığımız sanatçı olmanın sakıncalı olduğu bir ülkede kitap bastırmak gerçekten yürek ister, cesaret ister. Her şeyden önce maddiyat ister!..
Sıkıntıları aşıp kitaplarını yayımlatan arkadaşlarımızla gurur duyuyorum; Nermin Kaçar ve Emine Uysal, Aysel Aksümer , isimlerini anımsayamadığım v.b. gibi… Yalnız; bizleri(yine kendi adıma söylüyorum.) hayal kırıklığına uğratan; arkadaşlarımızın duyarsızlığı… Doğrusunu söylemek gerekirse; elli bini geçkin sitemiz üyelerinden; bir kişi bile arkadaşlarımızın yayımlanan kitaplarından almamışlardır.( Benimkini de almadıkları gibi. Biri, telefonumu istedi, alacağım diye o da cılk(!) çıktı.)
Bu sızlanmalar, kimseyi suçladığımız anlamına gelmesin. Bir denizci, büyük fırtınaları göze alarak, korkusuzca “yelkenler fora “ der. Edebiyata gönül veren bizlerin de korkusuz denizciden aşağı kalır yanı yok, yani… Şu da bilinsin ki; hiç birimizin sadakaya da ihtiyacı yok.
HÜZÜN DALGALARI:
Bir öykü kitabı demiştim, yazımın başlarında. Öykü yazmak bence roman yazmaktan oldukça zor; ayrı ayrı karakterlerin özelliklerini hiç karıştırmadan yazmak, temalar bulup oluşturmak, kısa zamana sıkıştırmak. Romanlarda ise açılırsın, yayılırsın zamanın dinginliğine…
Hüzün Dalgaların’ daki yedi öyküyü bir solukta okudum. Doğrusu kitabın adını çağrıştıran hüzün dalgaları, iç dünyamda çalkalanıp durdular. “Durak” öyküsünde hüzün dalgalarım, biraz sakinleştiler; mizahi oluşu beni güldürdü. Demek ki; mizah, edebiyatın olmazsa olmazlarındanmış.
Nermin Kaçar, yaşamın içine dalmış, kitabında… Kahramanlar, bizlerden birileri. Hayali değiller.
Sevip de kavuşamayanlar; yıllar geçmesine rağmen aşkını arayanlar( Böyle aşklar kaldı mı ki günümüzde), feodal yapının etkisinde bocalayan; kaynana gelin sürtüşmelerinin yarattığı yaralar… İftiraya uğrayan insanların dramları, yıllar öncesi okumaktan alıkonulan kızlarımızın kararan iç dünyaları, daha neler neler. Hepsini, “ Hüzün Dalgaları “ ‘ nda bulacaksınız.
Nermin Kaçar’ın kalemi oldukça esnek ve sade; bazı yazarların kitaplarında olduğu gibi yazının derinliklerinde boğulmuyorsunuz; sözlükte her kelimeyi araştırıp yorulmuyorsunuz …
1- Neredesin Meleğim’ de;
Kısa süren bir aşkın, günümüz aşklarına inat; ölümsüzlüğünü bulacaksınız… Yıllar öncesi kaybettiği sevgilisini, dedektif gibi arayan bir adamın altın gibi dünyasına gıpta edeceksiniz.
2 - Beyaz Ölüm’ de;
Toplumuzda; yeni evliliklerde oğlunun elden uçup gittiğini varsayan kaynananın, nasıl hırçınlaştığını ve düşman gibi görmeye başladığı gelinini dışladığını ve gelinin hazin sonunu ağlayarak hüzünlü bir şekilde okuyacaksınız…
3 - Hüzün Dalgaları’ nda;
Öykünün ana karakteri Güler Hanım’ın geçim derdi yüzünden; arkadaşının tavsiyesi üzerine kuyumcu bürosunda iş bulmasını, sonradan arkadaşının kıskançlık sonucunda iftiraya uğrayarak hırsızlıkla suçlanışını ve hapishaneye girişini ve sonrası!..
Okudukça başka dünyalarda kendinizi sorgulayacaksınız…
Benden ip ucu bu kadar…
YORUMLAR
Benim, yüreği güzel duyarlı arkadaşım, ne desen haklısın ama biz bütün riskleri göze alarak çıkardık kitaplarımızı. Bizden sonrakilere, belki çocuklarımıza, torunlarımıza bize anabilecekleri birer yazıt bırakmak için.
Nermin'in kitabı henüz elime ulaşmadı sabırsızlıkla bekliyorum. Hayırlı uğurlu olsun. Okuyanı çok olsun inşallah.
Sana da yeni kitapların için bol bol ilham diliyorum.
Sevgiler.
Vefalı davranışınız ve dostluğunuz için çok teşekkür derim Ayhan Bey. Sizinle görüştüğümüzde elimde epey kitap vardı. Fakat sınırlı sayıda gelen kitapları Bolu' daki yakın çevrem ve mesai arkadaşlarım satın aldılar ve çok az miktar kaldı.. Bugün yazınızı görünce de mahcup oldum açıkçası.
http://www.kitapadresi.com/kitaplistesi.aspx?orderby=yazar&id=Nermin%20G%C3%BCday%20Ka%C3%A7ar ve http://www.imge.com.tr/product_info.php?manufacturers_id=3402&products_id=124919
adreslerinden de temin edebilirler sevgili dostlarım. Hepinize kucak dolusu sevgiler ve selamlar
Merhabalar Ayhan Bey...
Sanırım tel no da bir sorun var...
Arıyorum ama numaranın kullanılmadığına dair bir not düşülüyor...
Yazınızı okudum ama ben yine de güzel çok değerli bir vefa örneği demek istiyorum...
Allahım yolunu açık etsin edebiyata gönül veren herkesin...
Sevgiyle...
ayhansarıkaya
Mehtap ALTAN
Emek hiç bir zaman ona yüreğini verene sırtını dönmemiştir...
Nermin Hanıma da yeniden bsaşarılar diliyorum...