- 1224 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK
“ Sen kendini ne zannediyorsan, karşındaki de seni o zannetsin ”.
Karşınızdaki insanın, rengi, dili, dini, ırkı, giyimi, kuşamı, yüzü, gözü, vücut şekli her ne olursa olsun onu dinleyin. Sakın karşınızdakini dinlerken ona akıl vermeye çalışmayın, ya da onu dinliyormuş gibi hı hı, hımm, tarzı mırıldanmalarda kullanmayın, bu onu incitebileceği gibi sizin karakterinizi de incitecektir.
Bir çocuğu, bir yaşlıyı, hatta bir hayvanı bile dinleyebilmek büyük bir erdemdir. İyi bir dinleyici olmaya çalışın, mutlaka bir gün sizi de birileri dinlemek zorunda kalabilir. Ayrıca iyi bir dinleyici iyi bir konuşmacı olabilmelidir. Dinlediğiniz kişiye örnekler vererek canını sıkmaktan ziyade gönlünü almaya çalışın. Kesinlikle konuyla alakalı şakalar ve espriler yapmaktan kaçının.
Sizin de dinleyecek birileri olabileceğini aklınızdan çıkarmayın, ona göre hareket edin ve anlaşılır bir şekilde kendinizi ifade edebilmek için, olabildiğince açıklayıcı akıcı ve anlaşılır cümleler kurmaya çalışın. Yoksa bu sorun büyük bir yük olup üstünüze yıkılabilir. İşte o zaman bu yükün altından kalkabilmek önemlidir. Sabırlı olun, her şeyde mantık aramayın, gönül gözünüzü açın, dua etmekten kaçmayın, sadece sıkıştığınız anlarda dua etmek aklınıza gelmesin. Hayatta her şeye hazırlıklı olun, şu an ne olacağınızı bilemediğiniz gibi yarının da ne getireceğini bilemezsiniz.
“ Hayat tesadüflerle dolu değildir, hayat gerçeklerle doludur, sakın gerçekleri tesadüflere yormayın. Çünkü; tesadüfler sizin yaşadıklarınızdır, hayatın gerçekleri değil “.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.