Ne Oldu Bize?
Adamlar geldi, gözü dönmüş, elleri kanlı.Şehirlerde kargaşa, evlerde kahır büyüdü.Korku ve umutsuzluk bir çığ gibi üstümüze düştü. Bağışlamak için suçlu arayan gözler şimdi kandan bir kılıf içinde karanlık bir öfke oldu.
Sanki hiç bitmeyecek bir gece içindeyiz.
Has unların beyazlığında, kuş tüyünden hafifti sesler, tüm benliğimizi sarar bir ışık yağmuru başlardı ruhumuzda. Şİmdi küfürler,bağrışmalar, feryatlar,sonu gelmez iniltiler var. Yaprak yaprak dökülüyor içimizdeki güzellikler.
Haramı, sevabı,günahı bilirdik biz.Çeliğe su veren aslında alın terimizdi.Acıları, dertleri, hüzünleri, sevinçleri paylaşırdık. Senet bilmezdik sözümüz sözdü. Dağ efeleri gibi dik ve mağrurduk haksızlık karşısında.
Adam gibi adamdık be.!
Neden şimdi bu haksızlıklar karşısında bıkkınlık veren sessizliğimiz, arada soğuk-yoksul özürler,yaltaklanmalar, eteklemeler.
Hakka ve adalete inanırdık. "Yetim malı yiyesin" en ağır bedduaydı. En pahalı otellerde, en düzenbazlar rahatlığında geleceğin pazarlanacağı aklımıza gelir miydi?
Benim sadık dostum "gece". Dertleşecek başka kimsem yok. Gene senin omzuna yasladım başımı. Üç çekimlik sigaram, iki yudum çayım var. Gel hadi,kaybolan güzelliklere birlikte ağlayalım.
YORUMLAR
Kırk, belkide elli yıllık bir öykü bu,texsas ve tomixlerle başlayan,büyük sinema salonlarında kuzey savaşlarıyla beyinlere mıhlanan.Farkındasınız belki,adamlar önce ırak'ta müzelere saldırdılar,yok ettiler.Küplerin çanak çömleklerin basit parçalanışı gibi izledik,mezopotamya uygarlığının ayaklar altına alınışını.Kılcal damarlarımıza girdiklerinde farkına varamadık,varanları da damgaladılar,hem de kutsallar üzerinden...
Buteo
Hakikaten ne oldu bize, çok düşünüyorum cevabı yok, Hakikaten ne oldu bize... Biz hangi değerlereden uzaklaştık veya uzaklaşıyoruz dahası uzaklaştırılıyoruz... Cevabını aranak gekemez mi? Elbette gerekir... Biri dağda kardeşin biri ovada evinde biri görevde gel görki insanlarda bir korku kim ne yapıyor ve niçan yapıyor, sahi kardeşlik berabaerlik nered neden hatırlaya mıyoruz? YOKSA birilerinin hatırlatamsı mı gerekiyor, o mu bekleniyor asla kimse hatırlatmaz, hatırlatmaz... Kafamızı çalıştırp mutlaka evlere ve ülkeye huzurun sağlanması vatanın evletlerının elide...
Çok güzel yazını okudum engin kalemini kutlarım abi... Selamlar sevgiler... Yazın güzeldi çok...