- 1127 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
KEKİK KOKULU TARİH....
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Uzak dağlardan kurmuş kekik kokuları rüzgara sarılarak gelirdi, penceremden içeri. Saçlarım penceremdeki perdeler gibi sallanırken, uzar gider gözlerim bilinmeyen diyarlara.
Ağustos ortasındaki toprağın kuruluğu dudaklarımı da çoktan çatlatmıştı.Anadolu’nun kirli terli coğrafyasının koynunda uyumak belki bu yaz akşamlarında bana iyi gelecekti. Ya da bir gladyatör’e meydan okuyup, kazanmayı düşünmeden, kalkansız savaşıp sonrası öldürülmek ne iyi gelirdi şu an yaz sıcağıma.
En azından aşklarda odunsuz yakılmaktan daha iyidir dedim. Birden aklıma, sevişmelerin ve savaşmaların ne kadar birbirine yakın olduğu geldi.Biri bedeni diğeri duyguları öldürüyordu.
Biri ağıt bir şarkılar yaktırırken ikisinde de göz yaşlarıyla sulanan bir şeyler mutlaka oluyordu. Aşk sözle, savaş kılıçla kanatılıyordu. Ve ikisi de tarihlere geçmek için kağıtlara yazılıyordu.
İkisini de okuyan çıkıyordu.Savaşları tarihçiler, aşkları edebiyatçılar birde aşık olanlar okuyordu.Hatta bir genç sokakta kıza “ beni mecnun ettin” diyordu. Savaşlar olmadan yada aşklar yaşanmadan bunlar yaşanamazdı.
….
Neyse dağıtmak istemiyorum en son kekik kokusu odama girmişti ve ben dağlara bakıyordum.Yitip akıp giden zaman hayatımın en yaş taraflarımı iliklerimden çekip götürürken, gözlerimdeki kırışıklıklar aynadan bana sesleniyordu.
Ben onu dinlememek için ona daha az bakmaya başlamıştım. Bazen onu kırasım gelse de içimden benimle tek konuşan oydu.Aslında onunda sırları dökülmeye başlamıştı benim saçlarıma dökülen akların tersine.
Bu aralar sigaram da pek tat vermez olmuştu. Sadece dumanı odama renk katıyordu o kadar. Takvime birden gözüm ilişti. Sonradan saate. Hemen hatırladım koştum dolaba.Yaş pastayı çıkardım.
Birkaç mum yakıp birazdan benim asırlık, biricik karımı bekledim…. Kapı sonunda çaldı. Hemen üstümü başımı düzettim.Takvimin üstündeki tozları silerken saatin pilini çıkardığım sonradan aklıma gelmişti.
Umursamadım koştum açtım kapıyı sarıldım. İçeri girdik. O çok sevindi. Ama çok yorgundu.Onun yerine ben üfledim tüm mumları.Onun yerine dilekte tutmuştum…
Sabah ben erken çıktım.Hemen ona bir demet çiçek bulmalıydım. Açık yer bulamayınca ona yol kenarındaki kekiklerden kopardım. Birazda ben kokladım onu kokarcacasına….
Sonunda açık olan kapıdan yürüdüm çeşmeden bir yudum su içtim. Bir sürahide ona doldurdum.
Sonrasında ona doğum günü pastasından bir dilim verdim.Ve tuttuğum dileği onu kulağına fısıldadım. O da bana gülümsedi. Ben de ona.
Ama bunu tarih ve tarihçiler yazamadı. Bunu bir mezar taşı yazanlar yazmıştı birde mezarlığın bekçileri ve kumrular.
Ben orada yatarken Nermin beni ne çok sevdiğini fısıldarken bir ben duydum birde kekik kokulu rüzgarlar…Nermin her ölüm yıldönümünde beni yaşatmak için bir dilim pastayla gelir…Bir de eksik olmayan kekik kokularım, yazın kuruyan kokularıyla taşlarımı okşar…..
"BAŞTA BANA YAZMA OLANAĞI SAĞLAYIP, BİR SAYFA VEREN EDEBİYAT DEFTERİ ÇALIŞANLARINA,
SONRASINDA, NAÇİZANE YAZIMI KÜÇÜK HATALARA RAĞMEN FAZLASIYLA ONURE EDEN SEÇİÇİ KURULUNA,
SONRASINDA, TÜM YAZI DOSTLARINA BANA YAZIM YOLUNDA GÜÇ VERDİĞİ İÇİN,
SONSUZ TEŞEKKÜR VE SAYGILARIMI SUNARIM..."
YORUMLAR
Ne kadar duygulandım, dün yoğunluktan okuyamamış rahatça, bir göz atmıştım...
Okumayı çok istediğim şeyleri büyük bir özenle okumak için zaman ayırırım kendime...
Özene bezene okumalıyım diye...
İnançla başlar her şey, ölse bile bitmez aşk, eğer inanç varsa.
Tüm başarılar önce inanmakla olur.
İnanıyorsan bir yere gideceğine, gidersin...
Unutmak istemiyorsan, ölse bile hep hatırlarsın, kalbinde yaşatırsın bir damla gözyaşıyla sularsın onu kurumasın dudakları diye...
İnanmak martının gökyüzünde sonsuz uçuş yapması gibi, Martıların yeri hep denizin üzeridir oysa ama bazı martılar vardır ki, inanırlar zaman olmayan bir kavramda sonsuz uçuşa geçerler...
Kekik kokusu doldu masama sanki,
Hüzünlendim ama iyiki yazmışsınız diye okudum...
Tebrikler ediyorum,
Peşpeşe güne düş'tük, sevindim ayrıca çoook...
Sonsuz Sevgilerimle,
DİLEK YILDIZI
Aşkın gücüne inananlar sonsuz olmayı başardılar.İnanmak ve o uğurda bıkmadan adımlamak koşmayı umut ederek...İnandıkça ve sarıldıkça nice güzel güzellikler büyütürsün ellerinde...
Bazen bırakıp süzülürsün boşluktaki mavide zamanın ve mekanın olmadığı bir yerde düşlerin öylesine uçar....
Bu güzel yorumun bana kelebek sevinci verdii uçurdu...
Hep en güzel kokular dursun masanda....
Hüzünlenme sakın ola. Okumakta yazmakta hüzünden uzaklaşma için olsun hep.
Güne düşmek kadar güzeldi senin yorumunu görmek.İkinci bir boya hakkım olsaydı çoktan üstüne dökmüştüm bilesin....
Kocaman sevgilerimle.....
Kıpkırmızı
O kadar güzelliklerle dolu ki...
Okumaktan sonsuz mutluluk duyuyorum...
Elbette sonraya saklarım, yemekte bile tatlı en sonraya saklanmaz mı? :)))
Mavileriniz solmasın,
Zaman olayını aşıp, mutlu olabilir...
Yokluğun olmadığına inandırabilirsek kendimizi...
Kelebek kanadı kadar mutluluk ama kelebek ömrü kadar kısa olmasın dilerim...
Sevgilerimle,
DİLEK YILDIZI
Dedim ya güne düşmek kadar güzel yorumunuzu okumak.
Sonsuz bir zamanın boşluğunda maviler solmaz ve uzun ömürlüdür kelebekler...O boşluk ki her zaman içimizde bir yerlerdedir...
Bakın yine beni savurdunuz bilmediğim yerlere...
Kıpkırmızı
Selamlar,
İyi ki varsınız dediğim nadir insanlardansınız :)
DİLEK YILDIZI
DİLEK YILDIZI
DİLEK YILDIZI
DİLEK YILDIZI
DİLEK YILDIZI
DİLEK YILDIZI
DİLEK YILDIZI
DİLEK YILDIZI
DİLEK YILDIZI
Kıpkırmızı
Buradayım inşaallah, yanınızda :)
Bir yere gitmeye niyetim yok ki zaten...
Tek kelime ile özetlersek; HARİKA...kalemin ve kelamın daim olsun...Hayırlı ramazanlar
DİLEK YILDIZI
Asıl harika olan okuyan gözleriniz ve bu güzel yorumunuzdur.
Öyle yazabilmişsem ne mutlu bana...
En derin saygılarımla....
DİLEK YILDIZI
Beğenmenize çok ama çok sevindim.Öyle yazabilmişsem ne mutlu bana.
Asıl ben teşkkür ederim bu güzel yorum ve ilginiz için...
Nice güzellikler hepimizle olsun....
daha öncede söylemiştim hatırlarsınız
her gün biraz daha parlıyor bu yıldız
çok tebrikler,saygımla
DİLEK YILDIZI
Sizi ve bu güzel yorumunuz görmek beni çok mutlu etti öncelikle.
Parlama kısmını bilmem ama bu güzel yorumunuzu hak edebilmek için elimden geleni hep yapmaya çalışıyorum. Yazı yolu çok uzun bir yol umarım bu yolda kalemim pişer ve bu güzel yorumunuzu boşa çıkarmam.
Çok ama çok teşekkür ederim...En derin saygılarımla....
Güzel bir denemeydi...
Bir iki imla ve yazım hatasını saymadım tabii. :)
Selamlar...
DİLEK YILDIZI
Beğenmenize çok sevindim.
Yazı yolunda daha yeniyim daha çok pişmem gerek biliyorum. Hatalarım bu yüzdendir. Umarım kalemim pişerde daha hatasız ve daha güzel yazılar çıkarmayı başarırım.
Yorumun için teşekkürler...En içten saygılarımla selamlar...
Sevişmeler ve savaşlar ne kadar birbirine yakın.Biri bedeni diğeri duyguları öldürüyor.
.
Kutlarım dostum
DİLEK YILDIZI
Şu senin tarzın olan çalışmalarıda deneyeceğim sınırları zorlamak adına.
Çok ama çok teşekkür ederim. İyi ki varsın...
Güzel bir yazıydı,kutlarım sizi.Kekik kokulu bir özlemi oldukça iyi hissettirdiniz.Sevgilerimle:)
DİLEK YILDIZI
Değer kattınız onur verdiniz "Yeşilvadi".
Saygılarımla selamlar...
Tebrikler Dilek Yıldızı, bu dokunaklı denemeniz iyi ki güne gelmiş, yoksa fark etmeden atlamışım.
Kekik kokusunu çok severim, yazınızda öyle bir etki var ki bir iki kere okudum, dile getirilen özlem içimi sızlattı.
Bu sizin anlatım başarınız.Selam ve saygılar...
DİLEK YILDIZI
her yer kuruduktan sonra kırlarda bir kekik kokusu kalır.Bu yüzden bende severim. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.
Aslında bu benim anlatım başarımdan ziyade sizin hassas yüreğinizdendir bilesiniz. Ama azda olsa öyle bir şekilde aktarabilmişsem ne mutlu bana....
Tekrardan teşekkür ve en derin saygılarımla...
Güne gelişinize tebrikler...
Ama hikayedeki alıp götüren satırlara ne demeli bilmem...
Son iki paragraf beni etkiledi sanırım mezarlık düşünüdüryor beni...
DİLEK YILDIZI
Yorum için teşekkürler....
DİLEK YILDIZI
Abim, tekrardan çok teşekkür eder en derin saygılarımı sunarım.. ESEN KAL..
Tasvirlerin-iz çok güzel. O kadar yazınıza rağmen, ilk defa bir yazınıza denk geldim. Tebrikler...
DİLEK YILDIZI
Nedendir bilmem, ama mezarlık ziyaretine gelen kadın imajını erkekten daha etkileyici bulurum. Bu yüzden bu öykü de bana dokundu. Elinize sağlık. Yalnız yazılırken acele edildiğini düşünüyorum. Biraz özenli bir okumadan sonra bazı yazım hatalarından öykü arındırabilinir (Örneğin eşin adı Neriman mı, Nermin mi?). Güne gelen öyküyü ve yazarını kutlarım. Saygılarımla.
DİLEK YILDIZI
Acele konusunda düşündüğünüz doğru.Fazlasıyla aceleye geldi hemde.
Yorumunuz benim için onurdur.Çünkü siz fazlasıyla yazının hakkını vererek yazanlardansınız bilirim.Haklısınız aslında biraz daha yazım hatalrını düzeltebilsem ve üstünde çalışsam daha iyi olurdu.Ama çoğu kez yazarken hatalarımı yazarken göremiyorum bu da benim itirafım.Bu konuda her zaman da desteğinizi beklerim.
(Nermin isminde karar kıldım düzelttim.)
Güzel yorum için teşekkür ederim..En derin saygılarımla...
DİLEK YILDIZI
Sizi ve harika yorumunuzu görmek ne güzel...
Öyle yazabilmişsem ne mutlu bana.
Umarım bu güzel yorumunuzu hak edecek kadar uzn yazılar çıkarırım...
sonsuz teşekkürlerimle...
DİLEK YILDIZI
DİLEK YILDIZI
inci*
DİLEK YILDIZI
itimas geçmediğinizi fazlasıyla iyi biliyorum.
Çünkü diğer yazılara bıraktığınız yorumlardan biliyorum sizin bu yönünüzü.
Laf olsun diye yorum yapmadığınızın bilincindeyim. Ve o yüzden mutlu oldum boyadım sizi.
İçtenlik ve ilginiz için sonsuz saygılarımla....
inci*
O mis kokularda Kal hep Dilek yıldızı..