- 898 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
ORUÇ
Mübarek üç ayların sonuncusu olan ramazan ayına girmeye az bir zaman kala gönlümüzden geçen güzelliklerle bu aya girmeyi Allah c.c nasip ve müesser eylesin.Bu ay bilindiği üzere rahmet ,bereket mağfiret ayıdır .Bu ayda şeytanlar zincire vurulur,İyilik yapmak için inananlar adeta bir birleriyle yarışır .. Yetim ,kimsesiz ,fakir fukara gözetilir .Aç olan insanlar doyrulur bu ayda Allah katında kullar daha bir gayret içerisinde olurlar.Sevapta yarışırlar küs olanlar barışır tövbe kapıları ardına kadar açıktır.
Dinimiz hoş görü dinidir bu bakımdan yapılan hataların bir daha tekrarından kaçınarak gönüller alınır. Büyük küçük herkes buna mümkün mertebe uyar komşuluk bağları gelişir örf ve adetlerimiz ramazan ayında daha çok su yüzüne çıkar.
Bu ayda dikkat edilmesi gereken bir nokta var sofra adabı. Günü aç ve susuz geçiren bizler akşamın gelmesini dört gözle bekleriz .Sofralarımızı öylesine donatırız ki adeta Firavun sofraların andırır ..hani değim yerindeyse bir kuş sütü eksiktir . Mümkün mertebe bundan kaçınmakta fayda var hem sağlığımız açısından hem de fazlaca hazırlanmış yiyeceklerin çöpe atılmaması açısından. İsraf dinimizde haram bizler yemeklerimizi çöpe atarken kim bilir açlıktan uyuyamayan kaş çocuk bir dilim kuru ekmeğin hayalini
kuruyor.’...’YİYİNİZ İÇİNİZ İSRAF ETMEYİNİZ’...’ Gücümüz yettiğince kumanyalar hazırlayıp ihtiyacı olanlara gözlerin görmediği zaman dilimi içerisinde ulaştırmak onlarında gönlünde bayram sevinci yaşatmak gerek.Yoksa akşama kadar aç kalmak oruç tutmak değildir .. Düşünün evinizde bir hayvan beslediğinizi . Ona sabahtan akşama kadar yemek vermeseniz oruç tutmuş olur kimine göre oruca bakış açısı budur ..değil bu şekil oruç tutmak.
Eline ,diline , beline hakim olmaktır oruç .. yalan ,gıybet ve benzeri kötü huylardan vaz geçilmeli adeta yeniden doğmalı ölü ruhlar. .Fitre ve sadakaları yerinde ve zamanında ihtiyaç sahiplerine ulaştırmaya özen gösterilmeli.’’SAĞ ELİN VERDİĞİNİ ,SOL EL GÖRMEMELİ’.İftar sofralarına zenginleri değilde fakirleri konuk etmeliyiz .İlla şart değil tanıdıkları misafir etmek .Tanımadıklarımızı da çağırabiliriz bayrama bir çocuk giyindire biliriz değil mi ? onun sevinip mutlu olması ne çok hoşa gider .’VEREN EL , ALAN ELDEN ÜSTÜNDÜR’’. Orucun faziletlerini o ay boyunca yaşadığımız gibi o yıl içerisine de yayarak sürdürebiliriz ..Asıl oruç ve SIRAT-I MÜSTAKIM bu olur sanırım.
Şimdiden herkese hayırlı ramazanlar diliyorum .HAYIRLARA VESİLE OLMASI DUA VE NİYAZIMLA.
Birselamver25/2012 İST
YORUMLAR
Birselamver25
SAYGILARIMLA
Birselamver25
Birselamver25
SAYGI VE SELAMLARIMLA
Onbir ayın sultanı na yakışır güzel bir yazıydı, yazan gönüle kaleme nice hayırlı ramazanlar dileğimle uzaklardan uzaklara selam ve dua ile....
Birselamver25
Hepimizin Ramazanı Ramazan olsun Ramazan gibi geçsin. Hepimize hayırlı Ramazanlar, yazınızda bir büyük nasihat, sağolun
Birselamver25
Birselamver25
Hayırlı ramazanlar dost kardeşim saygı ve gönülden selamlarımla
Anlamlı bir yazıydı kardeşim.
Allah razı olsun.
Şimdiden sana da hayırlı Ramazanlar.
Selam ve sevgimle.
Birselamver25
En içten saygı ve selamlarımla.
HAYIRLARA VESİLE OLMASINI YÜREKTEN DİLİYORUM