- 750 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KEDİ
Sabah erkenden uyanmıştı kedi. Karnı acıkmıştı.Az ama sık aralıklarla yemeyi tercih ediyordu.Onu çok seven Gülin’le yaşıyordu.Her odaya bir yemek tabağı ve bir bardak su koyuyordu.Bu mutlu ediyordu kediyi.O da Gülin gibi tembeldi.Yemek yemek için bir odadan diğerine gitmeyi sevmiyordu.Özellikle de gece,uyurken.Bu sabah da erken kalkmıştı.Yataktan atlayıp mama tabağına doğru ilerledi.Bir de ne görsün?Mama bitmiş.Yatağa geri dönüp uyuyan Gülin’e baktı.Çok derin uyuduğu belliydi.Kaldırmak istemiyordu.Rahatsız etmekten utanıyordu.Fakat odanın kapısı da kilitliydi.Biraz turladı odada.Balkona çıktı.Güneşte havalandı.Açlığı dayanılacak gibi değildi.Çok az yemişti gece.Tombul göbeği içine çekilmiş gibi hissediyordu.Gülin’i uyandırmaktan başka bir çaresi yoktu.Odaya geri döndü.
Yatağa çıkıp Gülin’in yüzüne baktı.Miyavlayıp uyandıracaktı ama...O da zarif bir kediydi.Uykusunu böldüğü için utanıyordu ama aç da duramazdı.Tam tereddütle ağzını açtığında gözlerini açtı Gülin.
_Kuzum,dedi.Bana mı bakıyordun topaçım?
_Miyavvv,dedi bebek sesiyle usulca...
Doğrulup öptü kediyi Gülin.
_Canım kedim,dedi.
Kedi yataktan atlayıp mama tabağının başına gitti.Gülin de arkasından kalktı.
_Oy oy topaçımın maması da bitmiş.Hemen getiriyorum,dedi.Boş tabakla su bardağını alıp mutfağa gitti.İki-üç dakika sonra tertemiz tabakta mama ve su ile geri dönmüştü.
_İşte en çok bu çabukluğunu seviyorum,diye düşündü kedi mamaya saldırırken.
Mamasını yiyen kedinin vücudunu okşadı.Elindeki yeni kokuyu farketmemiş değildi kedi.Bir yandan yemeğini yerken,diğer yandan da düşünüyordu.İlk kez dün kullanmıştı parfümü Gülin.Fena değildi koku ama ne kadar sık parfüm değiştiriyordu kadın.Tek bir parfüme alışıp ondan başka bir şey kullanmayan kadınlardan değildi Gülin.Bu da kedi için değişik bir şeydi tabi.Evet hangi parfüm olursa olsun, kedi altındaki kendi kokusunu zaten buluyordu ama bu yorucu oluyordu.Yine de kızamıyordu kedi Ona.Böyleydi kadın.Herşeyi çok sık değiştirirdi.Beş kez ev değiştirmişti.Seviyordu başkabaşka şeyler denemeyi.Alışkanlıklarına düşkün bir kedi için zor bir durumdu.Ama kedi de alışmıştı artık.Seviyordu kadının bu değişken halini.Bir tek kediye olan sevgisinde değişme olmuyordu.Sinirli de olsa,üzgün de olsa,mutlu da olsa,her zaman çok seviyordu kediyi Gülin.Çok sevdiği yeğeni gelse bile kediyi ihmal etmiyordu.Gece yatağında üçü birlikte yatıyorlardı.Gündüz yeğenini kıskanıp bir yerlere saklansa,küsüp başka bir yerde yatsa,bir bakıyordu ki,kadının Onu arayan sesi ve gülümseyen sıcak yüzü dünyasını aydınlatıyor.Kendisini unutulmuş bir kenarda bırakmıyor.Hiç bir zaman unutmuyor kediyi.Yemeğini bitirip yatağa çıktı.Gülümseyen kadınla bakıştılar.Sırtüstü yatıyordu.Kalktı,kediyi kucaklayıp karnının üzerine yatırdı.Gözgöze durdular.Sonra kapattı gözlerini Gülin.Erken kalkmak adeti değildi.Birlikte yineuykunun büyülü dünyasına daldılar.
YORUMLAR
Peri Tozu.
Üç gün yalnız kaldı diye fena öfkeli.
Çok pahalı antika bir pazoyu parçaladı.