- 782 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BAŞARILI OLMAK
“ Başarılı olmak için birilerine çamur atacaksan, bırak izi kalsın, yoksa adiliğin çıkar meydana”.
Başarı, düzenli ve inançlı bir çalışma sistemidir. Kişi yaptığı işe ne kadar saygı duyarsa zaten başarı kendiliğinden gelecektir. Sürekli araştırmalar yapmak ilim ve irfanı kuvvetli insanlardan feyiz almak da buna en büyük etkenlerden biridir. Sadece kişisel başarıda değil toplumsal başarıda da böyledir.
Hiçbir başarı kendiliğinden gelmez, dünyada edinilmiş bütün başarıların bir hikayesi mutlaka vardır. Senin de bir başarı hikayen olsun istemez misin? Atmış olduğun her adımın başarını etkileyeceğini bilmek zorundasın. Başarılarıyla övünen insanlar akıl verecek kadar küstahlaşmamalıdır. Lokman Hekim, Ahmet Yesevi, Maturidi, Farabi, Piri Reis, Fatih Sultan Mehmet, Mimar Sinan, Mevlana, Mehmet Akif Ersoy, Mustafa Kemal Atatürk gibi bir çok İslam alimi ve fatihi başarıları ve eserleriyle övünmemiş aksine mütevazi bir şekilde yol gösteren olmuşlardır. Yeni nesil olarak bizlere bırakılan bu kadar hazineyi değerlendirmek yerine, tarihe boğulmuş hatta ve hatta tarihi olmayan milletlerin eserleriyle övünülmemiz sağlanmaya çalışılmıştır. Oysa bu dayatmaların ne elle tutulur ne de gözle görülür yanları vardır. Saçma sapan yarışmaların derecelerini başarı zannedenler bu yaptıklarının altında kaybolup gitmiş, hiç birinin adı sanı kalmamıştır.
“Başkasının başarısıyla övünmek seni yüceltmez, çünkü sen başarısızlıkta başarılısın”.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.