Bir Başkadır Benim Memleketim
......Önce haberler
***
Fatih Sultan Mehmet ve Haliç Köprülerinde devam eden bakım ve asfaltlama çalışmalarının verdiği rahatsızlık İstanbul sınırlarını da aştı. Başta çevre iller olmak üzere Ankara, İzmir, Çanakkale, Konya, Erzurum, Kars, Adana, Antep, Diyarbakır ve Karadeniz kıyı şeridindeki tüm illerde de trafik adeta çileye dönüştü.
Bu konuda İstanbul dışından görüşlerine başvurduğumuz Trabzon Valiliği Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğünden müdürlük otopark bekçisi Niyazi SATENALÇI ; Fatih Sultan Mehmet ve Haliç Köprülerinde devam eden bakım ve asfaltlama çalışmaları nedeni ile Trabzonlu sürücüleri gereksiz yere trafiğe çıkmamaları konusunda uyardı. SATENALÇI; Trabzonlu vatandaşlara bilhassa mesai başlama ve bitiş saatlerinde trafikte yığılmaların önüne geçmek için özel araçlarından ziyade toplu taşıma araçlarını tercih etmelerini tavsiye ederken, vatandaşları toplu taşımaya özendirmek için tüm sürücülere ücretsiz top dağıtılacağının müjdesini verdi.
Trabzonlu sürücüler sefalarını süredursun, asfaltlama ve bakım çalışmalarından mustarip İstanbullu trafik zedelere bir müjde de biz verelim. Büyükşehir fen işleri kanalizasyon birimi; hastanelerin acil servislerinde prostat ve mesane büyümesi şikâyetleri ile yığılmaların olması üzerine köprü güzergâhında muhtelif yerlere seyyar tuvaletler koymaya karar verdi, geç de olsa böyle hayırlı bir işe kalkıştıkları için yetkilileri tebrik ediyoruz.
Bu arada çalışmalar boyunca güzergâh üzerinde orta refüjde bulunan çimenlerin ve ağaçların çalışmalar başladıktan sonra ilginç bir şekilde aşırı büyümelerinin araştırılması için park ve bahçeler müdürlüğünden iki bahçıvan görevlendirildiğini de antiparantez belirtelim.
***
Küresel ısınma dünya iklim sistemini şamar oğlanına döndürdü. “Ağustosta suya girsem balta kesmez buz olur” şarkı sözü gerçek olmak üzere. Dünyanın birçok yerinde küresel ısınmanın sebep olduğu sel felaketleri can almaya devam ediyor.
Geçen hafta Kuzey yarım kürenin Türkiye, Rusya ve Japonya gibi birçok yerinde şiddetli yağmurlar neticesinde meydana gelen sel felaketlerinde Türkiye’de 9 Rusya da 171 Japonya da ise 29 kişi hayatını kaybetti.
Türkiye’de sel felaketi sonrası tüm gözler Çepeçevre Bakanlığı ve dolayısıyla MOKİ’nin üzerindeydi. MOKİ binalarının kapıcı dairelerini su basması ve can kayıpları yaşanması üzerine bütün şimşekleri üzerine çeken MOKİ başkanı bundan sonra yapılacak MOKİ binalarında kapıcı dairelerinin teras kata yapılacağını açıkladı.
Öte yandan Türkiye’deki gelişmeleri yakından takip ettiklerini söyleyen Rusya Şehir ve Planlama Bakanı “Vladimir Çukurova” Rusya’da gerçekleşen sel felaketinden dolayı kendilerinin de MOKİ hakkında soruşturma başlattıklarını resmen açıkladı.
Japonya İmar iskân Bakanı “MitsuBişi İyibişi” ise gerçekleşen felaket sonrası sessizliğini koruyor. Bakan beyin yarın öğle namazına müteakip harakiri yapması bekleniyor.
***
İstanbul’da bir şarküteriden tavuk-hindi eti karışımı diye alınan sucuk yüzde yüz saf "dana" eti çıktı. İstanbul Hıfzıssıhha Enstitüsü laboratuvarlarında incelenen sucuk, enstitüdeki bilim adamlarını şaşkınlığa uğrattı. Bilim adamları yaptıkları açıklamada “böyle bir şeyin yurdumuzda gerçekleşme ihtimali milyarda bir olsa da bütün olasılıkları tek tek inceliyoruz” dedi. Öte yandan emniyet, olayda kasıt ve komplo ihtimali üzerinde duruyor. Vatandaş ise çok tepkili, halkın duyguları ile oynayanların en ağır cezaya çarptırılmasını istiyor.
Konu ile alakalı Mısır Çarşısında yaptığımız röportajlarda bazı vatandaşlarımız şunları söyledi;
Şeref MADALYA (62 Emekli): Sallandıracaksın bir iki kişiyi Taksim meydanında bak bida oluyor mu anadın mı?
Sezer YAN (19 öğrenci): Bey amcaya katılıyorum, sallandırdıktan sonra birde tahterevalliye bindirmek lazım, hatta lunaparka bile götürülmeleri taraftarıyım.
Nuriye SÜTLÜ (33 ev hanımı): Hangi kanal bu, ne zaman yayınlıceksiniz!
***
Hafta başı Meteoroloji Müdürlüğünün NASA’dan aldığı bilgiler doğrultusunda yaptığı açıklamada, içinde bulunduğumuz 2012 yazında sıcaklık değerlerinin son “onüçbinsekizyüzyirmiüç” yılın en yüksek değerlerine ulaşacağı bildirildi ve vatandaşların dikkatli olması istendi.
Meteorolojinin tüm ikazlarına rağmen dikkatli davranmayan dikkatsiz bir ev kadını soğan doğrarken elini kesti bir diğerinin ise eline iğne battı. Bostancı Sanayi Sitesinde bir oto tamircisi şanzıman değiştirirken bir yandan da su içmeye çalışınca litrelik şaşal şişesini yuttu. Ayrıca Sabiha Gökçen Havaalanı iç hatlar apronunda serinlemek için uçak motorunun rüzgârından faydalanmak isteyen stajyer hostes “Şaziye Satırbaşı” türbülansa kapılarak ağır yaralandı.
Öte yandan Sultanbeyli de meteorolojinin güneşte fazla kalmayın uyarısını dikkate almayan bir tavuk rafadan pişmiş yumurta yumurtladı.
Artan aşırı sıcaklıklardan bunalan birçok İstanbullu da “serap görme” rahatsızlığı baş gösterdi. Ümraniye’de evinin balkonundan aşağıda park etmiş kereste yüklü kamyonu havuz zannedip balıklama atlamaya çalışan bir vatandaş karısı tarafından güçlükle engellendi. Valilik ikinci bir emre kadar kamyon kasalarına mavi branda örtülmesini yasakladı
Yetkilerin tüm ikazlarına ve alınan tüm önlemlere rağmen İstanbul Kilyos’ta iki Şile’de ise üç cankurtaran tam boğulmak üzereyken vatandaşlar tarafından son anda kurtarıldı. Adalarda bir cankurtaranın ayağını midye kesti, Menekşe de halk plajındaki bir cankurtaran ise orijinal rayban güneş gözlüğünü denizde kaybetti. Kaybolan güneş gözlüğü arama çalışmaları halen devam ediyor.
***
Baba muhalefet partisi MMP’nin Türkiye Kadın Kolları kongresi yapıldı. Yeni Kadın Kolları başkanının da seçildiği kongreye partililer büyük ilgi gösterdi. Büyük heyecan içinde geçen başkanlık seçimini geçerli geçersiz tüm oyları alan “Arif Emin İSTOP” kazandı. Yıllar sonra kadın kolları başkanlığına seçilen ilk erkek olmanın haklı gururunu ve heyecanını dolu dolu yaşadığını söyleyen İstop “ağlamak istiyorum ama ağlamayacağım, erkek adama karı gibi ağlamak yakışmaz” dedi
Bir hayli neşeli olduğu gözlenen yeni başkan bir bayan muhabirin “Sayın İSTOP, geçen gün karınızı döverken komşuların şikâyeti üzerine evinizi polis basmış, ne diyeceksiniz” sorusu üzerine “oğlum bak git kodum mu oturturum, yahu bunun konumuzla ne alakası var şimdi şıllık,” diye cevap verdi.
Kaynak: YHA (Yersen Haber Ajansı)
***
………….Şimdi reklamlar
Seviyorum uleeyn bu memleketi!
-lay lay lay lay lay lay lay lay
-la la lay laaaay la la lay lay
-la la lay lay lay lay lay lay lay lay looooom
-Bir baş-ka-dır be-nim mem-le-ke-tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiim...
İsmet BABAOĞLU
YORUMLAR
Kahkahalarla güldüm ,ev çınladı resmen.Sağolasınız,harika bir yazı olmuş:))))
Ağyar
Bir kahkaha bir kilo pirzolaya bedelmiş derler, ben inanmıyorum ama siz gene de okuduktan sonra bir kolesterolünüzü kontrol ettirin, neme lazım :-)
Şaka şaka
Çok teşekkür ediyorum. Selamlar, saygılar
İlahi İsmet bey, gülümsettiniz yine, yazılarınızı okumak her zaman keyifli.
Gecikerek okudum kusura bakmayın, hayırlı Ramazanlar, selam ve saygılar.
Ağyar
En azından babamlara gittiğim zaman gördüğüm kadarı ile “Paşa” mız yerli yerinde şükrolsun. Geçen zaman içerisinde biraz tarumar edilse de mihrap yerinde tabiri caizse. Canım Paşa'm elinde büyüdük ya ondandır herhal, yirmi beş yıldır Anadolu yakasında otursam da gönlümde yeri başka.
En büyük korkum kentsel dönüşüme kurban gitmesi. Zira Bakırköy, Zeytinburnu tarafından ufak ufak geliyorlar
Çok teşekkürler Paşalı hemşerime.
Selamlar, saygılar
handan akbaş
Evlenince bir kaç yıl Fatih Şehremini birkaç ev değiştirdikten sonra yine Hekimoğlu Alipaşa caddesine döndük.Oğullarım burada büyüdü, şimdi de torunlarımız.
O senelerden günümüze çok değişiklikler oldu.Ama sudaki balık misali, içinde yaşarken çok fark edemiyor insan.
Selam ve saygılar, hayırlı Ramazanlar.
İnan bende çok seviyorum memleketimi.
...Bir kere benzin derdi yok....
Trafik yüzünden öyle kimse kendi arabasına binip sağdan, sola gitmeye cesaret edemiyor. Bir-iki "akbil'le" iş tamam. Bin otobüse balık istifi gibi git gideceğin yere.
...Su derdin yok...
Yağmur yağar gibi ter akıyor milletin üstünden Fazla gelirse koy bir şişeye, bari balkondaki çiçekleri de sula.
...Park derdin de yok...
Her yer salıncak. Tabi eğer hayalinde sallanmak istersen.
Mesela; bir köprü yıkılışında altına kocaman bir salıncak koyduklarını hayal ettiklerini düşündün ya.
Hani, kimsenin başına düşmedi ya. Kimseyi öldürmedi ya, akşam serinliğinde gidip sallan kimse görmeden azcık ne var sanki.
Seviyorum memleketimi kardeş hem valla hem billa.
:)
Ağyar
Bak demedi deme gün gelecek köprülerden denizi göremeyeceğiz, ahanda buraya yazıyorum.
Boşuna dememişler “hekimden değil çekenden sor” diye.
Reçeteyi biliyorum da, söylemem :- )
Eyvallah Davidoff, ilgin ve değerli yorumun için çok teşekkürler.
Selamlar, asygılar
:)))) Yine yapmışssınız yapacağınızı da anlayan olur mu bilmem. Teşekkürler duyarlı kalem. Saygılarım daima.
Ağyar
Çok çok teşekkürler Nermin Hanım,
Bu arada çıkardığınız kitabınız için geçte olsa tebrik ediyor başarılarınızın devamını diliyorum.
Selamlar, saygılar
bu kalem pek sık yazmaz yazınca tam yazar keşke bir gazetede köşesi olup her gün yazsaydı....ellerine sağlık koca usta saygılar
Ağyar
Selamlar