- 4054 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TERTİP VE DÜZEN
“ Dünya’nın düzenini bilmiyorsan, ne bileceksin kendi düzenini ”.
Tertip ve düzen, kişilerin yaptığı işin ne kadar düzgün ve özverili olduğunun göstergesidir. Bir emel doğrultusunda ilerlemek, hangi mevki ve makam olursa olsun, o emel doğrultusunda hareket etmek ve o işin sonunu getirmektir. Yapılan işin sonucunun başarılı ya da başarısız olması değildir. Yapılan işin ne kadar doğru, ne kadar düzgün olduğudur. Tertip ve düzen, başarının en temel kaynaklarından biridir.
Aslına bakarsanız bir çocuğa verebileceğiniz en büyük hediye onu tertip ve düzen içerisinde yetiştirmektir. Hangi yaşam şartları, hangi koşullar olursa olsun belirli bir tertip ve düzen muhakkak olmalıdır. Elimizde imkan vardı da biz mi yapmadık gibi bahaneler pek de iç açıcı değildir. Elinde imkanın olsa da, olmasa da küçük bir çocuğun büyükten ne görürse onu aldığıdır. Belki ailenize ve yahut çocuğunuza kaliteli bir yaşam sunamazsınız ama bulunduğunuz imkanlar dahilinde bunu yapmak zorundasınız, çünkü; bunlar maddiyat içeren unsurlar değildir. Bazen de insanlar dünyanın düzenine ayak uydurmaya çalışırlar. Oysa kurulu düzenin insanlar tarafından bozulup kendi istek ve arzularının zevk ve sefalarının kurbanı olduğunun farkında değildirler.
İnsanlar kendi düzenini kurmanın kendi elinde olduğunun bilincine varmalıdır. Kendine nasıl bir yaşam çizmek istiyorsan düzenin o yönde olmalıdır. İyi bir öğretmen olmak, iyi bir tüccar olmak, iyi bir hekim olmakta bir düzen gerektirmektedir.
“ İnsanlar hep isteklerini hayal ederler, ama hayal edemedikleri gelir göz önlerine, yine de ders çıkaramazlar ”.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.