- 468 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yetki
Yetki
Yetki verilmeden sorumluluk da istenmez.
Orjin insan Adem’e verilen yetki neydi, sorumluluğu nedir?
Adem’e eşyanın ismini yani hakikatini öğretmek ve meleklerin yani mevcudatın ona secde (itaat) etmesi yetki olarak değerlendirilmeli. Sorumluluk ise bu yetkinin esmanın açığa çıkarılmasında , esmanın Adem soyu ile yansıtılmasıdır.
İnsanlar kendi aralarında yetki ve sorumluluk açısından eşit mesafedeler! Bu yetki ve sorumlluğun kullanılması bakımından ise Allah’a karşı eşit mesafedeler. Takva ile olan özel durum ise sadece Allah ile kul arasında özel bir haldir. Kimse "Ben takvalıyım, bana itaat edin" diyemez. Peygamberlerin durumu özel bir durum.Zaten peygamberlik sona erdi. Yenisi gelmeyecek. İsa konusu misyonun tamamlanması için açılır. Yani İsa görevini tamamlamak için gelir! Yeni din getirmez. Hatta hiç bir dine uymaz! "İslam" ile adlandırılan tek din olan evrensel dini yani evrensel kuralları ders verir. Yani İsevi, Musevi, Muhammedi, Davudi olarak adlandırılamaz onun ders verdiği din. O İslamdır sadece İslam!
Günümüzde bazıları küstahlığa varan bir üslupla, korku ve tehdit savurarak insanların kendi öğretilerine "İslam" adına "Mecburi istikamet" çağırmaları Doğru bir davranış mıdır?
Cevap: Bu tip davranışlar eski zaman dayatmalarıdır, halifeler ve padişahlar, diktatörlerce uygulanmış; cılkı çıkmıştır. Günümüzde bu şeklide insanları zorla kendilerine çağıranların eski zaman özlemleri bizi bağlamıyor!
İnsanlar hak ve hukuk konusunda nasıl eşitler ise kendi aralarında inanç konusunda da eşittirler. Kimse kimsenin güya kutsal söylemlerine inanmak, itaat etmek zorunda değildir. Bu kişiler yetkiyi kimden alıyor? Peygamberler bile sadece kendilerine tebliğ yetkisi verilmişken günümüz insanına ne olur ki tehditler savurarak din savunuyorlar! Burayı iyi düşünelim. Egemen olanlar tarihsel süreçte dini ve inancı kontrol ederek güçlerini daha da etkinleştirdiler. Günümüzde dini korku ve tehdit unsuru haline getirenler kime hizmet ediyor acep?
Son tahlilde; başka kitap gelmeyecek, peygamber de gelmeyecek! İsa(Mesih) ve Mehdi konusunda oluşan beklentiyi doldurmaya çalışanlar olacak elbet! Bu alanı doldurmak için kolları sıvayanlar kimden aldı bu alanı doldurma yetkisini acep? Durumdan vazife çıkaranlarla asıl vazifeli olanı ayıracak vicdani kanaata sahip olmayanların bu kişilere kukla ve alet olmaları kaçınılmaz! Bu kişileri uyarmaya da gerek yok, nasılsa potansiyelini gönüllü hediye ediyorlar, Dünya menfaati için. Zaten ortada menfaat olmasa bu şekilde destek de olmayacak! Kısa kesiyorum.
Selametle;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.