- 500 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sezar’ın Hakkı
Sezar’ın Hakkı
Hatice’ye değil, neticeye bakmak gerek! Bazen alt düzey muhabbetler üst düzey hakikatleri anlatmak için kullanılır!
Mesih, kuranda çok geçer. İsa da "İsa Mesih" olarak geçer. İsa’yı “Mesih,kurtarıcı” olarak gören İsrail oğullarından bir grup; Roma’ya karşı İsa önderliğinde baş kaldırmak ister, vergi vermek de istememektedirler. İsa halkın güçlü Roma karşısında kırılacağını bildiğinden isyancılara katılmaz! Bu konuda fikrini soranlara elinde Sezar’ın resmi bulunan parayı göstererek; “Sezar’ın hakkı Sezar’a Tanrı’nın hakkı Tanrı’ya” der.
Kurban bayramlarında masum hayvanlar, insanların ihtiyacına kurban edilir! Bu kurban şekli en masum olanıdır çünkü zaten hayvanları insanların ihtiyacı için kesmek normal bir şey! Belki de insanların birbirini kurban etmemesi için böyle icap etti…
Günümüzde insanlar başkalarının davasına kurban ediliyor! Aciz, ihtiyaç içinde kıvranan toplumlar; cebine para, eline silah verilerek egemenlerce belirlenen hedeflere yönlendiriliyor! Egemen olanlar, kendi kutsal ya da sömürgeci davalarında zavallıları “Kurban” ediyorlar! Filistin, Afganistan, Bosna’da yaşandı; son zamanlarda “Arap baharı” olarak yaşanıyor! Filistin’de güçlü bir orduya taş atan çocuklar “Kurban” değil mi? Avrupa’nın göbeğinde “Din devleti” kurmak uğruna kimler, kimleri kurban etti? Afganistan’da Ruslara karşı savaşan isyancılar sonuçta kimin için savaşmış oldu? “Arap baharı” kime yarayacak; kimler, ne için ayaklandı? “Kurban” olarak meydana sürülenler neye hizmet ediyor? Bu sorulara cevap vermeyeceğim, gerek yok!
Son tahlilde; Hatice’ye bakmayalım, neticeye bakalım; Sezar’ın hakkını da Sezar’a verelim.
Selametle;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.