FANUSTAKİ NUR
Yazmak... Evet yazmak, çok farklı konuşmaktan... Söz uçar gider ama yazı kalıcıdır.
Bir güzel insanın hayatını araştırdım.
"Hasan Nail Canat" Yazar - Şair ve Tiyatro sanatçısı.
Üç yıl önce vefat etmiş bu değerli büyüğümüz. Allah rahmet eylesin. Cennet mekanı olsun.
Onun hakkında çok şey yazmayacağım. Lakin, ne mutlu yaşamı sürecinde böyle güzel
eserler bırakabilenlere. En kısa zamanda belirlediğim kitaplarını okuyacağım.
Küçücük bir yazısını ve bir şiirinden bir bölümü sizlerle paylaşacağım:
"-Önemli olan ihtiyacı farketmek. Bu insanlar öyle şeylere şartlandırılmışlar ki sanat ve edebiyatın zaruretini farkedemiyorlar.
Mesela onbinlerce insanı bir meydanda toplayabilir, onları üç-beş sloganla coşturabilirsiniz ama bir şiir dinlemeye ya da bir hikaye okumaya kimseyi davet edemezsiniz.
-Biz halen davet ediyoruz...
-Siz kahramansınız. Çünkü kolaya talip olmadınız. Kıymetinizi bilin ve sakın bu işin peşini bırakmayın.
Güzeli ve güzelliği esir pazarındaki tellallar gibi satmayın. Sanat yapmak; gülü incitmeden gül yaprağına şiir yazmaktır.
Dikkat edin gençler, bu, bülbüllerin işidir. Bülbül kılığına girmiş karga olmayın."
-----
Erik Ağacı Destanı
Bu destanı ne ilham perileri getirdi şairlere, ne de gece sancıları
Bosna-Hersekli çocuklara yazıldı bu destan.
Dev gibi devletlere - Birleşmiş Milletlere rağmen
Sana rağmen bana rağmen bir milyar kardeşe rağmen
Pınar bakışlı çocuklara sıkılan kuşunlarla yazıldı bu destan...
****
Hani şiir vesile olur bazen. Karşınızdaki insanın yüreğini görürsünüz. Vatanperverdir. Namuzsuza kurşun olur kimi dizeler.
Varoluşun asaletini haykırır dizelerinde. Hümanizmi anlatır. Aşkı anlatır. Sevgiyi anlatır. Bazen de acıyı anlatır şair.
Oturur da hiç çıkmaz ya insanın içinden acı. Hani kapkaradır bulutlar, şimşekler çakar, yıldırımlar düşer.
Tir tir titrerken, büzülmüş bir derviştir mağarada şair.
Bir ateş yakar, başlar semâh. Döndükçe döner. Bir toprağı, bir gökyüzünü öper. Aşkın mabedinde, bir başka âlemdedir.
Döndükçe içinden bir volkan fışkırır. Dereler çağıl çağıl dökülür dağlardan.
Patikada, başında fener, bir dağcı düşünün. Dağın ortasında, yapayalnız yürürken, neler düşünür, neler geçer içinden.
Bir karıncadır, dudakları kurumuş, susamış... Susamış, sessizliğin merkezinde hiçliği içerken, rüzgârın soluğundan mânâyı çeker içine.
******
Bu fakir dizelerimle yazımı noktalıyorum.
******
Aşk
İçimde çığ
Hep düştü uçurumlara
Son gülümdü hazanda açan
Şimdi üzerinde; k a r t a n e l e r i....
******
O zerredir...
Nur kaplı bir fanustan
Seyreyler âlemi....
..............
Fikret Şimşek
YORUMLAR
Aşk
İçimde çığ
Hep düştü uçurumlara
Son gülümdü hazanda açan
Şimdi üzerinde; k a r t a n e l e r i....
******
O zerredir...
Nur kaplı bir fanustan
Seyreyler âlemi....
nur kaplı bir fanustan seyreylemek alemi.. alemin sırlarını..
çözebilmek..derinden ..inceden..oldukça aydınlatan .. hayattan dersler sunan çok başarılı bir çalışmaydı..kutlarım..saygılar selamlar..
bende bana lazım olanları aldım bir güzel bu yazıdan...
içimizin içinde
saklı duran nurları
paylaşmak ne güzel...
babaannem
çocukluğumda karşı dağlara bakar
yine nur indi derdi
dualar ederdi..
nur ne derdim
masalsı anlatımlarla başlardı söze...
sonra,
onun yüzü
yüreği nurluymuş bunu öğrendim..
sayenizde bir fatiha daha aldı
biliyorum çok huzurludur oralarda...
saygılarla...
Güzeli ve güzelliği esir pazarındaki tellallar gibi satmayın. Sanat yapmak; gülü incitmeden gül yaprağına şiir yazmaktır.
Dikkat edin gençler, bu, bülbüllerin işidir. Bülbül kılığına girmiş karga olmayın."
Yazı çok güzel.Özellikle yukardaki bölümü çok sevdim.
Mesele karga olmak değil; karga olduğu halde kendini bülbül zannetmek.
Gülü incitmeden gül yaprağına şiir yazmak.Tam şairlerden beklediğim hassasiyeti ortaya koymuşsunuz.
Değerli dost,
Şiirdeki başarınız nesirde de kendini hemen belli ediyor.
Çok geç okudum bu yazınızı. Sitede de bende de sorunlar
vardı.
Fakat geç de olsa okumaktan son derecede memnunum.
Gerek alıntıları bizimle paylaşmanız, gerekse şiirsel anlatımınız su gibi akıcı ve nefisti.
Çok teşekkürler.
Saygı ve sevgiyle değerli şair...
O zerredir...
Nur kaplı bir fanustan
Seyreyler âlemi....
setreyleyenlere de ihtiyacı var bu alemin...
nasıl görünüyor fanusdan bu kirlenmiş dünya...
var mı yapabileceğimiz birşeyler...verebılecegımız, dağıtabılecegımız nurlar...
yazı cok basarılı ve merak uyandırıyor adı gecen tiyatrocu ve yazar-şair Hasan Nail Canat...hemen eserlerını arastıracagım...
kutluyorum zerrem...
Sanat yapmak ; gülü incitmeden gül yaprağına şiir yazmaktır ..
Dikkat edin gençler , bu bülbüllerin işidir .. Bülbül kılığına girmiş karga olmayın ....
Çok güzel sözler ve de öğütler ,
kutlarım seni gurbettaşım ,
bu arada ben de senin yazından farkedip okumaya başladım Hasan Nail Canat'ı , çok sağol ,
sevgilerimle .........