affet
AFFET
Kendimizi sevmek gibi hatalarımızdan ötürü önce kendimizi affedelim.
Sonra başkalarını affedebiliriz. Bazen de başkalarını affederken, kendimizi affederiz farkında olmadan.Affetmek eğilmektir..
Kırılmadan eğilmektir.. affetmek acıların yükünü, acıların yükü altında güçlü olarak eğilmektir.. kırılmadan.. ama affetmek çok çabuk yaralardan iyileşmektir.. yaralardan ve acılardan kurtulma gücüdür.
Yaşam haksızlıklarla doludur.. ama yaşamın acımasızlıklarına karşı affedici ol..
ve kendini affet.. bugüne kadar pişmanlık duyduğun tüm yaptıklarından dolayı kendini affet.. ve yapmak isteyip de yapamadıklarından dolayı kendini affet..
Affetmek, Karşınızdaki kişiye hak vermek anlamında değildir! Affetmek, O kişileri bırakıp kendine dönmek demektir... Birine karşı olumsuz duygular beslediğinde enerjin dışa dönüktür; affettiğinde ise enerjin sana doğru geri akacaktır. Çok zor bir gün geçiriyor e çok ağlıyordum ki bir arkadaşım neden ağladığımı sordu. Bende başladım sorunları dile getirmeye sözümü kesti birden yeter sorunu anlatarak sürekli sorun haline sen getiriyorsun kendine dön dedi o anda anlayamamıştım ne demek istediğini ama şimdi iyi biliyorum kendine dönmek size zarar verenleri affetmekten geçiyormuş.sorunları şikayet ederek sürekli anlatarak sağa sola saldırarak değil kendine dönebilirsen çözersin ancak.
Affetmek seni rahatlatacaktır belki de. Kızgınlıklarla yapılan hatalar, hırçınlıklar bazen de aile içi anlaşmazlıklar
Sizi belki de, en sevdiğiniz kişilere karşı bile nefret etmenizi sağlar.
Ve sonra kadere, dünyaya, hayata isyan edersin. Onları uzun yıllar asla affedemezsin. İsyanın her geçen gün büyür içinde. Kendini affettiğinde onları da affetmek istersin çünkü aradan geçen zaman, onlar kadar seninde hatalı olabileceğini fısıldamıştır kulağına.
Düşünürsün saçma sapan şeylerdi, belki de sizi ayıran nedenler. Belki de kırgınlığa son vermek için, ilk adımı sen atmak istersin. Belki eskisi gibi, bir arada olduğunuzdaki gibi olmayabilir hiçbir şey. Ama kendini ve onları affederek içinin rahatlamasını sağlarsın.
Seni mutsuz eden her şey beyninden söküp atmadığın sürece affetme duygunu geliştiremezsin.
Sen de dâhil hiç kimse kusursuz değildir. Kendini ifade etmeye çalışırken ağzından istemeden çıkan sözlerin bir başkası tarafından söylenebileceğini aklından çıkarma. Nefret!
Sen izin verinceye kadar da beyninde yer edecek, kendini bir başkasını affetmediğin sürece de hiçbir yere gitmeyecek ve hayatını çekilmez hale getirecek belki de. Affetmek seni alçaltmaz değerini arttırır aksine.
Unutma sen izin verinceye kadar…
AFFETMEK
Bir gün dışarı çıkın ve karşılaştığınız her insanı affedin. Yolda gördüğünüz insanları, yolda karşılaştığınız insanları bir tanrı gibi affedin. Kalabalığın içinde gördüğünüz yüzleri, bedenleri, genellikle tanımadan bilmeden bazen hiçbir neden olmadan kınadığınız eleştirdiğiniz insanları affedin. Affetmekle kalmayın birde onları sessizce ÖVÜN. Onlar için dua edin. Başkalarını affedebilen insan sonunda kendini de affedebilir. Affetmek insana bundan dolayı İLAHI BİR MUTLULUK VERİR. Bunu bir egzersiz gibi düşününüz ve yapınız. Affetmek her zaman kolay değildir. Affedemediğiniz halde, kendinizden özür dileyiniz. Karşınızdaki insandan sessizce özür dileyiniz. Bu sizi bölmeyecek ve size huzur verecektir. Birlikteliğinize, Bilinçaltınıza boyun eğebilmeniz ve inanabilmeniz için önce çevrenize ve olduğunuz hale boyun eğmeniz ve inanmanız gereklidir. Eğer ayıplanacak biri varsa oda sizin bilincinizdir. Tüm sıkıntılarınızı, şikâyetlerinizi, kızgınlıklarınızı doğuran bilincinizdir. Kötüyü görmeyin, kötüyü duymayın, kötüyü söylemeyin. Bunları yapmak sizi sadece sizi BÖLER. Sevmediğiniz kişi için dua edin. Tanrım önce benim sonra onun kalbini sevgiyle doldur. Kendinizden nefret ediyor musunuz? Yapamadığınız, sizce başarısız olduğunuz şeyler için, olamadığınız insan için kendinize içerleyip nefret ediyor musunuz? Oysa biraz kendinize merhamet gösterip anlamaya çalışsanız, daha mutlu olduğunuzu göreceksiniz. Önce kendinize merhamet edin. Kendimi affettim.
Kimi zaman hayatımızda bazı yanlışlıklara düşeriz. İstemediğimiz olaylar başımıza gelir ve istemediğimiz şeyler yaparız. Bu durumda yapmamız gereken şey kendimize ve hayata küsmek değil; daha başka şeyler yapmaktır: Kendimizi affetmek gibi.
Kendimizi affetmeye çalışıp suçluluk duygumuzu yensek de veya bize karşı suç işleyen birini affetmeye da çalışsak, işe, yaşamda olabilecek en kapalı, en karanlık ve hiç çıkışı yokmuş gibi duran bir yerden başlarız.
Affetmek, kin tutmaktan veya intikam peşinde koşmaktan çok çok daha sağlıklı bir davranıştır. Affetmeyi öğrenmek, yaşamınızı, fiziksel ve ruhsal sağlığınızı geliştirmek için atacağınız adımların başlarında gelir. Daha da ötesi, fiyatı da makuldür: bedava.
Affetmek aynı zamanda özgürleştiricidir de. Affettiğiniz zaman, beyninizi kelepçelerden kurtarırsınız. Sizi aşağıya çeken öfke ve dargınlıklardan kurtulur kurtulmaz, yararlarını görmeye başlarsınız.
Öncelikle yaptığımızın yanlışın veya hatanın bilincinde olmalı ve onu kabullenmeliyiz. Daha sonra nedenlerini araştırmaya başlamalı ve en ince detayına kadar araştırmalıyız. Bizi yanlış yapmaya iten etkenleri (kişiler de buna dâhildir) tespit edip onları kendimizden uzak tutmaya söz vermeliyiz. Bunları tamamladıktan sonra kendimizi affedip yaşamımıza o hatayı tekrarlamamak üzere devam etmeliyiz.
Peki, kendimizi affetmenin bize ne faydası olur?
Hatamızdan ders çıkarmış oluruz.
O hatayı tekrarlamamaya söz vermiş oluruz.
Bize zarar getiren etkenleri iyi tespit etmiş ve onları kendimizden uzak tutmuş oluruz.
Kendimizi cezalandırarak daha kötü bir hale değil, affederek daha iyi bir hale erişmiş oluruz.
Kendimizin de diğer insanlar gibi her zaman bir şans hak ettiğini bilmiş ve görmüş oluruz.
Kendin için dilediğin her şeyi önce başkaları için dile. Bana bir veren Allah ım sizlere bin versin her şeyi. Kendimi bir affettim, herkesi bin kere.affetmenin büyüklüğünü kendimi affettiğimde içimdeki huzuru duyunca öğrendim.
Hadi şimdi git ve kendini kucaklayarak tebrik et! Affettiklerin için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.