- 1375 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Acının Resmi!
Diyabet, halk dilindeki adıyla şeker hastalığı!
Ne sinsi ve vücudu yıpratan bir hastalıktır, bunu ancak kendi yaşayan ya da yakınlarında gözlemleyen bilir.
Ömür boyu katlanılması zorunlu, yasaklılar listesi!
İnsan önceleri çok da önemsemez, yarım ağız ‘benim şekerim var, almayayım, dokunabilir’ gibi sözlerle geçiştirir uzatılan ikramları. Uzunca bir süre diyetten sıkılınca, kendine bile itiraftan çekindiği ufak kaçamaklar başlar.
Yakınlarının uyarıları karşısında, hep savunmaya çekilir. ‘Göz hakkı, bir lokmacık tattım’ gibi, aldatmacalardır sığındığı.
Yıllar yılları kovalayıp, bu sinsi hastalık bütün organlarda ağır hasarlara yol açınca başlar, pişmanlıklar ve keşkeler.
Gördüğüm şeker hastalarındaki, hamur işlerine aşırı bir iştah ve düşkünlük benim akrabamda da vardı.
Eşinin tüm ikazları, uyarıları, onu yaptığı kaçamaklardan vazgeçirememişti.
Son birkaç yılda dolaşım bozukluklarının yol açtığı tahribat, birkaç ayak parmağının, kangren olup kesilmesiyle, tehlikeli süreç başladı.
Kalb yorgun, şekerin verdiği hasar yüzünden, çarpıntılar artmış ve dört ay süren hastane maratonu başlamıştı.
Uzunca bir tedavi, bacağına damar ekleme operasyonu için, Cerrahpaşa’da damar beklenmesi, o ve ailesi için bir umuttu. Beklenen damar gelmiş, bu defa da şekerin harap ettiği kalbi, ameliyatı kaldıramayacak durumdaydı.
‘Masada kalır, ameliyatı yapamayız’ sözleri onları yıkıma götürmüştü.
Tekrar Diyabet hastanesine geri dönüş, yapılan birçok tetkikler, sonuç hastanın canını kurtarmak için kangreni ilerleyen ayağın, diz altından kesilmesi.
Annemin haber vermesiyle öğrendim bu acı olayı.
Eşimle ziyarete gittiğimde, içim burkuldu.
O dağ gibi, gençliğinde çok yakışıklı olan adam, sanki yatakta küçülmüş, öylece yatıyor!
Hanımı dört ayı bulan hastane maratonundan yorgun, onu rahat ettirmeye çalışıyor.
Geçmiş olsun dileklerimizle, teselli verme çabalarımız, onun gözlerinde gördüğüm çaresizlik ve acının resmi, günlerce hafızamdan silinmedi.
Bana söylediği bir cümle, yaşadıklarının özetiydi.
-Birine muhtaç olarak yaşamak öyle zor ki Handan, anlatamam!
Onun o yorgun gözlerinde gördüğüm acının resmi, günlerdir hafızamdan çıkmıyor.
Gerçek yaşam öyküsü
İstanbul 13 Temmuz 2012
YORUMLAR
Yazınız hepimiz için bir uyarı adeta. Teşekkürler
(: Ben de şeker hastasıyım. İnsanın başıma gelmeyecek gibi geliyor ama yarının neler getireceğini bilmek çok zor. Güzel bir yazıydı Handa ablacığım. Dikkat edilemsi gereken bir hastalık. Sevgilerimle...
handan akbaş
Selam sevgi ve dualarımla.
Bu yazıyı ve şeker hastası olan yakınınızı en çok anlayanlardan biri de benim sevgili Handan. Çünkü ben de bir şeker hastasıyım ve hayatımı kısıtlı yaşıyorum. Keşke senin dediğin gibi sadece aşırı yemekle çıksa şeker; şeker bazen aşırı sinir, stres olunca da çıkıyor. Hadi boğazımızı tutup kendimizi frenledik, ya toplumu nasıl tutacağız? Hiç ummadığı insanlardan öyle darbeler yiyor ki insan, şekeri ister istemez tavan yapıyor.
Allh, bütün hastalara şifa versin. Şeker ve bunun gibi kalıcı hastalıkları kökten yok edecek ilacın bulunmasında cümlemize yardım etsin.
Yazın yine toplumu ilgilendiren güzel bir yazıydı tebrikler Handan
sevgimle
handan akbaş
Diyabetle yaşam dikkat ve itina gerektirir.
Çevresindekiler biraz daha itinalı davransa sizin hayatınız kolaylaşır.
Biliyorum, şeker üzülüp sinirlenince fırlıyor.
Sana kolaylıklar diliyorum değerli kardeşim, Rabbim seni iyi huylu yumuşak karakterli insanlarla karşılaştırsın.
Sevgilerimle...
-Birine muhtaç olarak yaşamak öyle zor ki Handan, anlatamam!
işte hep bunun için dua ediyoruzya..
yaşayan bilir..
sevgilerimle..
handan akbaş
Hayatın içinden kesitlerle yine hayata bir şeyler katmak, insanlık bilinciyle hayatı anlamlandıran insana elini uzatmak dostça...Çok soylu bir davranış elbette.
Öncelikle paylaşımınız dolayısıyla; size, sosyal sorumlulukla dolu güzel özünüze taktir ve teşekkürlerim...
Hayatı ıskalamadan her haliyle seven, yaşam bilinciyle dolu duyarlı insanların -bireyden topluma doğru yükselen bir çizgi ile- üzerilerine düşen duyarlılığı gösterebildiklerini az çok biliyoruz. Ancak, toplumun önemli bir kesimi -bireyin olduğu kadar toplumun ve bütün insanlığın sağlıklı gelişimi için- böylesine önemli konularda olabildiğince bilinçlendirilmeli; temel eğitimle başlayacak, çeşitli kurumlarca desteklenecek bir bilinçlendirme ve önleme çalışması çok daha kalıcı etkiler sağlayabilir kanımca. Bu gibi bir çok sağlık sorunlarında, insanların aileleriyle birlikte ne gibi sıkıntılara maruz kaldıklarını az çok görüp anlayabiliyoruz; tıpkı sizin yakın çevrenizdeki tanıklıklarınız gibi. Ancak elimizden bir şey gelmiyor tabii ki.
Bir kez daha teşekkür ediyorum soylu ve saygıdeğer özünüze, kaleminize...
handan akbaş
İnsanlar biraz daha duyarlı, dikkatli olsa, diyabetlilerin de işi kolaylaşacak.
Konu o olduğu için örneklerim şeker üzerine.
Evimize gelen misafire şeker hastasıysa, onun da yiyebileceği sebzeli salata gibi hafif ikramlarla ziyaretini kolaylaştırabiliriz.
Basın ve medyanın gücü çok önemli.Her biri günde birer saatlik, eğlenceli programlarla insanları bilinçlendirme skeçleri hazırlayabilir.Sıkıcı ve ağır geçen doktor programları gibi değil de gençlerin ve çocukların izlemekten keyif alacağı sitcom lar tarzında, sağlıklı yaşam dersleri olabilir.
Biraz uzattım kardeşim, kusura bakma, hayat yalnızca eğlenceden ibaret zanneden tv programları sinir bozuyor.
İlgine, geniş yorumunuz teşekkürler, selam ve sevgimle.
handan akbaş
Teşekkürler selam ve saygılarımla.
şifalar ve sabırlar diliyorum hayatın getirdikleri yaş yaşam vesselam güzel bir konuydu begeniyle okudum kutlarım yazan yüreği kalemi sevgilerimle Bogazın kıyısndan
handan akbaş
Biz bu hareketsiz yaşam tarzını değiştirmedikçe, cipsleri kolaları yiyip içmeye devam ettikçe dünyada giderek daha çok şeker hastası olacak.
Kazaları hariç tutarsak böyle ayak kesilmelerinin birinci nedeni şekerdir biliyor muydunuz?
Hastanıza şifalar diliyorum, bu önemli konuyu sayfanıza taşıdığınız için teşekkür ediyorum.
handan akbaş
Biz çok şükür ailece colayı hayatımızdan beş yıl evvel çıkardık, Akdeniz mutfağıyla beslenmek en sağlıklısı yapabildiğimiz kadar.
Teşekkürler, selam ve sevgilerimle.