- 1007 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Ekmeklere Dokunmayın! İlâveli tekrar
Bizler, Ekmek satınalmasını bilmiyoruz!...
Kendi yiyeceğimiz Ekmeği satınalırken bile O`na, kirli ellerimiz ile uzanıyor- sıkıyor ve elkirimizi bulaştırıyoruz!.
Yetmedi... beğenmediğimiz ekmeği, gönül rahatlığı içinde elden bırakıp- bir başka Ekmeğin tâzeliğini test etmeyi sürdürüyoruz!
Biliniz ki; sizden önce Ekmek alanlar da sizin beğendiğiniz Ekmeği, sizden önce ellemiş olabilirler! Eee... O zaman ne yapmalı?
Bir düşünün... o gün enson elinizi yıkadıktan sonra elinizin Ekmeğe değdiği zamâna kadar, elleriniz nerelere değdi?... Kâğıt paraya, bindiğiniz aracın kapı koluna, burnunuza, evraklara ve daha çok şeye eliniz değmedi mi? Dezenfekte edemediğimiz; tuz, şeker, Ekmek ve marul gibi nice çeşitli gıdâları, bile- bile yiyoruz!
Büyük bakkallarda servis elarabaları ile alış- veriş edenler arasında; içine, güvenerek Ekmek bıraktığımız bu yardımcı araçların içinde, çok sevgili çocuklarını, ayakkabıları ile bindirerek alış- veriş mekânında gezdiren, sözde aklıselim, okumuş(!) Bay- bayanları hayretle gördüm.
Ne yazık ki, kültür fakirliğimizi; ev, araba ve iyi bir mevkîdeki makamlar, kötü bir şekilde gizliyor!... Bu eksikleri görüp- îkaz edenleri de, gazetelerde okuyoruz; dayak yiyorlar.
Meşhurdur: Çevreci bir profosör bilimadamımız, bilmem kaç kere dayak yiyip- hastahânelik edilmiş... yine de yanlışı yapanı uyarmaya devam ediyor.
Gazete sütunlarındaki fotoğrafları, bu durumunu belgeliyor.
Nerede kalmıştık?!. “Kurallara uyalım. Uymayanları uyaralım”
Aman dikkat! Hastahânelik olmayalım...
Hayır diyorsanız, 10 kişinin ellediği Ekmeği, âfiyetle yiyelim!
Lütfen, ellerimizi; almayacağımız Ekmeğe değdirmeyelim.
Saygılarımla.
Kadir Yeter. TRABZON.
Faydası olur diye ekledim. Gıda Güvenliği Derneği sitesine bir uğrayıverin,
ilginizi çekecek konularla dolu:
www.ggd.org.tr/sss2.php?bolum=241
SİTEMİZDE İLK YAYINI: 01.01.2008
w.edebiyatdefteri.com/index.asp?istek=tum_yazilar&k=detay&yazi_id=8905
İkinci yayını: 22.8.2009
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=44208
YORUMLAR
Muhteşem!..Tozlanmış bir anımı aklıma getirdi yazınız...İş dönüşü ekmeğimi alıp eve gitmekti tek zevkim.Bakkalın kapısının önündeki ekmek dolabını açtım.Ekmeği koyacağım poşetin içi ile tutarak elime aldım...Bakkal içeriden koşar adım dışarı çıktı ve elimdeki ekmeğin ucunun yamuk olduğunu , onu bırakıp başka bir ekmek almamı istedi benden...Zira O'nun daimi müşterilerinden imişim.Tabi aldığım ekmeği iyice poşetin içine çektim ve poşeti elime geçirdim.Kabul etmedim.Zira yamuk ekmek diye bir şey söz konusu değil aslında...Nimete gerekli saygıyı göstermeyen ve şükrünü bilmeyenlerde yamukluk...Parasını ödedim ve hiç bir şey demeden evimin yolunu tutmuştum...Duyarlı yüreğinize sağlık efendim.Saygılarım sonsuz...
kadiryeter
Bir vakitler, Trabzon'da fırıncıların Ekmek grevi vardı. Tâ, Kavakmeydan'dan Belediye Önüne kadar yürüyüp(2-3 Km.) Belediyenin komşu illerden; içine sugeçirmez branda sererek dökme yüklediği Ekmekleri, yere serili brandanın içinde ayakabısı ile çalışan işçi ile ücretli dağıtarak, hakkımızı günlerce açlıktan kurtardılar; sağolsunlar.
Fırınlar, bir gün evvelki Ekmeği çoğu isteyene(hâli- vakti iyi olan da dâhil) parasız verdiğine, bir ay kadar önce fırından Ekmek alırken şâhid oldum da utandım!.
Allah'ım, affet bizi...
Hürmedle Selâm ederim... yazdırdınız, yazmadıklarımı Sağolun.
Yorumlarımı hep kaydedip arşivliyorum.
kadiryeter
13.7.2012- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=101290
neneh.'e
Çok önemli bir soruna parmak basan yazınız için tebriklerimi kabul edin.Edebiyat defterine yeni üye olduğum zaman yazılmış benzer bir yazım vardı, ekmek üzerine.
Hassasiyetiniz için teşekkürler.
Lütfen ekmeğimizi gözümüzle seçelim!
kadiryeter
Ziyâretiniz için teşekkür ve Selâm edip hemen o sayfanıza geliyorum...
Bu konularda çok az yazı var; eserinizi görüp okumalıyım...
Sağlıcakla
.
kadiryeter
13.7.2012-TRABZON.