- 687 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
OSMANLIY'I TANIMAK 1
OSMANLI’YI TANIMAK
Yirmi birinci asırdayız.Her şeyin had safhaya ulaştığı bir asırda…Zaman bize atalarımıza dahi küfrettirecek derecede güç kazandı ne yazık ki…Yetmiş bir milyon nüfuslu ülkemizde atasını tanımayan onca insanın mevcudiyeti beni harap ve bitap düşürmeye yetiyor.Hele atasını tanıdığı halde,ona yakışmayacak şekilde hayat süren insanlar…Hele atasına küfreden zavallılar…Aklıma geldikçe,onların da Türk olduğunu bildikçe bazen Türk olduğumdan utanıyorum.Lakin ecdadımın şanlı tarihi ve de insana yakışır bir şekilde sürdüğü hayat aklıma geldiği vakit bu utancım kıvanca dönüşüyor.
Kimi siyasi partilerce yerden yere vurulan o KOCA OSMANLI’YI tanımak insanlar için bir ayrıcalıktır.Dikkat ederseniz Türkler demiyorum;“insanlar” diyorum.Zira OSMANLI bir insanlık abidesiydi.Şimdi bu iddiamı kanıtlayıcı nitelikte, güvenilir kaynaklardan edinmiş olduğum bilgileri size sunacağım.
-Devletin kurucusu olan ulu hakan OSMAN GAZİ saltanatı boyunca devlet hazinesini kesinlikle kendi çıkarları için kullanmamış,geçimini yetiştirdiği keçileriyle sağlamıştır.
-“EY İSTANBUL YA BEN SENİ ALIRIM YA DA SEN BENİ” dahi komutan FATİH SULTAN MEHMED HAN İstanbul’u fethettiği vakit Bizans halkına zulmetmemiştir.Onlara din ve vicdan özgürlüğü tanımıştır.Tekfurların zulmünden gün yüzü görmemiş olan zavallı Bizans halkı,fetih günü adeta bayram etmiştir.
-FATİH’İN oğlu olan SULTAN II.
BAYEZİD HAN İspanya’da zulüm gören ve soykırımla karşı karşıya kalan Yahudileri onların elinden kurtarıp,ülke içerisinde onlara istedikleri gibi yaşama hakkı tanımıştır ki bugün Yahudiler hala “BİZ OSMANLI’YA ŞÜKRAN BORÇLUYUZ.”diyorlar.
Yazımı,okuyucuları sıkmamak amacıyla peyderpey yayınlamak istiyorum.Devamı en kısa zamanda
Siz edebiyat severlere sunulacaktır.
MUSTAFA NECDET