- 1121 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Türkiye'de sanat ( Okunmayası bir yazı)
Sinama dünyası
İki kültürün karşı karşıya ringe çıkması
Türk’ler ve Amerika’lılar
Ring’in sağında Türk’ler,
Solunda Amerika’lılar
Minderde raund başlamadan bitermiş çoğu zaman.
Arada bir de niteliğine göre kazanıyormuşuz oyunu.
Türk’lerin sinema dünyası diyorum tiyatro bir bilimsel kültüre sahip olmak zorunda.
Sinama diyorum çünkü kültürsüz de sinema çekilebilir. Söz konusu kalabalık kitlelere hitabetmektir amaçları. İzleyici iradesinde kültürel bir seçim yok nasılsa.
Filimlerin ismini veremiyceğim sanata saygısızlık olmasın.Sanatçıyada. Filim Avşar filim der başlar.İsatanbul’u ve arka sokaklarındaki sanata hep konu olmuş o insanlarıda acayip rencide ediyor o da ayrı bir mesele ....Macera bir ... başlar güya eğlence gır gır güldürü adında bir adamın duyguları bir kadının yok olmasıdır konu.
Gelelim Amerika’ya Holivut için harcanan paralar ünüversite mezunu insanlar. Bilimsel, dalında uzamanlar ve uzmanlar tarafından araştırılan konular. İzlenme rekorları kırmasının sebebi sanatın olmazsa olmazlarından gerçekliğe yakın olma ilkesiyle çevrilmiş gerçekçi filimler (istisnalar hariç).
Tek başına ele alınmaz, bütünün içinde bir parçadır kadınlar. Onlar bütünün içinde yer verir hayatın gerçeklerine. Biz işimize gelen parçasını ele alırız farkımız bu malesef.
Biz nakavt olmayı okadar seviyoruzki bu arka soskakların kültüründen bir türlü çıkamadık.
Dünya sanatlarını okuyup sonrada gelip bu ülkede gerçek sanat yapacak kültürel değişimin zamanı gelecek mi acaba. Cumhuriyet dönemi çoğu şair yurt dışında eğitim görmüş insanlar. Türk edebiyatının dev yürekli insanları.
Batıya yüzümüzü dönerken özümüzü unutmadan sentezliyeceğimiz sanatımızın her zaman bize yol gösterecek geçmişimiz aydınlık bir geleceğe ve başarıya ulaştıracak ışığımız olacaktır biz yeterki en iyisini oynamak isteyelim.
Üç boyutlu gözlüklerden fazlasına ihtiyacımız var galiba.
Çünkü hayat filminin içindeyiz ve rolümüz çok önemli hangi karakteri seçtiğiniz önemlidir.
Dünya sanatlarıyla yarışacaksak en az onlar kadar iyi olmamız gerekmez mi ?