- 1411 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
CANI SIKILAN KOMUTAN
Bu olmuş bi r olaydır.Sanırım2004 yılında.Olayın yazısmaları halen internneette vardır.Ancak isim belirtilmemiştir.Olay kısaca şöyle......................................:...................::::::..:::::................................................KOMUTANIN canı çok fena sıkılıyordu.Aldıgı bilgi ve duyumlara göre görev bölgesinde kıyafet devrimi ihlalleri artıyordu.Kimse dEVRİM YASALARINA ALDIRMıyor,çogu kimse OLABİLDİĞİNCE TURBAN.sarık,pece ne bulduysa GİYİYOR SOKAKLARDA RAHATLIkLA DOLASIYORDU.Görev bölgesi İstanbul Fatih semtine dönmüştü.Bunun üzerine görev bölgesindeki valilere bir yaz ı yazmaya karar verdi.Yazıda şöyle deniyordu:BÖLGEMDE DEVRİM YASALARINA VE ANAYASA VE LAİKLİK PRENSİPLERİNE AYKIRI GİYİNENLERİN ARTMAKTA VE ARTTIGINI MÜŞAHADE ETMİŞ BULUNMAKTAYIM.bU sorumsuz duruma son verilerek Kılık kıyafet yasalarına aykırı gezenlerin hakkında soruşturma acılarak adli işlem y apılmak üzere C.Savcılıklarına gönderilmesini önemle rica ederm........................................................................................................................Bölgedeki baş mulkı idare amırlerınden biri yazyıy alır almaz C.Bassavcılıgına havale etti.C.bassavcısı izinde oldugundan yerine bakan savcı işin ciddiyetini kavrayıp veya işi ciddiye alarak internet vasıtasıyla bu emri kendine baglı c.savcılarına gönderdi.Gazeteciler internetten bu emri kaparak hemen ertesi gün gazetelerinde yayınladılar.Emir birden yerel ve ulusal basında manşet oldu.basssavcı vekilinin işgüzarlıgı veya acemliiği ortalıgı karıstırmıstı.Oysa burokraside bu tip emirler gizli ve acele etmeden alıstıra lıstıra gönderilirdi.Hele emri imzalayan ilin bas mülki idare amiri küplere binmişti.Önüne gelene illerinde Kılık Kıyafet Yasalarını İhlal edenlerin olmadıgını e anlatmaya calışıyordu.BENİM VİLAYETİMDE BÖYLE BİR ŞEY OLMAZ DİYOIRDU.Ancak vilayete sakallı modacıların evrak dagıttıgından haberi yoktu Herkes sucu baskaSININ ÜZERİNE ATMAYA BAŞLAMİŞTBaşsavcxı vekili polis yakalasın biz adliyeye sevk ederiz diyordu.Polis yetkilileri de şikayet gelirse adliyeye sevk ederiz diyordu.Sonra ne mi oldu?Hiçbir vatandaş kılık kıyafete aykırı hareketten adliyeye sev k edilmedi.Ancak cok sıkıntılı bir dönem yaşandı.Sanırım bu emri yazan komutan da iki yıl sonra emekliye sevk edlldl veya yaş haddinden emekli oldu.Bütün görevliler de rahatladı. İşte biz Anayasa ve devrim yasalarını böyle böyle koruduk ve turbanla böyle mücadele ettik.Şimdi de niye böyle oldu diye kara kara düşünüyor bazılarımız.Sizce kabahat hepimizde degil mi.....
YORUMLAR
Bitliste yaşayan biri olarak pek korkmamışsınızdır eminim.
Ne de olsa korku şehri sayılır orası. /sizin bakış açınızla /