DİNCİ YOBAZ, LAİK YOBAZ...
Dikkat ! Dinci yobazlara dikkat edilmesi kadar, bi o kadar ve belki de daha tehlikeli olan laik yobazlara da dikkat etmek gerekiyor. Nasıl mı? Şöyle ki;
Dinci yobaz, kendi mensub olduğu dini cemaat (Tarikat vs..Gerçek dinle alakası olmayan çıkar grupları) için memleketini hiç düşünmeden satar.
Laik yobaz, Atatürk çülük adı altında çağdaşlığı savunuyomuş izlenimi vererek vatanını satar.
Dinci yobaz, söylediği her şeyin Allah ın kelamı olduğu yalanıyla insanları aldatır ve sömürür.
Laik yobaz, yaptığı her yanlışı Atatürk e malederek, hem insanları kandırır, hem de sömürür. Artı olarak Atatürk e zarar verir.
Dinci yobaz, kadınların, deli bağlar gibi başlarını örtmelerini ister. Din böyle emrediyor yalanıyla toplumu kandırır.
Laik yobaz, kadınların illa da Avrupalı hemcinsleri gibi olmaları gerektiği yalanını söyler ve bu yalanı Atatürk e dayandırır. (Avrupalı kadının aslında dünya kadınları arasında en çok sömürülen olduğu gerçeğinin üzerini örter) Dolayısıyla da kadınlara bile ihanet eder.
Dinci yobaz, adam değildir, adam olduğunu iddia eder. Yalan.
Laik yobaz da adam değildir, kravat takınca kendini öyle zanneder. Kendini kandırır.(Bizce mahsuru yok)
Dinci yobaz, dinin emri diye ona buna nasihatlar verir, ahkam keser, hikayeler anlatır. Ama ödü kopar birine iyiliği dokunacak diye, uzak durur ihtiyacı olandan, hep varlığın peşinde dolanır.
Laik yobaz, Atatürk çülük yapıyorum diye yakasına rozet takar, anahtarlığında resmini taşır, takvimler bastırır. Mitingler olur ahkam keser, şöyle yapmak lazım der, onu der bunu der. Bir tane çocuk okuttun mu? Veya hiç şehit mezarlığı ziyaret ettin mi? Diye sor. Dudak büker.
Dinci yobaz, camilerden tekkelerden çıkmaz, çocuklarını Amerika larda okutur.
Laik yobaz, oralara girmez, o da çocuklarını Amerika da okutur..Haydaaa, diyosunuz ama durum bu.
Dinci yobaz, cami yaptırma dernekleri vasıtasıyla paraları söğüşler, on köprü parasına bir cami zor yaptırır, onun da çoğunu esnafa bedavaya yaptırır. Sevap der kandırır. İşi bu.
Laik yobaz, çağdaş yaşamı destekleyeceğiz diye dünya para toplar, üstüne Avrupa fonlarından bağışlar alır, fakir ailelerin çocuklarını okutacağız diye ahkam keser. Ha biraz bişe yaparlar. Ne mi yaparlar? Anaokulunda İngilizce eğitim yaparlar. A benim, devşirme kafalı, komik çağdaşlıkçılarım. Çağdaşlık; yeni yetme çocuklara yabancı dil öğretmek olsaydı, bugün bütün sömürge ülkeleri medeniyetten kırılıyor olurdu.. Çağdaşlık teknoloji üretmekten geçer, ama yetmez, aynı zaman da değerlerini korumakla gelişir. Öyle onun bunun değerlerini kopyalayarak ancak –copy- olursun. Ahan buda sana, kapak olsun.
Dinci yobaz, öküzdür. Yani farkı yoktur. Hep aynı trene bakar, her defasında ahan, buda ne? Der gibi, şabalak şabalak bakar.
Laik yobaz, fildir. Ne kadar nazik olmaya çalışsa da, neticede bir fildir. Hep aynı zücaciyeci dükkanından alışveriş yapar, her defasın da kırılmadık bişe bırakmaz. Hayır dükkan sahipleri de tuhaf. Hep ona izin verirler..İlginç? Enteresan yani..Ayrıca bi kitap yazayım ben, sadece konu bu olsun. Hımm, yok ya, yaz yaz bitmez valla. Ben karışmam başkası yazsın.
Dinci yobaz, dini eline bayrak yapmıştır. Bir oyana bir bu yana sallar, rüzgar olmasa iyi üfler. Babası rahmetli de iyi üflerdi, arkadaşlarıyla bi üflediler Osmanlı söndü.
Laik yobaz, Atatürk ü eline bayrak yapmıştır, yakasına, başına, koluna her yerine resmini asar. Hadi gel gidelim, yoksa memleket elden gidiyor desek, a bak şimdi aklıma geldi, bir konferans vardı ben oraya bi uzayım, der. Adama ‘BURSA NUTKU’ ne olacak dersin, aval aval bakar, Bursa nın nutku mu tutuldu dercesine ve tüyer.
Dinci yobaz, aslında kendi çapınca iyi biridir, ama zır cahil olduğundan ne anlatsan, tınnn diye ses verir. Yani boştur. Yeni gelen nesle bakmak lazım.
Laik yobaz, aslında kültürlüdür, hindir. Hatta bazıları hin oğlu hindir.Her şeyi onlar bilir, her şeyden anlarlar. Matematik, coğrafya, fen, kimya ne istersen. Sosyoloji, psikoloji, bazıları parapsikoloji. Bu para başka para, ama, gel sen onlara anlat.
Dinci yobaz, tüm şerefsizliklerini, din maskesi altında saklayarak, gerçek yüzünü hep gizler, amacına ulaşmak için, şeytanla bile işbirliği yapar. (Bkn. Fetoş ve Amerika)
Laik yobaz, tüm aykırılıklarını gizlemek için Atatürk ü kullanır. Atatürk ‘bağımsızlık benim karakterimdir’ derken, o tam tersini iddia eder, şusi yer, viski içer. Fikret Kızılok ağabeyimizin dediği gibi, mersedesle hacetine gider.
Dinci yobaz, yeşilden hoşlanır, ama bir ağaç bile dikmemiştir hayatı boyunca.
Laik yobaz, kırmızıdan hoşlanır. Bayrağın rengi diye değil. Kırmızı şarabı çok severde ondan. İçerken kendini Fransız sanır.
Dinci yobaz, gazete çıkarır, başlık atar din elden gidiyor diye. Giden din değil, yobazın uydurduğu safsatalardır. Kendisi dahil cehenneme kadar yolları vardır, açık olsun.
Laik yobazda gazete çıkarır, başlık atar, laiklik elden gidiyor, diye. Giden yok gelen vardır, o da milletin uyanışıdır. Bu uyanış ki, Türk kimliğinin yeniden şahlanışıdır. Ahanda şimdi bu cümleyi kurduk ya, seyret veryansınları sen. Efendim ne ırkçılığımız kalır, ne bağnazlığımız ve belki de ayrımcılığa bile sokarlar bizi. Biz ne deriz sizce? Has..ir oradan avareller ortaklığı, biz yemeyiz bu (ali cengiz) demeyelim, ne diyelim? Hah, biz yemeyiz bu, hans fetoş oyunlarını. Başka kapıya. Yani kendi memleketimizde kendimizden övgüyle bahsedemeyeceğiz. Bi daha has..ir oradan. Bizi bizle boğacaksınız yani. Yemezler benim canım soroscu çocuklarım, yemezler.
Dinci yobaz, namaz kılarken, kiraya nasıl zam yaparım, diye düşünür. Acıması yoktur, ‘kul hakkıyla bana gelme’ derken Yaratan ı, kul, mul tanımaz, soyar soğana çevirir milleti.
Laik yobaz, mitinglerde taşırken bayrağı, yoruldu mu yere serer, bi güzel uyku çeker al bayrağın üzerinde, gazını sala sala..
Dinci yobaz, haindir, gözlerine bakın anlarsınız. Göz göre göre yalan söyler, yüzü kızarmaz. Suratına tükürseniz, yağmur başladı. Ya Rabbi şükür der. Halbuki ormanı yakan o.
Laik yobazda haindir, onun da gözlerine bakın anlarsınız. O da göz göre göre yalan söyler, onun da yüzü kızarmaz. İşte onun suratına tüküremezsiniz, kültürlüdür, sizi yabancı bir mahkemeye verir.( Yabancı olsun da bo..tan olsun) Şikayeti aynen şöyle olur; bu yerel insan benim suratıma yerel bir sıvı zerketti, şikayetçiyim. Şimdi hayal edelim, hakim bizden olsa, biz kimiyiz? Adam gibi milletini seven, Mustafa Kemal Atatürk ün her söylemini emir telakki eden, derim ben. Ek yapmak serbest.. Ne diyorduk, hakim bizden olsa ve dese ki; ey ahmak o sıvı dediğin şey şerefli bir milletin tükürüğüdür. Sana o bile çok…Hayal ya.
Dinci yobazı, bir kilometre öteden tanırsın. Ördek gibi paytak yürürler, dersin ki, başta ki akbaba, arkadakiler onu niye takip eder? Deme. Çünki, açıklaması yok. Biz bildiğimizden beri hep akbaba önde, ördekler arkada takiptedir. Sorsan onlara akbabayı, cennet kuşu sanır avanaklar.
Laik yobazı, bir kilometre değil, tam yanındayken bile seçemezsin. Hatta bazen kendinden bile sanırsın. Mitinglerde, gösterilerde hep seninledir. Bayrağı senden önce kapar, sesi senden çok çıkar. Vatan millet sakarya ondan sorulur. Ne zaman, haydi eylem zamanı dersin, işi çıkar, arasan da bulamazsın. O ara Şanzelize de kahve içiyordur genelde. Rivayet böyle. Onların babaları Jöntürklerde hep aynı kahveye takılırdı zaten.
Dinci yobaz, adı üstünde yobazdır. Ne anlatsan ne desen kar etmez. Tek amacı vardır kar etmek. Ahiret için yaşıyorum der, izin versen dört tane alır, sanırısam grupta yapar. Yakışır yobazıma. Osmanlı yı da grupla yıkmadılar mı? Aşmış benim yobazım, kamasutra da neymiş?
Laik yobaz, adı üstünde o da yobazdır. Ona ne desen he der, haklısın der. Evet katılıyorum, memleket elden gidiyor der. Sevinirsin. Ne güzel dersin, sayımızda az değilmiş dersin. Tam dava için zemin hazır olur, yola çıkılacaktır, şu erzağın ucundan da sen tut dersin, haydaaa, ara ki bulasın. Bu da iyidir gruplarda. Kimseyi tanımaz geceden kalan. O bar senin bu bar benim der, bi bakarsın bütün barların sahibi meğer o. Senin ki sadece tabureymiş.
Dinci yobaz, aynı yolun yolcusuyuz der, ekonomide uçar. Sen Trabzon a gidersin, o Washington a. Biz de ayrı gayrı yoktur der, o banka kurar sen çadır. Biz Allah ın naciz zavallı kullarıyız der, sen oğluna defter alamazken, onun oğlu transatlantiğe biner.
Laik yobaz, aynı yolun yolcusuyuz demez. Birinci sınıfta, (first class) direk Washington a uçar. Bu yönünü severim. Onlarda ayrı gayrı vardır. Sen Tarabya da eğlenirsin, Etiler de kesmez onu, kimi Singapur da (çocukları severler) alır soluğu, kimi de enteldir, illa da piramitlerde verir soluğu.
Dinci yobaz, ne kadar zavallı ve tehlikeliyse, ey memleket.
Laik yobaz da en az onlar kadar tehlikelidir. Hatta daha tehlikelidir, çünkü bize yakın dururlar ve bizden biri gibi davranırlar. Takii iş başa düşünceye kadar. İşte o zaman tüyeceklerdir, ey memleket uyanık ol ne olur.
Şimdi bazı kıt akıllılar çıkıp, bana şu soruyu sormasınlar. Efendim siz laikliğe karşımısınız?
Cevap veriyorum. He..
Cevabımın devamı: Be densiz ahmak, be yalancı sahtekar, be ruhsuz pislik. Sen hiç bağımsızlık olmadan ayakta durabilen herhangi bir şey, bir değer gördün mü? Sen değil misin? Cumhuriyet mitinglerinde toplanan onca kalabalığın dikkatini dağıtıp, tam bağımsızlık dururken, ille de laiklik diye bağıran. Nedir laiklik? Tarif etsene bana. Nasıl bir şey ki bu, bağımsızlığın bile önünde yer alıyor. Sen hiç Atatürk ün ben laikim dediğini duydun mu? Ama laikti O da benim gibi. Doğrusu ben O nun gibi olmalı aslında. Öyle zaten. Ama o benim en büyük Atam dedi ki, ‘ bağımsızlık benim karekterimdir.’ Neden bu arka plan da kaldı da sadece laiklik öne çıktı? İşte cevap, yukarıda ki yazı oluyor.
Ey Türk. Uyuma, kendini koru. Dinci yobazlardan haberin var. Asıl tehlike sendenmiş gibi görünen laik yobazlardır… Unutma emi…
Bu ülke; Mustafa Kemal in kurduğu bir ülke olarak, önce tam bağımsız beraberinde laiktir. Yani, temel olan bağımsızlıktır, laiklik gerek olandır. Biz tarihte varolduğumuzdan beri bu dinci yobazlarla uğraşır dururuz. Biz devletleri kurarız, bu avareler ne yapar ne eder yıkarlar. Yani diyeceğim o ki, biz bu tayfayı iyi tanırız. Ama ötekiler? Ha onlar son 150 yıldır türedi.
Laik yobazlar. İşte yeni düşman onlar, iyi tanıyın. Hepsi AB cidir, ABD cidir. Hepsi modern giyinir, beyinleri devşirilmiştir. Bölücülüğüde onlar yapar. Yapma dediğinde, bi anda seni bölücü ilan ederler. Kürtle oturup yemek bile yemezler, çok severler ama onu. Hepimiz Türk üz dediğinde, sen ne diyon? Derler. Hepimiz Ermeniyiz diye bağırdıklarında, onlardan medeni yokmuş sanırlar.
Gündem de olduğu için bahsediyorum. Hrant Dink i öldüren ziyniyeti kınıyorum, çünkü amaca hizmet değil davaya ihanet edilmiştir. Edenlerin menşeileri de bellidir. Körler sağırlar birbirini ağırlar hesabı. Ama, yurdumun insanı, vatansever, adam gibi adam, Necip Hablemitoğlu katledildiğinde sesi çıkmayıpta, hepimiz ermeniyiz diye bağıranları da kınıyorum
Bu yazı halk diliyle kaleme alınmıştır, edebi olsun diye bir kaygı duyulmamıştır.Yurttaş Cem in duygularını içerir..
cem61
YORUMLAR
Bu yazı alkışlanır...kutluyorum.
Altına imzamı atarım bu yazının.
Yobazlar çok güzel tarif edilmiş.Her iki tür yobazıda kol kafa kırmak gerek ya neyse...
Asker kaçağı ne milliyetçi yobazlar biliyorum mangalda <<vatan millet sakarya>> kül bırakmayan...:D:D:D
Hacı kılıklı ne yobazlar biliyorum şeytana pandik atan.