O'ndan sonra...
O’ndan sonra ben Amerikadayken...
Aslında gerçek şu ki;O’ndan sonra ben tam da bir Afrikaydım,nasıl tarif etsemki acaba,duyguları sömürülmüş,umudu çalınmış,harman yeri gibi başağı alınmış sapı bırakılmış...diyorum ya bir Afrikaydım işte...
O’ndan sonra;
Evet şimdi aklıma geldi,O’ndan sonrası yoktu,ya da var mıydı?
Bilemiyorum üç bilene sormam,danışmam lazım...
Ömür, sanki O’ndan öncesinde keyfi yerindeymiş gibi ,mutluluktan dört köşeymiş gibi hep O’ndan öncesi der durur,bilemez ki o zamanlar bir kaba taş devriydi yontulmayı bekleyen...Gülerdik bir zamanlar doğru ama; ağzımızda hissederdik mutluluğu,ağlardık gözümüzde hissederdik acıyı yani mutluluk da acı da tatsız tuzsuz birşeydi...O’ndan sonra belki sayılı güldük ama gönülden-yürekten güldük,acyı da elbet tadı ve tuzuyla yedik...
Yüreğimin sinirine dokunuyor O’ndan sonrası...
Aklımla bile duygulanabiliyorum,kendi kendime kalbimi kırabiliyor,öyleki sigarayı da artık ayak tırnağımda hissedebiliyorum.Geceyle koyu muhabbetlere giriyoruz arada ay da geliyor üç arkadaş susarak konuşuyoruz, öyle ki bir şey dahi bırakmıyoruz içimizde,yeterince ağır olduğumuzun farkındayız...Sabah yaklaşınca başka geceye erteliyoruz sustukça konuştuklarımızı...
O’ndan sonra öyle biri karşına çıkar ki annenin sütünü unutursun diyorlar,oysa ben annemin sütünü unutmak istemiyorum...
Bazen türkülere kulak vermek lazım,öyle çok şeyler söylüyorlar ki, beni söylüyorlar-seni söylüyorlar-onu söylüyorlar,onu söylüyorlar derken aklıma geldi, O’ndan sonra nice türkülere kulak verdim...
O’ndan sonra yıllar geçiyordu,herkes elindeki ömrü tüketme peşinde,biran önce bitse de kurtulsak düşüncesinde, günlük çalışan amele gibi...Aslında bütün suç yarınlarda,yarınlar azalmıştı onca yarın gelip geçmesine rağmen bize ne birini getirdi ne de beklediğimiz bir haberi...yarınlar bizi fena halde aldattı,oysa biz yarınlara çok güvenmiştik,yarınlar çok büyük ayıp etti...
Zaman oldu ağlamayı unuttuk ya da ağlamanın zamanı geçmişti bilemiyorum,muhtemelen bu zaman da O’ndan sonra ki zamandı...
O’ndan sonra bilmem kaç zaman oldu,kaç bahar geçti,kaç bayram yaşandı kına yakınmadığım...
O’ndan sonra ben hep Afrikayken...
...
YORUMLAR
İronik bir dille yerginin alâsı yapılmış! İnsan insanlığını unuttuğundan beri kaç zaman geçmiş sahi...
İçim allak bullak oldu muhteşem diliniz ve yürekli tespitlerinizle...
İyi ki sizler gibi duyarlı ve aydınlık kalemler var, iyi ki...
Her dem saygı ve dostlukla...
rıkya
güzel yorumunuza çok teşekkürlerimle,sağolasınız...
saygı ve selamlarımla...
rıkya
saygı ve selmlarımla...