- 761 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Yalnız Sevgiyi Bilen Çocuk
Bir varmış,iki de varmış,hatta üç de varmış.Ormanın kıyısındaki kulübede ormancı ve ailesi yaşarmış.Ormancının Murat isminde bir de küçük oğlu varmış.Murat,çok akıllı uslu ama meraklıymış.Babası bu özelliklerinden memnun olsa da annesi endişe duyarmış.Ama annesinin ona öğrettiği bir şey varmış ki her türlü kötülüğün üstesinden gelebilme gücüymüş,SEVGİ...Her şeyi sevmek gerektiği, severse eğer kendisine zarar gelmeyeceğini öğrenmiş Murat. Bir gün yalnız kalmış Murat, babası kasabaya inmiş ,annesi de ev işleriyle meşgulken bunu fırsat bilip çok merak ettiği ormana gitmiş.Annesi izin vermezmiş aslında, kaybolmasından korkarmış.Murat dalmış ormana,bir süre sonra ormanın derinliklerinde bulmuş kendini. Biraz korkuyormuş da aslında, bir an bir ses duymuş,etrafına bakınmış,çalıların arasından rengarenk bir yılan çıkmış.Murat sevmeyi bildiği için yalnızca yılanı sevmek için elini uzatmış ama yılan geri çekilmiş.Yılanda çok şaşırmış ilk defa bir insan ona iyi niyetle yaklaşıyormuş.Masal buya yılan anlatılanları anlıyor ama konuşamıyormuş.Muratın sevgi dolu sözlerinde ,sevgi dolu yüreğinden etkilenmiş, onunla birlikte yürümeye başlamış.Murat yol boyunca gördüğü her şeye sevgiyle yaklaşmış,sevgiyle dokunmuş, yılan zaman geçtikce hayran olmuş,Murat’a..
O kadar çok sevmiş ki Murat’ı ,yılan olduğunu ve zehirli dişleri bulunduğunu unutmuş. Murat yanlış bir yola saptığında aceleyle önüne geçer,o,yoldan döndürmüş .Hatta bir keresinde Murat tam uçurumdan düşecekken ayağına dolanıp çekmiş ve düşmesini önlemiş.Murat teşekkür etmek için okşamış bile yılanı, aralarında inanılmaz bir dostluk gelişmiş.Hava yavaş yavaş kararmaya başlayınca geri dönmesi gerektiğini düşünmüş Murat,oturmuş bir ağacın altına ağlamaya başlamış.Ağlaması korkudan değil,yorgunluk ve açlıktanmış.Çünkü o yalnız sevmeyi bildiği için kendisine hayvanlardan bir kötülük gelebileceğini düşünmemiş hiç. Birden yanındaki yılan arkadaşının hızla uzaklaştığını görmüş, arkasından baktığında bir başka yılanla sarmaş dolaş ağaç yaprakları arasında yuvarlandıklarını görmüş. Merakla izlemiş bir süre sonra iki yılanda gelip ayakları dibine uzanmış. Meğer ikinci yılan Murat’ın arkadaşına bir kötülük edeceğini sandığı için saldırmaya hazırlanıyormuş. Arkadaşının anlattıklarına inanamamış, ikna olduktan sonra Murat’ı merakla izlemeye başlamış...
Yılan dostları biliyormuş,evin yoluNU, önüne düşüp Murat’a yol göstermişler.Anne ve babası merak içinde koşuşerken Murat gözükmüş uzaktan.Oğullarının iki yılanla birlikte olduğunu gören büyükler ne yapacaklarını şaşırmışlar.Yılanlar da onları görünce daha fazla yaklaşmamışlar. Murat’ın mutlu bir şekilde kendilerine koştuğunu gören anne baba rahat bir nefes almışlar. Ama korkmuşlarda biraz, fakat belli etmemişler.Murat gelip başından geçenleri ,gördüklerini anlatınca çocuklarıya gurur duymuşlar.İnekten sağdıkarı taze sütün bir tasını yılanların önüne koymuşlar.
Murat o ,akşam yılanların tehlikeli olduğunu öğrenmiş. Annesi ,babası da sevginin her kötülüğü yeneceğini öğrenmişler.Murat ,o günden sonra daha dikkatli yaklaşmış bilmediği,tanımadığı hayvanlara. Yılanlar da ormandaki tüm hayvanlara Muratı ve sevgi dolu yüreğini anlatmışlar.Babası zaman zaman ormanın kıyısına kadar gelen vahşi denilen hayvanları görmüş, fakat hayvanlar hiç bir şeye zarar vermiyorlarmış...çünkü amaçları yalnızca "sevgiyi bilen"çocuğu görmekmiş...Denilir ki o,ormanda yaşayan hayvanlar insanlara zarar vermezlermiş...
İşte böyle sevgili çocuklar,sevgi her kötülüğü yener ve her kapıyı açar...yüreğinizden sevgi eksik olmasın..çünkü böyle güzelleşecektir dünya....