- 2170 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SİTE’DEN AYRILIYORUM-(susturulan kalemler)
Bu yazıyı alperen 4149 adlı üyenin üyeliğinin gerekçesiz olarak iptalini görünce kaleme almaya karar verdim.Çünkü aynı olay benimde başıma geldi.Oğul arı adlı değerli şair dostumun ve hemşehrimin sitede dönen dolapları neşrettikten sonra şiirlerini de toplayıp ayrılmasından sonra,oğul arı’cılar tek tek kıyım yemeye başladı.Bunu ne edebiyatla ne şiirle ve ne de insanlıkla alakadarlandırmak mümkün değildir.Alperen kardeşimizin suçu,oğul arı’nın çırağı olmasımıdır,Onu sevmesi ve saygı duymasımıdır?.Şiire yeni başlamasına rağmen,şiirde bir yerlere geldiğini sananlardan daha kaliteli çalışmalar sunmaya başlayan bir kardeşimize yapılan bu haksızlığı kınıyor,bu yazının Türkiye’de ki saygın edebiyat ve sanat dergilerinin hepsine fakslanacağını da burada geçmek istiyorum..
Sevgili alperen!o benimde başıma geldi,sebebini sorduğumda site yöneticisinden aynen şöyle bir cevap aldım;oğul arı ile aynı pc den yazdığınız için üyeliğiniz iptal edilmiştir.Tabi bunun ne kadar büyük bir saygısızlık,anlamsız ve çocukça olduğunu izah edince yaptıkları hatayı anlamış olacaklar ki üyeliğimi geri bahşettiler ve sonrasında yayınladığım ilk şiire kurdela verdiler.(sanırım bu bir sus payıydı,ya da özür.Çünkü ben o şiirin kurdelayı hak edecek kalitede olduğuna inanmıyorum.Hoş kurdela alanların çoğu hak etmiyor ya!seninde bildiğin üzere benim asıl eğilimim araştırmacı yazarlıktır.Şiirim çalakalemdir.Anlık serzenişler...şiirde denilmez aslında.)Keşke hepimiz ve şiir yazdığını sanan herkes oğul arı kadar şiire vakıf olabilse,burasının bir şiir ve şair çöplüğüne dönüştüğünü anlamış olacak ki,dikildi ve hiç şüphem yok ki,bunu şiir adına,şiir hatrına yaptı.Başka bir gaye taşıdığına beni hiç kimse de inandıramaz zaten.Yürekli insandır,bunu sen benden iyi biliyorsun.Haksızlık,yanlışlık ve hatalar karşısında susmayı bilmeyen bir yapısı var.Çoğu kez bu sitede yaşadığı tatsızlıklar nedeniyle kendisini teskin etmeye çalıştığımda hep şunu söyledi;"annemiz bizi böyle doğurmuş hocam!nasıl değişebiliriz ki?."işte değerli alperen kardeşim haksızlıklar karşısında susmanın lal bir şeytandan farkı olmadığını bilen ve o kıstaslarla yaşayan birisi oğul arı.
Makberiye yazdığı taşlama….o şiiri yazdığında ben yanındaydım,inanırmısın 15 dk yı geçmedi ki;hocam bitti o lanetin nazar boncuğu dedi.Her açıdan günün şiiri olması gereken o şiiri görmemezlikten gelen sitenin ali kıran baş kesen’leri sonraki gün naylon şairinin yazdığı tekerlemeyi şiir sayıp seçkiye reva gördü.Yani diyeceğim Türkiyede şair ve yazar olabilmek için neden hala çehovların,dostyowskilerin,balzacların,gogolların,sheksperlerin okunmasının mecbur kılındığı şu aşağısı yukarısı karışık olan sitede bile su yüzüne çıkıyor.
Kendi gerçek değerlerini kişisel çıkarlara ve ahbap çavuş ilişkilerine kurban eden bir millet olmaktan ne zaman kurtulursak,işte o zaman özgün bir literatüre sahip olup,yukarda ismini zikrettiğim ecnebilere bu kadar mecbur kalmayacağız..
Oğul arı’nın üyeliğinin iptaline sebep olan olay;şiirlerinin bir kaçı hariç hepisini silmiş olmasıymış.Kendisine sorduğumda aynen şu cevabı verdi;”Hocam benim şiirlerimin burada işi olamaz.Bu siteye layık dört çalışmam var onların haricindekileri alıp gidiyorum” dedi ve arkasına bile bakmadı.
Her gün yaşanan yeni bir olay onun ne kadar haklı olduğunu ve sezgi gücünü,olayları analiz edebilme yetisinin kuvvet ve kudretini ortaya koyduğundan ve sana da,hiçbir mantığın kabul etmeyeceği bu tavırlarından dolayı bende bu siteyi terk ediyorum.Senin de oğul arı’nın da hemşehrim olmanızdan gurur duyuyorum.Burada iki bit pazarı meşhuru yazsın ve otuz otuzbeş kişilik gafil sürüsü de şak şaklamaya devam etsin bakalım,Türk şiirini yalan ve riyayla ne kadar büyütecekler,merak ediyorum.
Mehmet TELLİOĞLU
Gümüşhane
YORUMLAR
bn 2 aydır üyeliğimin silinmesini istiyorum tek bir cevap bile yazılmadı buı nasıl bri site ALLAH aşkına
susknn
seninde bildiğin üzere benim asıl eğilimim araştırmacı yazarlıktır.Şiirim çalakalemdir.Anlık serzenişler...şiirde denilmez aslında.)Keşke hepimiz ve şiir yazdığını sanan herkes oğul arı kadar şiire vakıf olabilse,burasının bir şiir ve şair çöplüğüne dönüştüğünü anlamış olacak ki,dikildi ve hiç şüphem yok ki,bunu şiir adına,şiir hatrına yaptı.
yaşınız benden çok ama çok büyük, kendi hakkınızı aradığınızı inanırken saçmalayıp, birde burdaki üyelere imalı çirkin bir üslupla 'şair ve şiir çöplüğü' demişsiniz burası için... .
ne diyebilirim ki önce insana saygı saygı gösterki saygı gör taktir al.
yaş önemli değil... .
kendi sözlerinizle zaten burda bu üyeler arasında durmayıı hakketmiyorsunuz..:)
hakkaten ayıp etmişsiniz beyefendi,şiirle ve genelde bi şekilde edebiyatla,en azından okuyan olarak ilgilenen,eğitimci olarak yazdıklarınızın nezaket sınırlarını çok zorladığı kanaatindeyim, bu tutumunuzu kınıyorum Tellioğlu bey bu sözler size.........
kadircelik tarafından 2/11/2008 3:19:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
kadircelik tarafından 2/11/2008 3:20:11 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu yazınızı silmiyorum.
Sadece sizi tanıması gerekenlere ibret olsun diye bu yazıyı burada bırakıyorum.
Yukarıda yazılanları okuyunca gerçekten sizin adınıza ben utandım.
Burası bir edebiyat sitesi.
Burası bir huzur sitesi.
Huzuru bozan herkes bu siteden atılır.
alperen4149 adlı üyenin oğul-arının mesajını insanlara toplu mesaj ile ilettiğini biliyor musunuz?
Ama insanlara toplu mesaj atıp insanları yölendirmeye çalıan birini sırf hemşeriniz diye savunmanız çok garip. Aslında garip olan bir şeyde şu yazınızda belirttiğiniz ahbap çavuş ilişkisini bizzat kendiniz yapıyorsunuz.
telli oğlu demişsiniz ki
"Sevgili alperen!o benimde başıma geldi,sebebini sorduğumda site yöneticisinden aynen şöyle bir cevap aldım;oğul arı ile aynı pc den yazdığınız için üyeliğiniz iptal edilmiştir.Tabi bunun ne kadar büyük bir saygısızlık,anlamsız ve çocukça olduğunu izah edince yaptıkları hatayı anlamış olacaklar ki üyeliğimi geri bahşettiler ve sonrasında yayınladığım ilk şiire kurdela verdiler.(sanırım bu bir sus payıydı,ya da özür.Çünkü ben o şiirin kurdelayı hak edecek kalitede olduğuna inanmıyorum.Hoş kurdela alanların çoğu hak etmiyor ya!seninde bildiğin üzere benim asıl eğilimim araştırmacı yazarlıktır.Şiirim çalakalemdir.Anlık serzenişler...şiirde denilmez aslında.)"
Çok yazık.
Aynı ip numarası ile bağlanan alperen4149 bu yüzden atıldı. Sizde aynı ip numarası ile bağlandığınız için üyelik onayınız alındı. Mail yolu ile ondan bağımzsız olduğunuzu ve haksız olduğunu söyleyince geri aldık sizi. Sizi ya çok güzel oyunun içine itmişler yada sizde çok güzel bir oyunun içindesiniz.
Üzülüyorum size. Gerçekten çok yazık. Neden mi? Kurul üyeleri sitedeki üye işlemlerini bilmezler. Bilmedikleri içinde kimle neden niçin gibi soruları düşünmezler.
şimdi olayı baştan ele alalım.
1) oğul-arı insanlara mesaj atıyor ve yönlendirmeye çalışıyor.
2) yöneticiler onayını alıp üyeliği iptal ediyorlar.
3)alperen4149 insanlara oğul-arı nın mesajını iletiyor. Bu konuda şikayet alıyoruz.
4) alperen4149 aynı ip numarası çıktığı için danışıklı bir eylemin içinde olduklarını düşündüğü için bu kişininde onayını alıyor kendisine aynı ip numarasında bu tür işlem yaptığınız için onayınızın alındığı söyleniyor.
5) aynı ip numarasına sahip telli oğlu isimli üyeninde onayı alınıyor.
6) kendisinin tarafımıza gönderdiği maillerden ve samimiyetine inandığımızdan ve haksızlığı anladığını düşündüğümüzden üyeliğini geri veriyoruz.
7) kendisi bu yazıyı yazıyor.
8) yönetici olarak bu yorumu yazıyorum.
Kendisinin ve oğul-arı isimli üyenin tarafımıza gönderdiği mail kayıtları aşağıdadır.
İşte hemşeri olmakla övünen iki insanın mail kayıtları:
Sizin yazdığınız mail:
-------------------------
Kimden: mehmet tellioğlu (******@hotmail.com)
Gönderme tarihi: 16 Ocak 2008 Çarşamba 18:57:37
Kime: [email protected]
Efendim oğul arı ile ortak pc kullandığımız doğru fakat ben etimle kemiğimle ve kimliğimle mehmet Tellioğlu yum.Mevcut bilgisayar ne bana ait, ne de oğul arı ya;Bilgisayar sakarya yazarlar ve şairler derneğinin ortak malıdır.Yani oğul arı'nın hatasını bütün bir derneğe mal etmiş olmanızı nasıl açıklarsınız bilemem.Oğul arı artık edebiyat defterinde yazmayacağını banada buradaki tüm dernek mensuplarına da söyledi.Canınız sağolsun ama düşündürücü bir tavrınız olduğunu söylemek istiyorum.Yasalar bile suçundan dolayı failin yakınlarını cezalandıramazken sizin bu kararınızı düşündürücü buluyorum.Kaldı ki kendisiyle hiç bir kan bağım yoktur.Sadece dernekte görüşürüz.İyi çalışmalar.
-------------------------------------
Mail olarak kendisinin yazdığı mesaj.
Kimden: ogul arı (*******@hotmail.com)
Gönderme tarihi: 10 Ocak 2008 Perşembe 11:01:37
Kime: [email protected]
iyi yapmışsınız ..Zaten artık yazmicaktım orda..bana göre değil orası yeşi kurbağa deresi orası..haa haaaaa
--------------------------------------------------------------------------------
From: "Edebiyat Defteri - Postaci" <[email protected]>
To: ********@hotmail.com
Subject: Edebiyat Defterindeki Uyeliginizin iptali
Date: Wed, 09 Jan 2008 13:36:21 -0800
>Sevgili ogul-ari
>Üyeliginizin onayi yöneticilerimiz tarafindan iptal edilmistir
>
>
>
>
>
>
>Edebiyatdefteri.com
>
>
Kimden: ogul arı (*****@hotmail.com)
Gönderme tarihi: 10 Ocak 2008 Perşembe 10:45:34
Kime: [email protected]
******* sağolsun..
--------------------------------------------------------------------------------
From: "Edebiyat Defteri - Postaci" <[email protected]>
To: ******@hotmail.com
Subject: Edebiyat Defterindeki Uyeliginizin iptali
Date: Wed, 09 Jan 2008 13:36:21 -0800
>Sevgili ogul-ari
>Üyeliginizin onayi yöneticilerimiz tarafindan iptal edilmistir
>
>
>Edebiyatdefteri.com
>
ANSIZIN tarafından 2/10/2008 6:07:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
<<Burada iki bit pazarı meşhuru yazsın ve otuz otuzbeş kişilik gafil sürüsü de şak şaklamaya devam etsin bakalım,....>>
Çok ayıp etmişsiniz bu ifadenizle.
Ben hiç üstüme alınmadım zaten AMATÖR bir yazar olduğumu biliyorum.
Ama genele bu hitabı kullanmanız çok ayıp olmuş ve yakışmamış.
sayın telli oğlu diyorum çünki hala şükür ki kendime olan saygımı yitirmedim.bu ne cürettir bu ne densizlikdir şahsınızda bu sitedeki değerli kalemlere nasıl böyle bir hakarette bulunabilirsiniz anlamış değilim ve bu hakkı nereden bulduğunuzu da..
siz kimsiniz ki siteyi ve şairleri eleştiriyorsunuz.beğenmiyorsanız işinize gelmiyorsa sessizce edeple gidersiniz seviyeli bir şekilde.
işinize gelmedimi site kötü işinize gelseydi site mükemmel olacakdı öylemi?
ayıptır bey ayıptır..kendinize geliniz veözür dileyiniz yargısız infaz yaptığınız için hepimizden ve site yönetiminden eğer bir parça arınız kaldıysa tabi..
çekin kardeşim elinizi siteden asıl siteyi kirlten kaos yaratan siz ve sizin gibi düşünenlerdir..
aydınım diye geçinen sizler asıl karanlığı yaratanlar oarak uzak durunuz sitemizden
haydi uğurlar ola...