Kutsal ziyarete mi? Geziye mi?
Kutsal ziyarete mi? Geziye mi?
Ameller niyatlere göredir...(Hadis-i Şerif)
Her ne iş yaparsak yapalım amelden önce niyet geliyor..Niyet buzok olunca, amel geçerliolmuyor..
İstediğin kadar ibadet yap, hayır hasenat yap, eğer içinde birileri görsün bilsin bu yönümü, yani riya varsa hepsi boş boş.
İstediğin kadar hac yap, umre yap eğer yola çıkarken niyetinde Allah rızası için Kâbe’yi ziyaret değilde Mekke’yi gezeyim gezmişken de kabeyi ziyeret edeyim, birazda alışveriş yapayım varsa niyetinde eyvah ki eyvah.
Bir niyetle iki amel olmaz.
Kâbe Allah’ın kutsal saydığı mekan..Allah’ın evi.Kimi insanlar ora’nın hasreti ile yanarken, kimiside imkanları geniş olduğu için daima gider.Ne mutlu Allah için ziyaretini yapanlara..
Bazıları Gece gündüz kabe’de kalma azmindeyken bazıları da alışveriş telaşı ile geçirirler bu ziyaretlerini.Memleketlerinden bir bavul eşyayla çıkmışken dönüşünde bir sürü çantalarla döner..Artık bu biraz abartıldı..
Ziyaretimi yapıp bir an önce alışverişe koşayım derken melekler yazık oldu der , yazık oldu.
Ve yine bazı kardeşlerimiz kaldığı otelin lüks’ünün eksik olduğundan yakınırken Afrika’lı kardeşlerimiz otelde kalma imkanları olmadığı için çölün üzerinde geceleyerek kutsal ziyaretlerini yapar.
Artık o kadar lükse yöneldi ki insanlar korkarım yakında ihramlarda bile ünlü markalar yarışacak.
Sadece ziyarete giden insanlar mı hayır!!!
Asrı sadette olsun, Osman’lı zamanında olsun Kâbe’ye saygı olsun diye Kabe’den yüksek yapılar yapılmazdı Kabe’nin etrafında.Ya şimdi?
Kâbe’nin etrefında ki binaların, otellerin yüksekliği Kâbe’nin kaç katı. Böyle olmamalıydı..İnsanların kutsalına saygısızlık olmamalıydı.
Ve diğer değinmek istediğim konu Hac farz’dır zengine evet bu doğru..İmkanları iyi olanlar sürekli umre ziyaretine gider gelirler. Ne güzel Allah için olduktan sonra.
Ama o kadar maddi imkanlar iyiyse şöyle yapılsa olmazmı? İmkanı olmayıp gidemeyen birini göndermek hacca. Başkasının farz ibadet yapmasına vesile olmak.
Ya da başka bir hayırda kullanmak. Öldükten sonra bile amel defteri’nin kapanmayacağı bir sadaka-i cariye bırakmak dünyaya.Tabi bu sadece umre’ye gidenler için geçerli değil (orada Allah için gidilmişse aşk var) diğer tatil için gideceke yer arayanlar , bu yaz tatilimi nerede yapsam, falan filan ülke diye düşünenler içinde geçerli. Bir yaz desek ki, ben değil biz için, toplum için bir şeyler yapsam..Okul olsun, hastane, olsun herhangi bir sadaka-i cariye vs vs vs.
"Allah vücutlarınıza ve şekillerinize bakmaz. Fakat Allah, kalplerinize bakar." (Müslim)
Selametle kalın.
YORUMLAR
okurken takıldım kimi yerlerine, bende kalsın boşver dedim.
yanlız bir hususu eklemek istedim acizane...
"hac ya da umre, kutsal yolculukta "çarşı tavafı" yapılamalı mı yoksa yapılmamalı mı sıkça sorduğum birşey, ama bilinir ki manevi yükün çok yoğun hissedildiği o ortamda "çarşı tavafı" insanın ayaklarının yere basmasını sağlıyor, aksinde manevi havayı kaldıramayan yüreklerin kendilerini yitirdiklerini biliyoruz"
belki de yükün ağırlığını kaldıramayan yüreklerin bulduğu bir çaredir yapılanlar...
elinize sağlık güzel bir dile getiriş.
Zümra Zen
Takıldığınız yerleri belirtirseniz sevinirim..Belki hata yapmışımdır bir yerde...
Saygılar sunuyorum...
küçük mavi
yoksa tabi ki niyet.
bir an önce ihtiyacımı gidereyim de Kabeye koşayım değil mesele...
bir insan günün çoğunu kabede geçirebilir ama kabede otururken dedikodu, gıybet vs ile meşgul olmaktansa bırakın bir tavaf yapsın samimiyetle, dedikodu yapacaksa çarşıda yapsın. ya da otuz tavaf yaptım, bugün beş kere döndüm gibi sıkıntılarda mevcut orada. bunlara da değinilebilse "niyet" daha ön plana çıkardı diye düşündüm.
inşallah anlatabilmişimdir.
saygıyla.
Karikatür zaten her şeyi görseleştirmiş;
Ve yazıdaki tüm tespitler doğruydu, gerçeklerdi belki müslümanlarımızın aşina kimlikleriydi.
Kötülük yapan da müslümanım diyor mümin olan da! Ve "müslümanım demekle müslüman olunmaz"
Şimdilik Kabe, türizmin en getirisi bol olan bir yer keşke mal getirisinden çok iman getirisi olsaydı yani oraya gidenlerin ammeleri niyetleri gibi olsaydı...
Kutladım ve yüreğinizi selamlıyorum
Her ne iş yaparsak yapalım amelden önce niyet geliyor..Niyet buzok olunca, amel geçerliolmuyor..,kalbin nefsin niyeti amelin oluşmasıyla şekilleniyor güzel bir yazı okudum yazan kalemi o güzel gönülü kutlarım sevgilerimle....
Zümra Zen
Saygılar..