ben değerliyim
BEN DEĞERLİYİM…..
Kendimi sevmem ve sevgimin farkında olmam benim en büyük mutluluğum oldu.
Ne kadar güçlü olduğumu neler yapabileceğimi hangi zorluklarla mücadele edersem kazanıp ya da kaybedeceğimi biliyorum. Zorluklara asla boyun eğmiyor, her işi başarabiliyordum.
Çünkü kendimi tanıyorum. Kendimi tanıyor olabilmem, bana bir ayrıcalık ve güç sağlıyor.
Bu hayatta en güzel şey kendimizi sevebilmek, kendimizi tanıyor olabilmektir bence.
Her sabah uyandığımda önce aynaya bakıp seni seviyorum diyorum, aynaların bazılarına bana gülümse etiketleri bile yapıştırdım. Güne mümkün olduğunca erken başlıyorum. Kahvemi yudumlarken çok büyük keyif alıyorum. Sevdiğim programları seyrediyorum, hüzünlü olan her şeyden uzak duruyorum neyden mutluysam, ne yapmak istiyorsam, her gün birine vakit ayırıyorum, haftanın yarısı neredeyse yürüyüşe çıkıyorum spor amaçlı görünse de sabah kuş seslerini dinlemek hoşuma gidiyor.
Havanın tertemiz kokusunu içime çekiyor ve huzur bulduğum her şey için şükrediyorum. Sahile gidiyorum, arada iyot kokusu sanki beni başka yerlere götürüyor, denizi seyrederken sabah saatlerinde.
Kendimi olduğum gibi kabul ediyorum ve değerli buluyorum.
Ellerimi seviyorum, ayaklarımı seyrediyorum. Hiç bir şey olmak zorunda değilim, hiçbir şey yapmak zorunda da değilim.
Çünkü ben her halimle değerliyim.
Bazen bilerek ya da bilmeyerek hatalar yapsam da, başarısızlıklarım ve yanılgılarım olsa da ben çok değerliyim. Kendimi affediyorum. Hatalarım olmasa bende olmazdım diyerek hatalarımla kabul ediyorum kendimi.
Bu dünyaya gelmiş olmam bile beni değerli kılıyor. Çevremde ki herkes benim için çok değerli.
Her şeyden önce kendime güveniyor ne olursam olayım, her şekilde seviyorum kendimi.
Eşsiz ve benzersiz oluşum değerimi bir kat daha arttırıyor. Ben çok değerliyim, eşsiz ve özelim.
Çocuklarımın gözünde bir taneyim, kendi içimde bir tane.
İnsan gerçekten önemli ya da değerli biri olduğuna inanmadığı sürece, söylemesi bir anlam ifade etmeyen söz dür, değerliyim demek. Ne anlama geldiğini, nasıl değerli olduğunu bilmeli, gerçekten değerli olduğunu hissetmeli.
Değerli olabilmek için kendinle yüzleşmelisin önce, yanlışlıklarını kabul edecek sin mesela.
Yaptığın hatalarla seveceksin kendini. Doğru ya da yanlış yaptığın hiçbir şey den utanmayacaksın. Kendinle gurur duyacaksın, hatalarını görünce düzelttiğin için.
Keşkelerin olmayacak, hayatla ilgili, sevmediğin birine asla seni seviyorum demeyeceksin mesela.
Yeri geldiğinde, kendimden nefret ediyorum demelisin, yanlışlık yaptığında önce yanlışlarını sen göreceksin kendinde.
Hatalarınla yüzleşip kendini affettiğinde, değerinde artacak kendi gözünde işte o zaman ben değerliyim diyeceksin. Kendi değerini önce kendin bileceksin. Sen kendi değerini bildiğin sürece, değerli olduğunu çevrendekilere de hissettireceksin. İşte o zaman onlarda bilecekler senin değerli olduğunu. Her anının kıymetini bileceksin, değerlendireceksin.
Hayatın anlam kazanacak böylece. Önce kendini seveceksin sonra başka insanları sevmeyi öğreneceksin. Zamanla insanlardan nefret etmekten bile vazgeçeceksin belki de hatalarından dolayı onları affetmeyi öğreneceksin. Affettikçe daha da çok seveceksin. Yardıma ihtiyacı olan kim varsa yardım edeceksin, karşılık bile beklemeden.
İnsanların çoğunun iyi olacağına ve sevilmeye değer olduklarını kendinin ne kadar değerli olduğunu öğrendiğinde göreceksin.
Ben değerliyim diyebileceksin, sen değerlisin, biz değerliyiz diyeceksin işte o zaman.
Çünkü her insan güzel ve değerlidir.
Kendinizi iyi hissetmeniz için bir sürü neden var. Kendimi değersiz ve yalnız hissetiğim dönemlerde bana yol gösteren ışık olan ve hayata bakışımı değiştiren, kendimle yalnız kaldığımda rehber olarak seçtiğim sözleri paylaşmak isterim. Bana yol gösterenler sizinde yolunuzu aydınlatır umarım.
Mutluluğunu zun, anahtarı sizin elinizde, ruh sağlığınızın da. Hayatta her şeyi kaybedersiniz yerine tekrar bir yenisi gelir tek gelmeyen şey ruh sağlığınızdır. Bir kere kaybettiniz mi bir daha geri bulması zordur hatta mümkün olmayabilir.
YORUMLAR
Hayata bakış açınızı, düşüncelerinizi çok beğendim. Dediğiniz gibi önce kendimizi sevip saygı -
göstermemiz lazım.Her insan çok değerlidir ama kendi değerini bilen insan ne yazık'ki azınlıktadır.
Hayata güzel bakıp olduğu gibi görerek, şükretmeniz ayrı bir meziyet, ayrı bir güzellik.
sizi kutlarım.Bu güzel duygularla, değeriniz her geçen gün biraz daha artsın. sevgi ve saygılar.