Yardim !
Yasim 16..Belki de burdaki en kucuklerden biriyim.Ama yasadiklarim yada yasayacaklarim beni cok cabuk olgunlastirdi diyebilirim.Cok fazla aci cekmedim,annem babam Allaha sukur yanimdalar ama n care ! Belki biraz fazla isyankar davraniyorum yada cok cabuk pes ediyor olabilirim ama yoruldum..
7.sinifta giderken beni durten ogretmenlerle,ablalarla hatta annemle karsilastim.Seneye girecegim bir sinav varmis ve bu sinav benim hayatimi buyuk olcude etkiliyormus.O zaman o yasimda ne kadar anlayabilirsem anladim iste..Daha karsidan karsiya gecerken annemin elini tutan ben sinava girecekmisim.Ne gerekiyorsa yaptik.7.sinifta dersaneye basladim.Daha onumde kocaman 1 yil vardi ama herseyin en iyisinin olmasi gerekliydi bu ulkede ki ilerde zorluk cekmeyesin.Zorlada olsa gittim dersaneye.Okulla birlikte zor oluyordu ama bunu umursayan birileri yoktu.Asiri kilo kaybi da baslamisti ustune.Bu sirada devreye vitaminler girdi.Zaman zorda olsa gecmisti.
Ve 8.siniftaydim.Nefes almaya zor zaman buluyordum.Test kitaplari,dersanedeki seviye belirleme sinavlari,okulda sinavlarim..Ben bir daha bu yasa gelebilecek miydim ? Bu yillar boyle mi gecmeliydi dusunur oldum.Ama ne benim ne de ailemin bu durumda bisey yapmaya gucleri yetmiyordu.Eski adiyla LGS yeni adiyla OKS sinavina kisa bir sure kala ozel hocalarda devreye girmeye basladi.Istemiyordum ki ben..Her ders oncesi karnim agrimaya basliyordu.Bu isteksizlikten olsa gerek sinavda cokta basarili olamadim.
Simdi lise 3. siniftayim.Ve hala nefes alamiyorum ben.Duz liseye gitmenin verdigi kaygiyla lise 1’den beri dersaneye gidiyorum.Belki sizde abartmissiniz diyebilirsiniz ama inanin baska bi yolu yok.Cok zeki bir insan degilim acikcasi.Ve bu sinavi kazanmaktan baska caremde yok.Hayallerim,ideallerim var.Ilerde cocuklarima verimli bir anne olmak istiyorum.Tipki annem gibi.
Liseler 4 yil oldugu icin daha onumde 1 sene var.Ve onumdeki bir senede sinavlardan,test kitaplarindan ibaret olucak.Bunu biliyorum.Belki 8.sinifa nazaran daha bilincliyim.Ama ne kadar olabilirim ki !
Egitim sistemini bu hale getiren..Hayatimizin sadece matematik,fizik ve geometriden ibaret oldugunu bize durtukleyerekte olsa anlatmayi basaran..Her gecen gun okumayi,buyuk adam olmayi zorlastiran devlet buyuklerine tesekkur ediyorum !
YORUMLAR
Nedense yazdığın yazıyı okurken kendi yaşadıklarımı okur gibi oldum ama ben hep kafa tuttum bu sisteme.
Tamam belki kazanmam gerekiyordu sınavı ama bunu yapabilmek için hayatımı zindan hayatına çevirmem gerekmiyor diye düşündüm hep. Hem çalıştım hem de eğlendim. Belki en iyisi olmadı ama oldu, bu da bana yetti açıkcası...
Lütfen başkalarının bu günlerini sana zehir etmelerine izin verme... Hem çalış,hem eğlen,inan bana insan isterse yapabiliyor bunu... Sadece bir abla tavsiyesi...
Duygularını çok güzel dile getirmişsin,tebrikler ve başarılar...