- 733 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KİŞİSEL İNANÇ
“ İnancın, aynada yüzüne bakınca gördüğün kadardır ”. Kişisel inanç, yüce Allah (c.c) ile kul arasındadır. Bu da kendi kişiliğini kazanmayı, doğruluk ve sevgi üstüne kurulu bir hayat idame ettirmeyi sağlar. Kişinin kendi üstüne düşen görevlerini, kendi öz iradesiyle yerine getirmek, kişilerle iyi diyaloglar kurabilmek, haramdan, zulümden, zinadan, fitne ve fesattan uzak kalmayı amaçlamaktır. Kendisi tok iken komşusunu aç bırakmak, kendisi iyi giyimli iken komşusunu sefil gezdirmek değil, bu değerlere karşı yardımcı olmak ve paylaşmaktır.
Kişi içinde yaşatmış olduğu duygu ve düşüncelerle hareket eder. Yüce Allah (c.c) herkese akıl fikir vermiş ve bunu da kendi öz iradesiyle kullanmayı bahşetmiştir. Yani her şey kişinin kendi elindedir. Bir tarafta cennet, bir tarafta cehennem, işte senin iki yolun hangisini seçersen seç, yapmış olduğun doğrularla ve yanlışlarla bir sınav içindesin, sınavı geçersen cennet, geçemezsen cehennem, her şey için özgürsün.
Yüce Allah (c.c) dünyayı yaratırken insanlara bütün güzellikleri bahşetmiştir. Kimine para, kimisine dert tasa, kimini güzel, kimisini de yarım yaratmıştır. Bu kadar güzellikler içerisinde nefes almanın dahi kıymetini bilmeyip isyan edenler en büyük ceza ile cezalandırılacaktır. İyilikte sende, kötülükte sende her ne yaparsan yap sonucunu tahmin edebilecek kadar aklın var demektir.
“ İnanmak kişi olmaktır, kişi olmak, iyi huy, edep ve haya ile olur ”.
Nazım UZUN