- 1083 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kalpten Hediye
Uc kardes para kazanmak icin gurbete cikmislar. Epeyce yol aldiktan sonra bir dort yol agizina gelip durmuslar. Iclerinden en buyuk olani diger kardeslerine donup soyle demis:
- "Bakin kardeslerim! Biz para kazanmak icin uzun bir yola ciktik ve bu dort yol agizina geldik. Simdi burada ayrilacak ve hepimiz sectigimiz bir yola gidecegiz. Tam uc yil sonra yine ayni gun ve ayni saatte burada bulusacagiz. Kimin ne kazandigini da o zaman gorecegiz."
Digerleri onu sessizce dinledikten sonra :
- "Tamam abi!"
Demisler ve herkes birbiriyle kucaklasmis,kucuk kardes buyuk agabeylerinin elini optukten sonra sectigi bir yola, digerleri de kendi sectikleri yola gitmisler.
En buyuk kardes uzun bir yolculugun ardindan, bir sehre varmis. Aramis, taramis en sonunda bir firinda ekmekci olarak calismaya baslamis. Uc yilin sonunda ise keseler dolusu altin kazanmis.
Ortanca kardes, herkesin gelip gectigi bir koprunun yani basina guzel bir meyhane acmis. Ceplerini parayla doldurana kadar sarap ve su satmis.
En kucugu ise iki agabeyinden uzak, girdigi yolda bir adamla tanismis ve bu adamla anlasip coban olmus. Uc yil gectiginde ise bu adam, cobanin hakki olan parayi kusagindan cikarip onun onune koymus. Bu adam kusagindan bir de uc tane ceviz cikartmis ve soyle demis:
-"Bana yaptigin onca cobanlik hizmetine karsilik, ben sana vefa borcumu odeyemem.
Bana olan hizmetinin karsiliginda ya onunde duran su keseler dolusu altini ya da su uc cevizi alacaksin. Eger bu altinlari alacak olursan bilki onlari sana gonulsuz olarak veriyorum. Cunku onlar ates gibidirler; Insan kolay yakar onlarla ellerini. Sayet sen hizmetlerinin karsiligi olarak cevizleri kabul edecek olursan; bilki onlari sana kalpten veriyorum."
Adam sozlerini bitirdikten sonra, cobanlik yaparak hak ettigi parayi almayi hak kazanan bu genc adam uzun uzun dusunmus; dusunmus ve ellerini kalpten verilen cevizlere dogru uzatmis ve adamada soyle demis:
-"Cevizleri alacagim. Cunku onlari en icten duygularla kalpten veriyorsun."
Uc yil sonra bu uc kardes ayrildiklari o dort yol kavsagina tekrar bir araya gelmisler.
Birbirlerine sarilip hasret giderdikten sonra; buyuk ve ortanca kardesler ceplerinden cikardiklari keseler dolusu altini kucuk kardeslerinin onune sermisler. Kazandiklari onca altin para icin kendileriyle gurur duymaktalarmis. En son kucuk kardes, elini cebine soktugunda cebinden cikarta cikarta uc kucuk ceviz cikartmis. Sonra agabeylerine donup soyle demis.
-"Bu benim, uc yil icinde kazandigim ucret olan uc ceviz, ama onlar bana kalpten verildi. Onlari bana yasli bir adam surusunu guttugum icin verdi. Beni tipki oglu gibi gordu ve baba sefkatiyle yaklasip oyle de endise ediyordu benim icin. O yuzden bana kalpten ve yurekten verdigi bu ucreti kabul ettim."
Buyuk olan diger iki kardes ona cok kizmis ve soylemediklerini birakmamislar.
-"Cok aptal insanla karsilastik ve cok aptal insan gorduk, ama senin gibi bir aptali biz bu dunyada hic gormedik. Simdi sen; uc yilda sadece kazana kazana uc ceviz mi kazandin?
Hadi simdi gerisi geriye don ve o adamdan hakkin olan parayi iste. Parani almadan da baba ocagina sakin donme."
Genc adam buyuk bir uzuntu ve hayal kirikligiyla gerisin geriye donmus. Yolda oylesine acikmis oylesine acikmis ki, gordugu ilk cesmenin basinda, acligini gidermek icin kana kana su icmeye baslamis. Her yudumda aciktigini ve karninin gurultularinin giderek arttigini hissetmeye baslamis. Sonra
-"Cevizleri kirip onlardan birini yiyeyim." Diye dusunmus.
Birinci cevizi tam kiriyormus ki; o an buyuk bir mucizeyle karsilasmis. O kucucuk ceviz bir anda oylesine buyumus oylesine buyumus ki: icinden koca bir koyun surusu cikmis. Genc delikanli cevizin icinden cikan koyun surusunu toplayip baba evine dogru yol almaya baslamis. Bir yandan yuruyor, bir yandan da derin derin dusunuyormus.
-"Ikinci cevizi de kirsam acaba onun icinden yine boyle bir sey cikarmi?"
Ikinci cevizi eline almis ve kabugunu hafif araladiginda bir de ne gorsun. Bu sefer bu cevizin icinden kocaman boynuzlariyla bir cift okuz cikmaz mi? Genc delikanli ikinci cevizin icinden cikan bu okuzlerin zincirlerinden tutup surunun ardindan cekmeye baslamis. Tam koye girmek uzereyken ucuncu cevizi de kirmaya karar vermis. Son cevizi de kusagindan cikartmis ve onunda kabugunu araladiginda; onun da icinden dillere destan ve kalemlerle yazilamayacak guzellikte genc bir kiz cikivermis. Sonra bu genc kiz genc adama donup:
-"beni babanin evine gotur. Ben sadece senin icin yaratilmis, kimsenin el surmedigi tertemiz bir kizim ."demis.
Genc adam kizi da baba evine goturdugunde butun olan biteni buyuk kardeslerine bir bir anlatmis. Bu iki kardes genc delikanlinin anlattiklarina ilk basta inanmamis, ama bu genc kizi , koyun surusunu ve okuzleri karsilarinda gorunce ssaskinliklarini gizleyememisler.
Iste o zaman Kalpten Hediyenin ne oldugunu anlamislar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.