- 1047 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
DİLENCİLİK
Toplumdaki ahlaki teamüller sarsıldığı için bazen ihtiyacı olmayanın da, fakir gibi dilenerek insanların merhamet duygularını, inançlarını su istimal ettiği bilinmektedir.
Diğer yandan bir insan muhtaç durumda olsa bile dilenmesine zemin hazırlanarak onuru ve gururu rencide edilmemeli, devlet sosyal olma işlevi ile bu sorunu akılcı yollarla çözmeli, böylelikle bu insanların hayatlarını idame ettirmeleri kalıcı olarak sağlanmalıdır.
Dilenen insanların bir bakıma kendilerine olan saygılarını yitirerek, arsızlaştığı, yalan söylemeyi alışkanlık haline getirerek insanların iyi niyetlerini sömürdüğü de söylenmektedir.
Aslında arlı, ilkeli insanların fakir de olsalar dilenme yolunu seçmedikleri de bilinmektedir
İnsanlar, inancı gereği, merhamet ve şefkat duygularından ötürü, yardım etmek, iyilik yapmak istemektedir. Ancak yukarıda izahı yapılan sebeplerden dolayı da bu hasletlerini rastgele kullanmak istememektedir.
Böyle bir değerlendirmeden sonra soru; dilenen birisine yardım eder misiniz? Niçin?
YORUMLAR
Trabzon'da, Ünlü Gazete satıcısı(işyerinde) Cüce Agâh'ın olduğu binaya, iki gözü âmâ bir dilencinin doksanüçbin Lira(93000TL) verip satınalmak istemesi, 45 yıl önce Trabzon'da yaygın konuşulan bir konu olmuştu... şehrin yerlileri, dilencilerin kim olduğunu unutmamıştır. Dilenci, iki katlı bu evi, karışa vurarak ölçtüğünü de...
Sâyenizde İlk defa, kaleme almış oldum bu hâtıra konuyu.
Sağlık dileğimle Selâm ederim...
kadiryeter Kadir Yeter.
05.12.2012- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=100925
Entellektüel-41
Entellektüel-41
katkı ve takdirleriniz için teşekkürler değerli kalem...
saygılar...
Entellektüel-41
Dilenen insana para vermeyi sevmem çalışmasını öneririm . Kolay yoldan para kazanmak ve haksız kazanç çok yanlış bir yol. Çocukları bu işe zorlayanlar ve bu yoldan para kazanalara göz yummamalıyız...O kadar çok sömürü yapanlar var ki ben de bunlara bazen kanıyorum özellikle çocuklara. Para istedikleri zaman karınlarını doyuruyorum...
Güzel bir konuya değinmişsiniz, elimden gelse hepsini doyurmak isterim...
Sevgilerimle...
Entellektüel-41
//Aslında arlı, ilkeli insanların fakir de olsalar dilenme yolunu seçmedikleri de bilinmektedir//
Toplumda merhamet sömürüsü yapılarak dilenmek kabul edilemeyecek bir durumdur.Aktif ve
üretken bireyler olarak toplumda yaşama katılarak yapabilecekleri onurlu işler ile meşgul olup,hayatlarını sürdürmeleri doğru olandır.Az ve öz yazınızı kutlarım.Saygı ve selamlarımla.
Entellektüel-41
çok güzel konuya parmak bastınız
işim geregi toplumla iç içeyim
halk saglıgı huzuru için çaba gösteriyorum
geçen hafta çarşamba günü epeyce
yüzsüz dilenci yakaladık meslektaşımla
maalesef bu çarşamda yine dilenci yakaladık
kocaları gölgede oturuyor
kadınları çocukları dileniyor
din vicdan sömürüsü yapıyorlar
cezasını kesip gönderiyoruz
sürekli halkı uyarıyoruz dilenciye para vermeyin diye
gerçek ihtiyaç sahipleri kaymakamlık ve valiliklerden
yardım alıyorlar,dilenmiyorlar.