- 695 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TOPLUMSAL İNANÇ
“ Sen toplumun farkındaysan, toplum seni baş tacı yapar ”.
Toplumsal inanç, birlik ve beraberliği doğurur. Bu da başarı demektir. Gittikçe büyür doğruluğu, dürüstlüğü ve sadakati güvenilir kılar. Toplumun birbirlerine karşı olan saygı ve sevgisini gösterir. Ben varım ortadan kalkar, biz varız gibi hareket etmeyi sağlar, yardımlaşmayı geliştirir, kuvvet olur güç doğar.
Toplumsal inanç içinde yaşayan insanların, kendi yaşayış ve var oluşlarının yanı sıra, varlıkta da yoklukta da paylaşmanın ne demek olduğunun bilincindedirler. Birçok farklı etnik grupları içinde barındıran toplumlar da aynı dine inandıkları için birbirlerini gözetmek zorundadırlar. Eğer bu çizginin dışına çıkan olursa bilinir ki toplumdan ve çevreden kopmuş, yavaş yavaş yok olmaya başlamış, başka esaretlerin altına girmiştir. Toplum olabilmek için kişisel girişimlere ihtiyaç yoktur. Sadece etkenler vardır. Bu etkenlerin en başında inanç gelmektedir. Hangi dili konuşursan konuş, rengin ne olursa olsun eğer ki inanç birliğin varsa toplum olabilmenin hiçbir engeli yoktur. Dünyanın her hangi bir bölgesinde kendi başına yaşayan bir kabilenin ayakta kalabilmesinin tek sebebi birlik beraberliktir. Hiçbir zaman ihaneti içinde barındırmaz. Kendilerini toplumdan soyutlamak doğru değildir. Ben falanın soyundanım, ben filanın aşiretiyim, bize şöyle derler, bize bucu derler gibi söylemler kendilerini toplumdan soyutlayıp ayrı bir yere koyanların toplumun farkında olmayışlarından kaynaklanmaktadır.
“Kişinin söyleyebileceği en güzel laf, inananların tek bir ümmettin mensubu oluşudur“.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.