- 1123 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR VE KONU
Konu şiir olunca şiir yazan şairlerimiz konu sıkıntısı çekmezler ..bir ağaç ,bir böcek,gökte uçan kuş insan ,hayvan vs sayısızca konuyu şiirlerinde dile getirebilir.. şairin hem kalemi ,hemde hayal dünyası sınır tanımaz yazdıkça yazası gelir.
Günlük hayattan kaleme alınanların yanı sıra kendi yaşantısını da resmedebilir şair şiirlerinde Bu demek değildir ki bunu her şair yapar yok böyle bir şey ..Zaman zaman yapılan yorumlarda sanki şiiri yazan şair orada kendi özelini yazmış gibi bir bakış açısı oluşur. Ve şiire yorum atan dostlarımız hemen şairi hedef alır öz eleştiri yapar .Oysa ki şiir topluma hitap ettiğinden kişileri bağlamaz ..bağladığı anda şiir evrenselliğini yitirir.
Okuyucuda şöyle bir bakış açısı var örnek: bu gün ben romantik bir şiir astım....hemen bir ön yargı belirir kesin bu şairin bir gönül işi var.....DOĞRU MU ? DOĞRU.Bakınız bu yazılanlar bir arkadaşımızı ve ya yakınımızdan bir dostumuzu da anlatıyor olabilir.Defterden okuyucular olduğu gibi ,defter dışından da eşimiz ,dostumuz akrabamız paylaşımlarımızı ilgiyle takip ediyor olabilir. Bu açıdan yorum konusun da kurulan cümleler özenle seçilmeli kaş yaparken göz çıkarmamak için.Çünkü kimse bizim niyetimizi ,ne amaçla yorum yaptığımızı bilemez.Yorumlar kırıcı , küçük düşürücü ve kişilerin egolarını tatmin etmek için bir silah olmamalı.Fırsatçı bir kişilikten sıyrılıp gerçekçi olunmalı. Şiire farklı bakmaktansa şiir gözüyle bakılmalı .
Birselamver25 /İST
YORUMLAR
çok haklısınız yazarın duyguları kalemiyle öyle bir özdeşleşir ki ( ustalar genellikle ) yazarken hisseder adeta yaşar mısralarında ...
yorumlara gelince...şiiri okuyan herkesin görüş açısı başkadır diyorum ben. dediğinize manzum şiirlerde konular anlatım zaten belli ve açıktır
kesinlikle yorumlarımızda dikkatli olup birbirimizi kırıcı yanlış sözler yazmamalı diyerek de sizinle hem fikirim sevgilerimle
:)) Niye gülüyorum biliyor musun kardeşim, "Yıkılana kadar içtim dün gece" diye bir şiir yazmıştım yıllar önce, alkolik muamelesi görmüştüm birinden, üstelik alkol kullanmadığım halde.
Burası binlerce üyesi olan bir site, inan içimizde her ruh halinden insan var, bırak romantik bir şiir yazdığınızda "hah, bunun kesin bi gönül ilişkisi var" demeyi selam verdiğiniz birinin " kesin bu şiirle bana mesaj gönderiyor, bana asılıyor, yok yok bu bana âşık" diyebilecek kadar hasta ruhlu insanların olması bile muhtemel aramızda:))
Oysa kaç şiirinde ölür şâir, kaç şiirinde dirilir, kaç kez aşık olur, kaç kez terkedilir, alkol kullanmaz ama sarhoş gezer bazı şiirlerinde.
Velhasılı haklısın kardeşim, şiir yazmak da, yorumlamak da dikkat ister.
Selam ve sevgimle.
Bir selam verip giriyorum konuya. Maalesef her yazılanın kendisiyle alakalı olduğunu sanan insanlar var. Son şiirinizin açıklamasından sonra bir şeyler olduğunu anlamıştım. Sadece kendi duygularını hayallerini yazanlar da var, çoğunlukla onlar öyle düşünebilirler. Ama şair sadece kendisini anlatmaz, anlatamaz, tekrara düşer. Senin o şiirinin nasıl yazıldığını ben biliyorum. Hece şiiri yazmaya çalışıyordun en basit konudan başladın sadece. Aşk, ayrılık, hasret şiirde en kolay yakalanacak konulardır, şiire en çok yaklaştıracak. Çok üzgünüm ki özellikle bayanların şiir yazmasını hala kabullenemeyen insanlar var. Hiç üzülme kim ne der diye düşünme arkadaşım, hapishane şiirleri yazıyorum diye “Tez zamanlarda Allah sizi kurtarsın” diye yorum yazanlar oldu. İlgi çekiyor diye arada aşk şiirleri yazdım bu yaşta âşık sandılar. Her şiirimi bana mal ettiler. “ben bir köpeğim “ diye bir şiir yazdım kimse sen köpek misin diye soramadı ama:)
Sen çalış ve yaz, yılma sakın.
Birselamver25
Açıklaması doyumsuz bir yorumdu saygı ve selamlarımı sunuyorum hocam.
bir virgül gruna becerıksız dendgını bılrım şaşırmamak lazım ,,bunu kasten yapanlar var,,artık ellerıne gecen ne ise bilmem.Sıkıntı vermekten mutlu olanlar var ve kımse onların şair oldugunu bana ıddaa etmesın.Dilerse günde üçkere gunün şiiri seçilsin.
Ruhtan duygudan anlkamayan ,,ağzından cıkanın kırıp inciteceğini bilmeyen şair,yanı duygu adamı o-la-maz
.ok ıyı bı noktaya değinmişsiniz.Defalarca kutlarım.
Şiirden bezdirmek üzere olanlar okurda nedamet getirir belki...
Saygılar...