- 648 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MEDENİYET ADINA DOKUNMA KAMYONUMA
AKP partisi ülkenin başına geleli beri ülkenin başına gelmeyen kalmadı.
Adını “Açılım” koydukları bir bilinmezliğe doğru açılan yollar ve kollar hiçbir derde deva olmadığı gibi onanmaz yaralar açtı üstelik de.
Ardından AB nin dayatmasıymış gibi gösterilen “Yasaklar” dönemi başladı ki evlere şenlik. Bünyelere kazınmış “kasaba kültürüne” ters gelen ne varsa bu bahaneyle “Yasağ!”
Ancak birçokları: AB de kim oluyormuş? O kriterler bizim şanlı geçmişimizde vardı zaten. Bunları onları bizden çaldı. Derken. Bazıları da: Biz kendimize özgü gelenekleri töreleri örf ve adetleri olan bir Doğu toplumuyuz. Bunu kimse inkar edemez. Diyerek iktidarın AB yanlısıymış gibi görünen yalancı tavrına meydan okumuş olsalar da onlar bildiklerini okumayı sürdürüyorlar pişkinlikle.
Geçen akşam Ali Kırca’nın ana haber bülteninde Kamyonların arkasına yazılan ve buram buram hayat felsefesi kokan yazılara “Yasak” getirileceğini gülümseyerek müjdelemesi beni çileden çıkardı yine.
Bunda gülecek ne var Ali bey?
Toplumu bir yandan gülümsetirken daha çok düşünmeye yönlendiren bunca yıllık tarihi geleneğimiz elden gidiyor senin umurunda değil.
Laf aramızda Selahattin DUMAN; saçına verdiğin formdan dolayı kafanın aldığı şeklin meşe palamudu tohumu gibi, durduğunu ve “On milyon meşe palamudu dikelim.” diyen TEMA’ ya şekli destek verdiğini yazmış köşesinde.
Kamyonlar hakkında çok şey yazılmış söylenmiş olsa da benim hayatımdaki yerleri başta gezgin bir memur ailesi olmamız dolayısıyla çok başka.
Hatta bunu “KIRMIZI KAMYON” adlı yazımda anlatmıştım.
Gelelim hem yaşantımıza renk katan hem “Tarih boyunca bu ahaliden niye filozof çıkmadı?” diyenlere filozofça cevaplar veren bu yazılara ki bunları bir süre sonra göremeyeceğiz.
Bence tez elden başta ben olmak üzere bütün Kamyoncular direnişe geçmeliyiz.
Haa, bu arada…
Taksici esnafı kendilerine iktidar partisi başkanını doğal lider ilan etmişlerdi. İstanbul’da pek çok taksinin arkasında “Sözünün eri, taksicilerini lideri..” çıkartması var..
Acaba onlara da yasak var mı?
Bu durumda muhalefet partisi başkanı da kamyoncuların lideri olmuş oluyor.
Sizler hangisini seçersiniz bilmem ama beni destekleyenlerin sırtı yere gelmez!
***
“Dünya delikanlı olsaydı yuvarlak olmazdı..”
"Rampaların ustasıyım, Rambrandın hastasıyım.."
Sen sus! Birikimin konuşsun.."
"Sosyeteye giremediysek de her karakolda ismimiz her kızda resmimiz vardır.."
“Vatan için gidiyorum, senin için döneceğim..”
“Uzaktan severim, ruhun bile duymaz..”
“Vur kalbime hançeri, yüreğim yaralansın.
Fazla derine inme , çünkü orada sen varsın..”
“Bir sana bir sabah uykusuna hastayım..”
“Yetişemezsen el salla..”
“Rahmetli de sollardı..”
“Otobanda sessiz hayat, seni sevende kabahat..”
“Ya olduğun gibi görün.. Ya da gözüme görünme..”
“Bir seni bir de Fener’in 86’ daki kadrosunu unutmadım liselim..”
"Sevene can feda, sevmeyene elveda.."
"Aşıksan vur saza, şöförsen bas gaza.."
"Büyüyünce TIR olucam!..”
“Öldür de gurtulak..”