Bir Kadın...
Allah kadını erkeğe emanet etti....Ne güzel bir emanet , ne güzel bir emanetçi..
Cahiliye döneminde herkes kız çocuğunu diri diri toprağa gömerken kızı Fatıma’sını omuzlarına alıp Mekke sokaklarında dolaştıran Hz Muhammed sav ’di.....
İslamiyetin gelmesi ile kadına verilen değer arttı...O kadar ki Allah kadını kendi emaneti olarak erkeğe veriyor...Ne büyük lutuf kadına..
Şöyle düşünürsek emanet eden kim?
İnsanın emanete saygısı yoksada onu emanet edenin hürmetine kadına saygısı olmalı..Çünkü o insan neslinin anasıdır..
Kadınında Rabbi’nin kendine verdiği değeri bilmesi bu değerin bilincinde olması, ona göre yaşaması gerekiyor..Tam anlamı ile emanet gibi olmalı kadın.Mahrem , saf , temiz.
Bir kadın açılmamış gül goncası gibi olmalı..O kadar mahrem, saf temiz, olmalı, gözlerine bakan göz, eline değen el helali olan erkek olmalı..
Bir kadın güzel, bakımlı olmalı...Ama bu yönünü dışarıda sergilememeli..Dışarıdan bakınca dikkat çekmeyen, dönüp bakılmayan ama içinde hazine olan kadın...
Siz hiç bir hazinenin orta yerde sergilendiğini gördünüz mü?
İşte kadında bir hazine, güzelliklerini çarşıda, pazarda,ortada değil sadece kendine mahrem olacak eşine saklamalı..
Bu arada bakımsız paspal kadın olsun demiyorum dışarıda..Müslüman kadın temizliği, giyimi ile örnek olmalı..Ama dikkat çekmeyecek şekilde..
Bir kadın utangaç olmalı..Haya, edep sahibi olmalı...Gözlerinde bakışlarında utangaçlık olmalı..Rasulullah sav ne buyuruyor..Haya güzeldir kadında olursa daha güzeldir..
Bir kadın sevgi dolu olmalı, aileine, evine, eşine sevgi ile yaklaşmalı..
Bir kadın şiir gibi olmalı..Onu okuyan sadece helali olacak olan olmalı..
Bir kadın kanaatkar olmalı...Ailesini eşini, durumlarını aşacak isteklerle çıkmaza sokmamalı..
Bir kadın evliyse eşi ona baktığında sadece güzellikler görmeli...Sıcak bakışlı olmalı..Bakmaya doymamalı ...
Eğer bekar kızsa anneler kızlarına örnek olmalı eşe davranma husunda..Güzel, sıcak,sevgi dolu bir yuvada yetişen kız aynı sevgiyi sıcaklığı kendi yuva kuruncada daim ettirir...
Bir kadın Ahlaklı , eğitimli , ilim sahibi olmalı...Çünkü her kadın bir anne’dir..Ya da anne adayıdır..Gelecekte ki topluma şekil verecek olan kadındır..
Napolyon Bonaparte diyor ki; Bir toplumun gelişmesini görmek için o toplumda ki kadınlara bakın..
Onun içindir ki kadının eğitimli, ilim sahibi olması çok çok önemlidir..
Evet velhasıl kadın’lar çiçektir...Doğar kız çocuğu, ailesinin yetiştirmesi ile büyür serpilir çiçek..Ve bir gün
Bir eş adayı gelir bu çiçeği dalından koparıp kendi himayesine alır...Artık o çiçek ona Önce Allah’ın sonra ailesinin emanetidir...
Erkek dalından kopardığı bu nadide çiçeği sevgisiyle, ilgisiyle, vefası ile , sadakati ile sulayıp canlı tutmalı..
Öyle güzel bakmalı ki bu çiçeğe o çiçekten başka tomurcuklar (evlatlar) yetişmeli..Hayırlı bir kadın hayırlı bir nesil..
Ve erkelerinde bu islami bilinçte olması çok önemli...Kadına Allah’ın emaneti gözüyle bakabilecek bilinçte olması..
Unutmayın kadına saygınız yoksa bile, onu size emanet eden Yaratıcı’nın hürmetine bu emanete saygılı olup, sahip çıkmalısın...
YORUMLAR
Zümra Zen
Teşekkürler sevgili Seçil..