GÖBEK ADI SELMA...-5-
Hal böyle olunca da evde günler pür telaş geçiyordu.
Annenin bütün bu sorumlulukların altından kalkmasının mümkünatı yoktu...
Ve...
Can simidi koşar imdadına.Yani evin en büyük kızı olan Selma.Kıyamazdi hiç anacığına.Hala da öyle ya...
Okuldan gelir gelmez önlüğü çantayı bir kenara koyduğu gibi kolları sıvardı.Yalnız bir tek şeyi unutmazdı asla.Şapkasını...
O zamanlar öğrenciler Zabıta şapkası gibi geniş,kaşlı,altın renği arma işlemeli şapka takmak zorundaydı.Onu mutlaka tahta askıya itina ile asardı ki kırılmasın kalıbı.
Evde yemekler ocak yada gazocağında yapılırdı..Hem gaz ocağı lüksede kaçıyordu.Üstelik Selma,larında iki taneydi.Ama gıcık olduğu bir durum vardı.Gaz ocağının is verip tencereleri kapkara etmesi.İkide bir gözünün tıkanması.İşin yoksa kabları ov,eksantirik bir iğne ile de cambaz gibi ocağın gözünü aç.Bu hallerde hep acil zamanlarda ortaya çıkardı nedense.
Eee...baba ilköğretim Müdürü olmuştu.İlçeye gelen tüm müfettişlerde onlarda kalırdı.Nerde han..nerde otel.Bu evin aşına işine ikramına yetişmek yürek istiyordu.
Allah,tan evleri handan farksızdı.İki katlı,tahta basamaklı ve odalar da boydan boya yine tahtadan sedirler vardı...
Selma,nın kendinden küçük dört kız kardeşi onun sırtında büyümüştü..Çoğu kez birini çarşafla sırtına sarıp emniyete alırken diğerininde salıncağının ipini hiç aksatmadan sallardı.Taaa ki uyuyana dek.
En zoruna giden iş ise o koca evin taban tahtalarının temizlenmesiydi.O tahtalar annesinin dediği gibi tabiri caizse sakız gibi olacaktı.Ov ov bitmezdi mubarek tahtalar.
Sakın Selma,yı bir eza içinde sanmayın.O ailenin içinde bulunduğu şartlara gönüllü destek veriyordu.Kimsecikler zorlamıyordu.
Yine bir akşam üstü evin kapısı çalınır.En alışık olunan şey olduğu için yadırganmaz.Kapıda okulun hademesinin yanında gayet iyi giyimli hani yakışıklıda sayılır bir bey dimdik duruyordu.Hademenin elinde tahta bir valiz vardı.Belli ki bu beyefendiye aitti.
Buyrun...ne istediniz denildiğinde bu bey biraz daha öne çıkarak elini babasına uzattı...
Ben Fakir Baykurt.Milli Eğitim Müfettişiyim der.Veee içeri alınır...
Devamı gelecek...
ÇİMDİK
YORUMLAR
Selma,nın kendinden küçük dört kız kardeşi onun sırtında büyümüştü..Çoğu kez birini çarşafla sırtına sarıp emniyete alırken diğerininde salıncağının ipini hiç aksatmadan sallardı.Taaa ki uyuyana dek.
MERHABALAR ;
HAYATA DAİR ŞEYLERDİ..YENİ KUŞAGA KURGU GİBİ GELSE DE ANLAMLI BİR YAZI DİZİSİ OKUDUM GÜÇLÜ KALEMDEN....
ZAMAN BULDUKÇA TAKİP EDECEĞİM....YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN.....
SAYGI VE SELAMLARIMLA.
çimdik
Teşekkürler.Sevgiler.