Huzur ver
O değil de;
Şiiri yazmaktan çok eleştiriyoruz... Şiirde kural nedir, kafiye nedir, uyak nedir, hece nedir, vezin nedir...
Hızımızı alamıyoruz, konulara da parazit oluyoruz. Hep aşk şiiri yazılmaz, sosyal mesaj da vermeliyiz falan filan...
Bazılarımız bu olumsuz eleştirilerden sıkılıp yazmayı bırakıyor, bazılarımız ciddi ciddi kavga ediyor, bazısı da kendi kabuğuna çekiliyor.
Özetle, her kafadan bir ses çıkıyor... Bu anlamda otorite değilim ama ’benim de cümlelerim var.’
Şiir sanatsal bir eylemdir ve sanatın hiçbir alanı kategorize edilemez.
Ayrıca otoriteyi de kabul etmiyorum... (her kimse...)
Konumuz şiir olduğu için şiirden bahsedelim,
Burası okul değil...
Hiç birimiz yazdıklarımızı birisi beğensin diye yazmayız. Beğenilmek elbette hoşumuza gider ama birilerinin yazdıklarımızı beğenmemesi onun kötü olduğu anlamına gelmez.
Maksat okunmaktır, beğenilmek değil.
Hem herkese şirin görünemeyiz. Şirin bişey isteyen de, gidip kendine bir kedicik alabilir yada bir havhavcık...
Körler ve sağırlar birbirini ağırlar...
Öyle olsa ne olur sanki! incileriniz mi dökülür?
Kendi koyduğunuz kurallardan hiç mi sıkılmazsınız, kendinizden hiç mi sıkılmazsınız. Hiç mi ’bu defa da böyle olsun, kıyamet mi kopar’ demezsiniz. Hiç mi ’benden sonra tufan kimin umrunda’ demezsiniz... Her yanlışı düzeltmek zorunda mısınız!
Siz mükemmel misiniz? A pardon unutmuşum,
Bütün EN’ler üzerinize zimmetli. Bi defa kesinlikle EN iyi aşık sizsiniz, EN çok seven de sizsiniz, ayrılıklarda EN çok üzülen de sizsiniz, bu sonucu EN hak etmeyen taraf da sizsiniz, EN haklı da sizsiniz, EN çok susan EN çok konuşan da sizsiniz, En iyi yazan En iyi bilen...
EN EN EN...
O değil de;
Aslında derdim neyi niye yazdığınız değil... Sadece, bırakın kuralları, bi rahat bırakın insanları, bi huzur verin!
O değil de;
’verme, verme, verme akıl verme/vereceksen huzur ver, vereceksen huzur ver’
O değil de;
İyi bayramlar.
YORUMLAR
Esma KAHRAMAN
:) sevgilerimle Sayın Yazarım..
Öncelikle iyi bayramlar diyerek yorum hakkımı kullanmak istiyorum,
Aslında, fazla farklı şeyler söylemeyeceğima ama olsun böyle yorum yazmak bile beni rahatlatıyor.Evet işte rahatlamak.Kimi resim yapar kimi film izler kimi kitap okur. Amac zamanı dolu dolu geçirmektir. ve zamanı haz alarak geçirmek anlam katmak. Her yazılan harf değerlidir sözden yazıya geçtiği için.
Gerisini unuttum gitttiiii....
elinize ve yüreğinize sağlık...kutlarım...
iyi bayramlar
Esma KAHRAMAN
işte budur...
Belki kızacaksınız ama ben size büyük oranda katılmıyorum. Yani fikrimi söylemek için söylüyorum, yoksa biri bir şey öğrensin diye değil. Eğer bir çalışma baştan aşağı hatalarla doluysa kimse kusura bakmasın şakşakçı olmam, "hay hay efenim iyi düşünmüşsünüz" demem. Bu da benim dört dörtlük olduğum için değil, yazarın güvenini suistimal etmemek içindir. (İçten başka dıştan başka olmak gibi.)
Eleştiri yaparken yazarın ya da şairin hevesini, heyecanını kırmamaya elbette kesinlikle dikkat edilmeli. Daha iyi olsun derken küstürmenin bir alemi yok.
Ciddi ciddi edebiyat yolunda ilermek isteyen, en ağır eleştiriden bile pay kapar, hakaretin bile işine yarar kısımlarını alır. Yok vakit öldürmek, zaman geçirmek, emeklilik sendromunu atlatmak için yazıyorlarsa "Bana ne vezinden, kuraldan, heceden, anlam bütünlüğünden, özgünlükten vesaire..." deme hakkına sahiptir.
Eleştiriyi kaldıramayanlar, hoşgörülü olmayı beceremeyenler edebiyat yapmasın zaten.
Ha, bize ne? Bunun anlamı derinde saklıdır. Uzun uzun anlatmaya gerek yok.
Bir de burası bence okul. Bana göre tabi.
İyi haftalar sevgili yazarım.
Aynur Engindeniz tarafından 7/2/2012 11:40:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
baştan sona hatalarla dolu bile olsa yazan ne yazdığını biiyodur... iyi yada kötü... kimseyi küstürmeye yazıdan soğutmaya gerek yok...
iyi olmadığını düşündüğüm bi yazıya/şiire 'ay çok iyi olmuş' demem. hiçbişi demem... okur ve geçerim... beğenmediysem bi daha o kişinin yazdıklarıyla zaman kaybetmem...
bahsettiğin anlamda okul olayını da, 'hayatın kendisi okul' olarak algılarım...
bu tarz yerler belkide sendrom atlatma yeridir. neden olmasın... bunda kötü bişi yok... hepimizin günlük yaşamdan sıyrılmak için kendince yöntemleri vardır. buradakilein ortak yöntemi de 'yazmak'
:) ve sana kızmadım... saygıyı elden bırakmadan karşılıklı düşüncelerimizi söyledik...
:) iyi haftalar Sayın Yazarım. sevgiler.
Aynur Engindeniz
Sevgiler size de.
Esma KAHRAMAN
Huysuz bir kadın olaraktan aslında niye bu sıfatı kendime layık gördüm bilmem:))bakınız uyumluyum, size sorgusuz sualsiz katılıyorum sayfanın devamlı takipçisiyim seviyeli eleştirilerede
karşı değilim heleki bazıları aleni değil özelden uyarıyor eyvallah bazıları herhangi bir cümleyi yanlış yazmışsınız diyor bakıyorum beni yada diğer yorumcuların yanlışlığını gören yorumunda kendide yanlış eksik kelime hatası kimisi cümle ,kafiye yok dört dörtlük yok sekiz hecelik kim kime göre kendini diğer inden üstün bilgili görmekte şiir ve yazı yazımında anlamış değilim evet sadece huzur şarkıdaki gibi Bir tatlı huzur almaya geldim(kalamış)edebiyat defterinden
oda değilde uykumu alamadım nasıl çalışacağım ben şimdi bugün akşam olurmu künefe hayali mi kursam:)))
Esma KAHRAMAN
tüm kurallara uyularak yazılan bi şiirin iyi olacağı tezine de inanmıyorum. matematik değil ki bu kurala bağlayalım.
okuduğum şey duygularıma inebiliyo mu... ben ona bakarım. yoksa banane kurallardan...
:))) künefe olaydı iyiydi...
Şimdi ben şikayetçiyim...
Yazar herşeyi doğru ve mantıklı yazarsa bize ne kalır? Ben şimdi neye yorum yaparım?
Şaka bir yana; görüşlerinizin altına imza atarım. Çok doğrusunuz. Nedense hep eleştiren toplum olduk. "neden?" diye sorarsak, "neden bunu eleştirdin? Sencesi ne?" desek, cevap geleceğini sanmam...
Esma KAHRAMAN
Turgay COŞKUN
Bazen okuyorum yorumlarda.. Çok yapıcı, çok nazik eleştiriler oluyor. Seviyorum o yorumları işte...