Aşkı Yaşamak...
Herkes aşkı anlatır durur kendine göre..Aşk hayatın anlamı der kimileri..Kimileri aşk
diye birşey yoktur der..
Şöyle gerçek aşkı yaşan üstadlara bir göz atmaya ne dersiniz?
Hz İbrahim as gibi aşkı yaşamak...Sırf Rabbine söz verdi diye, O’na itaati ile hiç tereddütsüz can paresi İsmail’ini kurban etmeye gitmesi değil midir AŞK...
Hz Ebu Bekir (ra) gibi olmak...Rasulullah miraca çıktığı zaman herkes onu inkar ederken, yalancılıkla suçlarken, hz Ebu Bekir’in Rasulullah söylediyse doğrudur demesi değil midir AŞK...
Şah-ı Nakşibend gibi olmak, üstadı onu Emir Külal hz’leri onu kapıdan kovunca , o kapıdan vaz geçmeyip kışın soğuğuna rağmen o kapının eşiğine başını koyup sabaha kadar orada donması değil midir Aşk...
Mevlana’nın Şems-i Tebrizi’ye olan aşkı, Şems’in yokluğunda canının yanması ile yüreğinden dökülen kelamlar değil midir AŞK...
Hz Yunus gibi "Hoştur bana senden gelen, ya gonca gül ya diken, lütfunda hoş kahrında hoş" demesi değil midir AŞK?
Hz Zeyd b Harise (ra) gibi olmak, Rasulullah sav Taif’te taşlanırken kendini ona sper etmesi değil midir AŞK?
Musab b. Umeyr (ra) gibi olmak, Uhudda sancağı sağ eli ile taşırken Rasulullaha gelen oka sper olup sağ eli kesilince, sancağı sol eline alması, sol elide kesilince sancağı kesik kolları ile göğsüne bastırıp "Muhammed Alla’ın resuludur" demesi değil midir AŞK...
Hz Ali (ra) gibi olmak, Allahın kılıcı olmak..Müşrikler Rasulluha’ı gece yatağında öldürecekleri zaman hz Ali’nin Rasullah’ın yatağına girmesi değil midir AŞK ?
Hz Ömer (ra) gibi olmak, okunan aytler karşısında mum gibi eriyip, hemen tövbeye koşması değilmidir AŞK...
Hz Osman (ra) gibi olmak, şehadet şerbetini içmeden önce rüyasında Rasulullah sav’mi görüp -Osman acele et gel,bu akşam seni bekliyoruz bu gece seninle iftar yapacağız diye davet etmesi..
Ve bu davetle savaşa koşarak, şavaşta Şehadet şerbetini içmesi değil midir AŞK...
Hz Hatice gibi olabilmek, Tüm servetinden varın yoğundan vaz geçip, açlık yıllarında yıllarında Rasullah’ın yanında olması değil midir AŞK..
Ve Hz Muhammed sav gibi olabilmek...Taifte taşlanırken vucüdü kan revan içinde kaldığı zaman bile ellerini kaldırıp "Ya Rabbi onlar bilmiyorlar, eğer asırlar sonra bile olsa onların içinden bir müslüman çıkacaksa onları helak etme " diye dua etmesi,
Rasullah’ın ümmetine olan düşkünlüğü, kıyamette tüm peygamberlerin nefsi nefsi dediği günde Rsaullah’ın ümmetim ümmetim!!! Ya Rabbi ümmetimsiz neyleyim cenneti demesi,
Rasullah’ın sav’in Rabbine olan teslimiyeti , ölüm meleği yanına geldiği zaman ondan ruhunu almak için izin istediği zaman..Rasulullah’ın ona ya Azrail beni Rabbime kavuştur demesi değil midir Aşk...
Biz hiç böyle bir aşk yaşadık mı? Böyle aşk’la yandık mı?
Sevgiyle, aşkla kalın...