- 980 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
GERÇEKLER VE SAPTIRMALAR
GERÇEKLER VE SAPTIRMALAR
Yüce Allah kuranı kerimde,iman eden her müminin uyması gereken ,kurallar koymuştur.
Günümüzde devletler nasıl anayasal kurallarla yönetiliyorsa ,hatta küçük kabileler bile bir kurala bağlı yaşamak zorundalar ise,ben müminim diyen her fert,bu kurallara uymak zorundadır.
insanlar yaptığı bu yasaları zamanla beğenmez ve yeni kurallar koyarlar . Yani yeni yasalar yaparlar.
Fakat Allah cc in koyduğu kurallar kesin ve asla değişmeyen kurallardır.
Öyle ki bu kuralı sorgulamak,işimize geldiği gibi yorumlamak veya küçümsemek,şirkin ta kendisidir , küfürdür.
Hz. adem as dan Hz. Muhammed s.a.s. e kadar gönderilen bütün peygamberler,bir kavime yada bir topluluğa gönderilmiştir.
Peygamberimiz s.a.s. ise tüm kainata gönderilmiştir.
sevgili Peygamberimizin giyim,kuşam,davranış,din ve devlet adına yaptığı her eylemin tamamına sünnet diyoruz.
İşte değerli dostlar yüce dinimiz Allahın emirleriyle(kuranla)ve Peygamberimizin sünnetine uyularak yaşanmaktadır.
Bu din her ferde uyması gereken görevler vermiştir. Bu görevlerden ,biriside din kardeşinin yaptığı hatalarda ve yanlışlarda onu uyarmaktır.Örneğin camide cemaatle kılınan bir namazda,arkasında namaz kıldığımız imam,sureyi sehven yanlış okursa o yanlışı fark eden fert sübahanallah diyerek
o imamı uyarmak zorundadır.Uyarmadığı taktirde ,o hata ne imam nede cemaatten herhangi biri sorumlu olmaz.direk o uyarmayan fert sorumlu olur.
Onun için değerli dostlar bu konularda bizi bir din kardeşimiz uyardığı zaman, zorumuza gitmemeli,aksine teşekkür etmeliyiz,ona uyup uymamak tabi ki kişinin bileceği bir şeydir.
Günümüzde bir moda tabir var,ya hangi çağda yaşıyoruz,herkes kendi günahından sorumludur.Kulla Allah arasına kimse giremez diye. Elbette dostlar, ama bana da dinimin verdiği görevi yapıyorum diye kızmamalısın.
1-Herkes birbirinin inancına saygılı olmak zorunda.
2-Kimsenin kılık kıyafetini kendimize dert etmeyeceğiz.
3-Bizim gibi davranmayanı ötekileştirmeyeceğiz.
4-Birileri din adını kullanarak yobazlık yapıyorsa onu tüm dindarlara mal etmeyeceğiz.
5-Bu ülkede dil,din,ırk,mezhep ve siyasi görüş ne olursa olsun herkes bu ülkenin birinci sınıf vatandaşı olduğunu unutmayacağız.
6-Kendimize bir imtiyaz payı çıkarmayacağız.
7-Gerçekleri saptırarak değiştirilemez .
Saygılarımla
Cevdet Altay