BARIŞ GIRTAKLANMASI VE SAVAŞ ÇIĞIRTKANLIĞI
Günümüzde dünyanın bir çok yerinde gözle görülür problemler yaşanmaktadır. En bariz problemler Arap Ülkelerinde yaşandığını bilmeyenimiz kalmadı. Ülkelerinde yaşanan problemleri aşanlar olduğu gibi sözüm o’na barış gırtlaklamalarıyla paylaşanlar da oldu.
Halen devam etmekte olan ve komşumuz olması nedeniyle nerdeyse müdahil olacağımız Suriye problemi ne kadar içişleri olsa bile bizleri de hem üzmekte hem de etkilemektedir. Bizim üzüldüğümüzü ve etkilendiğimizi bilen çıkar gruplarıyla şaşar grupları olmadık şeylerle milletimizi galeyana getirmeye çalışmakta ve bir sürü uyduruk söylemler ve görsel oluşturuşlarla kışkırtmaya çalıştıkları görülmektedir.
En çok oyun tezgahlayan da terör örgütünce yapıldığı da bilinmektedir. Fırsat buldukları ve at oynatarak cirit atmaya başladıkları Suriye topraklarından bizleri nemlendirecek şeyleri yapmaları bizi savaşın içine çekme gayretlerinden başka şey değildir. Akıllarınca Irak’ın Kuzeyine düzenlemiş olduğumuz pislik yuvalarını kurutma gayretlerimizi Suriye sınırında da denetme çapaları uluslar arası bir boyut kazandırma uğraşları var olduğu anlamamak bir nevi aptallıktır. Son zamanlarda Akdenizdeki ve sınırlarımızdaki müphem olaylar. İsrail’in hava koridorumuzu delmesi, Rum kesiminin gaz arama çalışmaları, Hatay ve diğer illerimizde terör faaliyetlerinin çoğalması Suriye’nin diklenmesi gelişmemizi istemeyenlerin oyunları olduğunu unutmamalıyız.
Bu tür şeylere hemen inanmamak ve kanmamak gerek. Bu leş kargaları(pkk) kışkırtmak için her yönü denediğinin farkına varmamak aptal işidir. Belki de Suriye yetkililerinin bunların şeytanca oyunlarından haberi bile yoktur. Hemen her şeyi Suriye’ye mal etmek doğru değildir. Kim bilir uçağı da Suriye düşürmemiştir ama onlara mal edilmiştir. NATO’ nun Rusya’nın İsrail’in dahası İran’ın provokasyonu olmadığı ne malum bakınız NATO 5. madde için toplantıya çağrılmasına rağmen görüşmedi bile. Hem bez parçası diyorsunuz sonrasında bayrak diye lanse ediyorsunuz. Her türlü şeyleri göz ardı edersek resmen dalga geçmekteler. 10 milyonluk bir nüfusa sahip bir ülke İsrail gibi dik kafalılık taslamaktadır. Keza İran!ın nüfus bazını ele alırsak güya dünyaya kafa tutmaktadır. Amerika artık sünepe devlet olduğundan savaş açma cesareti göstermesi zor olmakla birlikte ekonomik çöküntüye sürüklendiği aşikardır. Türkiye’nin Ortadoğu’da istikrar kazanması öncelikle ABD ve İsrail’in işine gelmemektedir. Öte yandan ne kadar Müslüman olsalar da komşu ülkelerin düşünceleri bu iki Siyonist ülkelerin tıpkının aynısıdır. Bu gün kü siyasi haritayı göze alırsak kapısını çalmakta olduğumuz ve bir türlü giremediğimiz AB ülkelerinin mali krizlerle çalkalanması, batıda son dönemlerde yaşanan savaşların henüz net galiplerinin olmayışı Almanya İtalya ve Fransa gibi şeytan üçgenin içinde çevirdikleri dolaplarda kendilerini bulmaları nedeniyle Türkiye’nin hem gelişmesini engelleme çabaları olmalarına karşı savaş açma gibi cesaretleri olmayışı batıdan gelecek tehlikenin olmadığı anlamına gelmektedir. Rusya’nın bir takım ayak oyunları uçak konusunda yapmış olduğu açıklamadan zaten anlaşılmaktadır. Uzak doğudan Çin’i analiz çemberine atarsak ne kadar kalabalık olurlarsa olsunlar Müslümanlara ve Avrupa ülkelerine bir didişim içine girmeleri mümkün değildir. Zaten girmesi demek Çin Cumhuriyetinin küçük parçalara ayrılması demek olduğunu gayet iyi bilmektedirler. Japonya ise zaten ikinci dünya savaşında yediği darbe nedeniyle halen korku içinde olması bir savaş içine girmesini engellemektedir. Japonlarda bizim milletin cesareti ve savaş bütünlüğü yoktur. Bizim millet dünya harbinden istiklal harbine doğru cephelere attığı adımlar hiçbir millette bu cesaret hissiyatı bulunmamaktadır. Hindistan değerlemesi de Çin analizinden farklı değildir. Rusya’nın yeni bir didişmeye girmesi dağılan SSCB nin tam sonunu getirmesi anlamına gelir. Rusya ikili oyun oynamaktan da geri kalmamaktadır ki ilk açıklamalarıyla son açıklamaları arasında tutarsızlığı bunu teyit etmektedir. İsrail durumu boğaların boş yere böğürmesi gibidir. Amerika olmadan İsrail bir hiçtir. Kutsal kitaplardaki adlarının geçmesinden cesaret alarak dünya üzerinde en sistemli din tacirliği yapan sinsi Siyonist ülke İsrail’dir. Arap ülkeleri artık dünyanın önünde bir çırpıda rezil duruma düştükleri her halden bellidir. Ve nitekim bir çok ülkeye arpalık haline gelmişlerdir. Suriye’deki iktidarın ellerinde bulunanları bırakmamaları Ortadoğu’da yaşananlara nispeten rejim meselesi değil şu an için kendi hayatlarını garanti altına uğraşlarıdır.
Türkiye’nin NATO üye si olmasına karşı Irak, Afganistan ve diğer sorunlu ülkelere göstermiş olduğu önemi göstermediği ve Türkiye’nin bir nevi sansasyonel savaş içine girerek Suriye’deki duruma müdahale etmesiyle kendilerine koridor oluşturmasını sağlamaya çalışması dikkat çekicidir. Biz millet olarak her şeyden ders çıkararak sabırla beklemeyi yeğlemeliyiz. 30 yıldan fazla bir zamanda onca insanların ölmelerine onların acılarına göğüs gerdiğimize göre bir uçakla savaşın olmayacağını da kestirmemiz gereklidir.
Dileğimiz eskiden beri birçok sorunların üstesinden gelen vatanımızın ve milletimizin son çırpınışları olan terör belasından ve çıkar gruplarının oyunlarının üstesinden geleceğine inanmaktır. Bütün bu belalardan kurtulmanın en doğru yolu dünyayı ve bizleri halk eden yüce Allah(cc)’ ye sığınmaktır.
Zekeriya Çavuş ([email protected])
(Şair Araştırmacı Yazar)
the state is lecturer at the University of
Kaynak : 1 www.haber365.com/Haber/Suriyeden_Turkiyeyi_Kizdiracak_Bir_Adim_Daha/( 27.06.2012 Çarşamba 20:04)
2 www.haber365.com/Haber/Suriye_Bataryalari_Yok_Edilecekti/( 28.06.2012 Perşembe 09:51) (alt paragraf " ESAD’IN GİTMESİYLE TÜRKİYE DAHA ÇOK GÜÇ KAZANIR." analizden yola çıkılarak kaleme alınmıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.