- 779 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgi ve Kıskançlık
sevgi, sahiplenme ve paylaşma esasına dayanır. sahiplenme aitlik duygusuna dayanır. ve sevileni paylaşmamayı ifade eder. aitlik duygusu, sevene sevilene sınırlar çizer. iki tarafta görünmeyen bu sınırlarla birbirine bağlanır. sevginin güzel bir hasleti olan aitlik duygusu, iki tarafa ebedi bir ilişkinin varlığına güven verir. bu aitlik duygusunun görünen yüzü kıskançlıktır. kıskançlık aitlik duygusundan gelir. ve sahiplenmenin bir tezahürüdür. kıskançlığın temelinde paylaşmamak vardır. yani seven ve sevilenin üçüncü biriyle paylaşamamadır. sevginin doğal bir sonucudur bu. sevgi ve kıskaçlık zıt iki kardeş gibidirler. birinin olduğu yerde diğerininde olması gerekir. hayatta bir arada bu kadar zıt ama gerekli başka iki var mıdır acaba. birbirini tamamlayan iki zıt duygu. bu iki zıt duygu sevgiye tat katar. sevginin varlığını sürekli ayakta tutar
kıskançlığın olduğu yerde sevginin kokusunu alabilirsiniz. böylece sevgi kıskançlığın ortaya çıkmasıyla övünebilir. çünkü sevgi kendini en iyi hissettirdiği duygu kıskançlıktır deyebiliriz. kıskançlık böyle güzel ve yüce bir duygudur. ondan kıskançlıktan şikayet etmemek lazım, aksine kıskançlığın varlğına sevinemek ve kıskançlığa sahiplenmek gerek.
doğal ve olması gerek kıskançlık, sevgiyle beslenendir. sevginin zıt kardeşidir. doğru sevgi, doğru kıskançlık duygusunu oluşturur. yayından sapmış bir sevgi de, kıskançlık tehlike arz eder. ikisinden de uzak durmak gerekir. tutkudan, şehvetten ve bedenselleşen arzulardan arınmış sevgi ne kadar nadirse, bireye felaket getirmeyen kıskançlık da o kadar azdır.
sapıklaşan bir sevgide, kıskançlık tehlikeli bir silaha dönüşür. sevgiyi ve seveni tüketir, yok eder. temelinde o zaman zarar vardır. bencillik vardır. tek taraflı bir yön vardır. bu tek yönlülük, karşı tarafı hiççe saymak demektir. duyguları dizginleyeyememek demektir. kıskançlık, sevgiden önce ortaya çıkıyorsa, bilin ki orta da yanlış bir sevgi vardır. başka bir deyişle bu ilişkide sakat bir sevgi doğmuştur. sakat bir sevgi hiç bir zaman da sağlıklı sonuçlar vermez.
kıskaçlık, sevgiden bağımsız hareket ediyorsa bilin ki, ortada bir katil duygu dolaşıyor demektir. her an kan akabilir. katil bir duygu ne duyguyu taşıyana ne de karşıdakine acır. çünkü katil bir duygu düşünmez. muhakeme etmez. kontrolü yoktur. kendi başına hareket eder. hem sahibine hem de muhatabına zarar verir. hem de acımasızca hareket eder. uzak durmak faydasızn dır. serseri bir mayındır. her an biriyle temas edip, etrafı kana bulayabilir.
kıskançlık sevgiyle varsa normal karşılanmalıdır. aksi durumda dikkat etmek gerekir. normal görmemek gerekir. üzerinde ciddi ciddi düşünmek lazım. yoksa tutkunun esiri olunca kıskançlığın kıskancından kurtulmak zordur.
Osman Tatlı
[email protected]
www.osmantatli.com.tr
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.