GÖBEK ADI SELMA...-2-
Göbek adı Selma...
Yıl 1952...
Dede ilk kız çocuğuna sahip olmanın verdiği keyifle Selma,yı alıp kıbleye dönüp adını kulağına fısıldar ve edepli,görgülü,bilgili ve hayırlı bir evlat olmasını diler.
Hepimizin bildiği gibi o zamanlarda erkek evlat itibarlıdır...
Hani soyunu sürdürecek ya.Ne hikmetse bu kız çocuğunun üstüne tüm ahali öyle bir düşmüş ki.Özene bezene sevgiyle taşımış herkes.Ya dedenin dizinde ,ya ebenin sırtındaymış.Yere göge konduramıyorlarmış.
Hatta,
Bu kız çocuğuna bu kadar ilği gösterilmesine amca karısı bozulmuş.Selma ile yaşıt bebeğine inat için bakmamış.Bir gece çocuk ağlamaktan catlayıp ölmüş.
Yengenin sütü taşıp geliyormuş ama taş kesilmiş gibi bir kenarda oturuyormuş.
Sonra ne olduysa Selmanın beşiğinin başına gelmiş uzanıp kucağına alıp bir tenhaya gitmiş.
Selmanın saçlarını okşamış,yüzünü sıvazlamış ve usulca gögsünü çıkartıp başlamış emzirmeye.O gözlerinden yaş dökerken evladını anımsayıp..Selma,da derin bir uykuya dalmış.
İleriki zamanlarda yenge Selma,yı,Selma,da yengeyi çok sevmiş.Süt annesi olmuş ya.İçindeki buzullar çözülmüş yengenin...
Selma biraz daha büyüyünce gözdesi olmuş dedesinin.Hele bir ağlamaya görsün yağları eriyormuş..
Bir gün cami dönüşünde Selma,nın ağladığını görünce çok öfkelenmiş dedesi.Elindeki bastonu aldığı gibi anasına hücum etmiş.Bir iki de vurmuş bile.Selma ne dedesi onu kayırdığı için sevineceğini,ne kendisi yüzünden annesinin canı yandığına üzüleceğini bilememiş.
Zaman hızla ilerliyor.Selma daha da büyüyüp okula başlıyor.Maşallah zeki ve uslu bir çocukmuş.Bunca ihtimam ne şımartmış ne de başına buyruk yapmış onu.
Elindeki güzelliklere sahip çıkmayı ve korumayı taa o zamandan huy edinmiş kendine.
Zoru seven,gögüs germesini bilen,tamahtan kendisini uzak tutan bir karekteri varmış.
Hırsı varmış elbet ama mala mülke ,etikete değilmiş.Doğru dürüst insan olmayı amaçlamıştı.Onun bu masum ve makul halleri pek sevdirmiş kendisini.Etrafındakilerin güvenini kazanmış.Bu kazançta ona sorumluluk yüklemiş.
Kimselerin itimadını kaybetmemek ve doğru bildiğinin ardında durmayı bilmek olmuş hedefi.
Malum..zordur herkesi memnun edebilmek.Ama baş koymuştu bir kere bu yola.
Okulunu ve okumayı çok sevmiş ama asıl çocukluğını yaz tatillerinde köyde yaşamış.
Devam edecek....
ÇİMDİK
YORUMLAR
El bebek gül bebek büyüyen Selma'nın bakalım köy hayatı nasıl geçmiş.
Tebrikler Çimdik. Güzel gidiyor.
çimdik
Çok teşekkür ederim takibin ve yorumun için.Selam ve sevgiler.