- 3262 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
= SANAL ALEM VE REAL DÜNYA =
= SANAL VE REAL =
=ALLÂH sıratı mustakimde ayağımızı sabit kılsın, imânı kâmilden ayırmasın bizleri, ve yarattığı tüm kulları İnşâllah, “Amin.”
Rahman olan Allâh hidayete erdirsin tüm yürekleri- ki “kimse kimseye yazık yapmasın, yapamasın.
Aslında kişinin yapmış olduğu hatanın ceremesi kişiye ödetilir, ya bu dünyada, yada ahir alemde mutlaka cezasını çekecektir. Kimse yaptıklarını kendilerine kâr kalacak sanmasın… Bu dünyanın üstü kadar altıda vardır… Er geç muhâkkâk,dönüş Allâh-a dır.
İnsan! Real de nasılsa sanalda da aynı olmalı, çünkü her ikisinde de konuşulan, gerçek insan değilmi?
Peki; “sanal alem deniyorsa burası gerçekten sanal mı, Karşısında cevap veren perimi, hayal ürünümü, yoksa sanal denen , serap gibi bir şey mi ?
//Yahu konuştuğun etten kemikten ruhu, canı, olan; “yiyen, içen, senin gibi biri ve de canı kalbi olan insan değil mi ki; "canını yakıyorsun; “sevdiğini söylerken karşı cinsi sevgi kurşunuyla vururken hiç mi üzülmüyorsun; “İnsan olarak, onun ne kadar saf duyguyla sana bağlandığını hiç mi görmüyorsun? Görüyorsun! Ve de biliyorsun da, senin işine böylesi geldiği için mi, bile bile seven yüreği ile oynuyorsun, ve o mümtaz yüreğini yakıyorsun. “Allâhtan revamıdır yaptığın…
Aslında her zaman her yerde. Real de de, sanalda da. Yürekleri riya gölü insanlar vardır muhakkak , kimin nasıl olduğu bilinmiyor. Kavun, karpuz misali.
Lütfen elimize, dilimize, sahip çıkalım.
//İnsan oğlu dünyada yaptıklarından; “muhâkkâk Yarâtan ALLÂH-ın huzurunda sorgulanacaktır... Bu dünyada da öbür alemde ödenemeyen, tek hak kul hakkıdır. Onun için kimseyi incitmeyelim. Kalp sırça saraya benzer kırıldı mı telafisi mümkün değildir.
//CENAB-I HAKK; kul hakkı ile karşıma gelme!.. demiş ?..
Mesela; ( Zulmedenleri ALLÂH affetmez ve onlara bir yolda gösterilmez) (Nisa;4/168)
Birde ALLÂH-a ortak koşanları affetmez, bundan başka dilediğini layık gördüğünü affeder)(Nisa; 4/48) Kur’an-da 324 yerde zulüm. 174 yerde de şirk kavramı geçer.
// Kul hakkı yiyen Müslüman-a gelince; yediği hak oranında, ya sevapları hakkını yediği kişiye verilecek yada sevabı yoksa o kişinin günahlarını yüklenecek.
Birde şu var ki, alma mazlûmun ahını çıkar aheste aheste demişler. Kimsenin ahı kimsede kalmaz …
//PEKİ HERKESMİ ÖYLE, HAŞA. Realde olduğu kadar sanalda da ne kadar temiz yürekli , ince ruhlu, mükemmel insanlar var. Derdine derman olan, yaralarına merhem olan, sözleri ile yaşama ümüd-in olan, yüreğine su serpen çok arkadaşlarım var. Yüreği güzel, kendileri benim nezlimde çok ama çok özel olan canlar var. Kimisi kardeşim, kimisi bacım, kimisi oğlum, kimisi kızım. Kimileri kanatsız meleklerim, filozof-um var.
Kalbi nurlu naif yürekli dürüst; "kardeşlerim var. Ve buraya gelip beni arayan görüştüğüm, mert yürekli, bir dost kardeşim var. Öylesi insanlarda varmış mert kocaman yürekli, İnsan yanında otururken sukûnet buluyor yüreği. Benim için SİZ değerli canlar sizleri çok ama çoook seviyorum. Vede diyorum ki iyi ki varsınız iyi ki sizleri tanımışım…
//Yaratan Allâh yaratırken herkesi insan olarak yaratmış. Kimse kimseden üstün değildir…
Ahir aleme giderken de farklı değildir, zengini de, fakiri de, bir top beze sarılıp gidecektir oda nasip olursa eğer.
Üstünlük yalnızca takva ile olur, “o da Yaratan, “Allâh’ın nezdinde.
//Güzel bakan güzel görürmüş, güzel gören güzel düşünürmüş. Birbirimize art niyetsiz güzel bakalım dostlar <<LÜTFEN...
İnşallah bir daha umutsuzluklar yer bulamasın; ışığa kavuşmuş bedii yenilenmiş yüreklerde.
İnsan kime güveneceğini bilemiyor günümüzde,çoğu yer debdebeli görünüyor dışardan bakıldığında oysa ki; hiçte öyle değildir aslın da.
//Tam yese düşmüşken muzdarip yürekler; “ Bazen de sanki mucize gibi bir ışık parlar karşımızda, " Sanki bir sihirli değnek değmiş gibi birden bire, bakış açısı değişir, "O" anda kendine gelir hayal aleminden Real aleme döndürülmüştür kul, Allâhın yardımı ile gözünün önünden sis perdesi kaldırılır,
derde muzdarip mahzun yanık yüreğine gelen ferahlık, Allâh-u Azimüşşânın yardımının anide tecelli etmiş olmasındandır...
// Rahman olan Allâh; yardım elini uzatıyor kuluna… Aciz kulu buhrana düştüğünde, Hakk’tâ alâ yol gösteriyor kuluna. Yeter ki kul halis niyetli olsun. HÂK-KIN hikmeti tecelli ediyor, çaresiz kalan hali naçar kullara...
//Zaten dünya iyiler yüzü suyu hürmetine ayakta duruyor. Aslında çok da iyi niyetli yüreği temiz İnşirahla yıkanmış arınmış ne güzel yürekli insanlarda var aramızda; “pek ortalıkta görünmezler onlar,
geçtikleri yerlerden belli olurlar, geçtikleri yerlere sevgi nüveleri ekerler yüreklere… Umutsuzların ümüd-i olurlar, Dertli gönüllere derman olmaya çalışırlar, ve geçtikleri yerlere miski amber kokuları bırakırlar ardında.
Özleri, sözleri, birdir onların riya barınmaz yüreklerinde asla. Geçtikleri yerlerde mis kukuları yayılır etrafa...
//Yüce yaratan Allâh kulunu her daim gözetip koruyandır, kulun her hali Allâha ayandır. Yeter ki bizler ihlas ile Allah-a yönelmesini bilelim. Doğrunun dostu Allah-tır, eğrinin hasmi, yine Allâh tır.
Allâh her daim; “yarattığı kulların yar ve yardımcısı olur yüreği imanlı, itikatlı, güzel ruhlu insanların…
(Allahümme inneke afüvvün kerimun tühıbbül afve fa’fü anni) -->(ANNİ: beni. demek
(Ya Rabbi, sen affedicisin, kerimsin, affı seversin, beni de affeyle) -->( Annâ: bizi-demek.
Emine Erdem : 25/Haziran/2012
Bursa.
( Okumuş olduğum bir yazıdan esinlenerek yazmışımdır. )
(( Kimse öküz altında buzağı aramasın!.))
YORUMLAR
Yüreği güzel can arkadaşım; gözlemleriyle her şeyi ne kadar açık ve net yazmış.. insanları tanımak çok zor, onlar gerçek yüzlerini hep bir maskeyle gizlerler, Rabbim kötü ve fesat insanların şerinden korusun, her zaman her yerde iyi ve merhametli kullarına denk getirsin. Düşündüren ve mesaj veren bir yazı, bence her okuyucu payına düşeni almalı diye düşünüyorum, kaleminiz daim olsun...
UMUT ve DOSTCA
dijital ortam olduğu için mecburen bir ayrım var gibi gelsede sanal ve reel diye aslında insan insanlığını kaybetmediği sürece heryerde birdir. özü sözü bir insan reelde de aynı sanalda da aynı. reel hayatımızda nasıl çok iyi dostlarımız tanışlarımız ve sevmediğimiz insanlar varsa bu durum sanal dünya içinde geçerli. insanı tanımak kolay değil sonuçta helede görmeden sadece klavyeyle. çok can yakan ve sahtekarlıkla aşk tüccarlığıyla insanların dünyasını yıkan çok insan müsvettesi var her iki dünya içinde geçerli bu. Allah özü sözü bir yüreği imanlı insanla karşılaştırsın. son günlerin en çok kanayan yarasını ele almışsınız. sevgi ve saygılar
merhaba arkadaşım yazını bir solukta okudum insan reelde nasıl ise sanalda da öyle olmalı dürüst adil hakkaniytli olmalı paylaşımlar dostça ve arkadaşça yapılmalı birini kandırmanın aslında kendini kandırmak olduğunu iyi bilmeli sevgi ve dostluğun önemini çok iyi kavrayabilmeli...
ders niteliğinde harika bir yazı yürekden kutluyorum arkadaşım saygı ve sevgilerimle....
Hocam yüreğine eline sağlık gündemki önemli konuları ele almışssınız sizi gönülden kutlarım sanal alemi mantıklıca kullanırssak en güzel şekilde yararlanabiliyorsak ne mutlu bize sanal alemin faydalarıda var zararlarıda var bakın en büyük faydası benim için siz değerli güzel insanlar tanışmak şiir ve yazılarımızı birlikte paylaşmak fikir alışverişi yapabilmek gibi en güzel yolları bulduk herşeyden önce szleri tanıdım .Eğer sizden haber alıp size şuan yazabiliyorsam bu bir gerçektir ne cinim ne periyim Allahımın sevgili kuluyum yüreğine sağlık güzel insan gönül dost şairem sevgimle saygımla allaha eanet olun tebrik ederim güzel yazınızı
gerçek hayatta ne ki insanoğlu....:) bu bilinçle yanılmaz hiçbir yerde...tebrikler
emine erdem
Sanal alem ve reel dünya. Yaşantımızın içinde yer alan iki farklı dünya.
Aslında ruh kötüyse, hem sanal da hem de reelde kötüdür.Gerçek yaşamda iki lafı bir araya getiremeyenler sanalda arslan kesilir.Bir bakarsınız iki üç üniversite okumuş yurtdışında master yapmıştır. Avukat doktor öğretmen mühendis olur.Yaşlıdır ama genç kız ve adam olur.Evlidir ama sanalda bekardır.
Sayın Edip Ahmet beye katılmıyorum vıp üyeler çok düzgün kişilikler, normal üyeler güvenilir değildir gibi bir görüş çıkmış ortaya yazdıklarınla Bunu art niyetli yazdığını sanmıyorum.Herkes kimlik onaylı üye olmak zorunda değil. Herkesin haklı nedenleri olabilir. Özellikle bayanlar gizli kalmak için ısrar ediyorlar bence de çok haklılar.
Vıp üye olur kişi ama arkadan on tane farklı nick alır bir çoğu da bayan nick dir. Başka sitelerde bunun yüzlerce örneği var.Genel olarak herkes böyledir demiyorum. Sözüm meclisden dışarı ama bunu yapan insanlar o kadar fazla ki..
Kişilerin ruhu kirli ise girdikleri her ortamı da kirleteceklerdir.
Burası sanal dünya kim ne iş yapar yaş ve cinsiyeti nedir bilemezsiniz ayrıca ilgilendirmiyor beni.Ben şiir yazar ve okurum. Özel hayatları da merak etmiyorum.
Yazdıklarınla herkes namus timsali ama neler yaşanıyor aslında .
Her türlü rezilliği diz boyu işleyenler, sütten çıkmış ak kaşık oluyor ve saldırıyor etrafına, karalıyor herkesi.Kandırdığı aslında kendisi.
Günahını aldığınız kişi veya karaladığınız iftira attığınız kişiler size haklarını helal etmez zaten ilahi adalet var..ALLAH bu yaptıklarınızı size yaşatmadan da canınızı almaz ki.. Bunu da sizin en yakınlarınızdan çıkarır.
Neler duyuyoruz neler gözlüyor ve görüyoruz mesleğimiz gereği.Kötü insan her yerde kötü.Sanalda da reelde de kötü.Ama sanalda tanınmadıkları için daha fazla kötülük kol geziyor etrafta.
Yazdıkların ne kada r doğru arkadaşım Keşke ruhu kirliler kendi kötülüklerinin farkında olabilseler.ALLAH korkusu olmayan insandan uzak durmak gerekir. Her türlü kötülüğü işlemekten zerre kadar çekinmezler.
Yüreğine sağlık arkadaşım çok gerçek bir yazı olmuş.Sevgilerimle her daim.
emine erdem
Evet ilk etapta yazıları ile, şiirleri ile, okadar masumu oynuyorlarki, okuyanları etkisi altına alıyorlar. Hatta kendileri mahzun sütten çıkmış ak kaşık oluyor, karşı taraf tu kaka oluveriyorlar, hatta biz bayanlar o kadar saf-ızki; erkeği terk edip giden sevenine, çağrı niteliindeki erbab şiirini okuyunca, kendi çinsimizin ne gibi acılara maruz kaldığını bile düşünmeden,
Bu kadar ince ruhlu seven biri bırakılıp gidilirmi? Gidenin aklına şaşılıyor. hatta gideni kıymet bilmezlikle suçlaya biliyoruz ne yazık.
ALLÂH Kemter kullarının özünü ruhunu temizlesin İnşallah. Herkes neyse öyle görünsün. Mevlana celalettini rumi; " ya olduğun gibi görün, yada göründüğün gibi ol... Demiş. Malesef sahte karlık diz boyu,
çoğu kişinin özü yalan sözü yalan, şiirleri külliyen yalan.
Değerli arkadaşım. Allah kötülük yapanların kötülüğünü başına çevirirmiş vede masum olan, en çok sevdiğine bir bela verirmiş ki; can yakmanın ne demek olduğunu anlasın diye... Yani bu dünyada insan ektiğini biçer eden kendine eder. VEKİL OLARAK ALLÂH YETER "O" Ne güzel vekildir...
Sevgilerimle Allaha emanet ol...
Buyruluyor ki: 'Allah affedicidir. Kul, tevbe ettiğinde bütün günahları affedilir. Allah’ın affetmediği tek günah kul hakkıdır.' Adam dünyada hakkını alamamışsa ahirette alacak. Haksız olanın sevaplarını alıp haklıya verecek. İşte en büyük iflas İmandan sonra en mühim ve en lâzım âmâl-i salihadır. Salih amel ise maddî ve mânevî hukuk-u ibâda tecavüz etmemekle, hukukullahı da bihakkın îfa etmekten ibarettir.”
Mesnevî-i Nuriye
Allah’ın kul üzerindeki en büyük hukuku, İmandır. Kul, kendisini yoktan var eden Rabbine imanla mükelleftir. Bu imanın Kur’anın bildirdiği gibi olması şarttır. Bunu “tevhid” takib eder. Allah’ı bir bilmek de kul üzerinde İlâhî bir haktır. Nitekim, Allah’a şirk koşmak (tevbe edilmediği taktirde), affa girmeyen en büyük cinayettirbudur
değerli üstadem okadar güncel,ve gençliğin irinli yarası haline gelmiş,çözülmesi mutlak olan bir nevzuyu ele almışsınızki,düşüncelerime tevafuk olmuş,bu bahis benide ziyadesi ile müteessir etmekte....ahhh bu bilgisayar diyoruz bazen,ne suçu var kuldan olma bir aletin,cenab,ı mevlam,al demiş sana akıl gibi bir hazine verdim,tüm hakları sana ait,hangi yönde kullanırsan, ya kazanırsın ya kaybedersin,biz bu hazineyi değerlendiremiyoruz,bende duydum bu sitede yada başka sitelerde,kadın erkek muammasını,kim kadın kim erkek, bilinmiyor,bana kalırsa aldatan aldanıyor üstadem,bir insanın polisi kendi vijdanıdır,vijdanı olmayanın ise imanından şüpe duyarım,bu cahil gençler için çok tehlikeli bir tuzak,bu anlamda ben yakın çevremi uyarıyorum,elimden bukadarı geliyor,tabiiki tüm gençlik için buna kalıcı ,kat-i çözümler üretilmesi gerekli,bunuda ancak yetkili ağızlar yapabilir...
üstadem bu konuda konuşulacak çok şey var,ben duyarlı yazınızı gönülden kutluyor ve destekliyorum,saygıyla eğiliyorum çok kıymetli eser ve güzel hikayecik için,bende nacizane, külliyattan teşbihler sundum...
saygılarımla___________
emine erdem
Teşekkür ederim şairem. güzel yorum için duyarlı yüreğini kutlarım.
Tabiki ALLÂH'ın kul üzerindeki en büyük hukuku, İmandır. Tabikide Kul kendisini yoktan yaratan ALLÂH' a Rab-bine İmanla mükelleftir. Allah'a şirk koşmak ( Tövbe edilmediği taktirde o kulun gideceği yer doğrudan Cehennemdir vede ebedi.
Fakat benim söylediğim kul hakkı. İnsanların nasılsa görünmüyoruz deyip birbirine verdikleri zarardır. Ne yazı vede çoooook yazık.
Çünkü gündem konusu çok kişi muzdarip böylesi olaylardan.
Şu internetin hiç bir suçu yok. İnsan ne şekilde kullanırsa ona o hizmeti veriyor. Aslında şeytan olan iki ayaklı yaratıklar. Allâh sızlar. Şeytanın ta kendisi olan insanlar. ALLÂH mazlumları öylelerinin şerlerinden korusun İnşallah. Sevgiler Selamlar.Şerlerden uzak yaşam dilerim...
gercekten harika bazi cok tanidik cümleler ve tamamen gerceklerle yüklü cok güzel nasihat edici bir yaziydi allah senden razi olsun güzel yürekli sairem dilerim herdaim mutlu bahtiyar olursun
cansin ömrüne bereket iyiki varsin sevgimle esen kal
emine erdem
Allah sendende razı olsun. Sevgiler Selamlar Allah yardımcımız olsun .
Real dünyada ve Sanal alemde...
Can dostum, şiir, yazı ve dostlukları bu site gibi ortamlarda paylaşıyoruz. Bundan ötesine taşımamak gerekir, ben öyle düşünüyorum.
msn alışkanlığı edinmemeli, gerçi bu da belirli bir tecrübeden sonra öğreniliyor. Allah iyilerle karşılaştırsın.
Sevgilerimle
emine erdem
Evet, sanal alemle gerçek alem farklı; fakat bu portal kanımca gerçeğe en yakın. Bunu kimlik onaylı üyelerin varlığı destekleyecektir... Burada güzel gerçek dostluklar var, bizzatihi kendim birçok dostla telefonlaşıyor, görüşüyorum... Gönülden gönüle yol var der eskiler, şiirle dostun yüreğini tanıyorsun, zamanla da o yazılardan dolayı o insanla bir bağ kuruyorsun ve bu şekilde çok güzel dostluklar oluşuyor... Bu güzel dostlardan biri de sizsiniz Emine hanım... Kaleminize, yüreğinize sağlık...
Şen ve esen kalasınız...
Saygıyla...
emine erdem
Onları çok seviyorum. Özü sözü bir olacak insanın. Yalanla iman aynı kalpte barınmaz derler nede güzel derler aynen öyle . Evet görmediğin insanı yazdıklarından tanıdığın kadar tanıyorsun tabiki yüzündeki maskesi gibi kalemindede maske yoksa. Şunu söylüyorum Allâh herkesin kalbine göre versin başka birşey demiyorum. Size çok teşekkür ederim efendim Allâh sizden razı olsun . Selamlar Saygılar herşey gönlünüzce olsun...
Selam merhabalar Emine hanım.
Paylaştığınız yazınızı okudum. Ve çok düşündüm. Bu yazının site üylerinizn hepsi tarafından okunmasını istiyorum. Bu yazı sıradan bir yazı olabilir ama her satırı gerçek olduğu için site üylerinin okuması onların iyiliği için gereklidir. İnsanlar bir birini kandırıyor duygusal olarak canlarını yakıyorlar ve bu insanların yaş ortalaması orta yaş ve orta yaş üstü. Bunların yaptığı yanlışlarla yüz yüze gelmeleri lazım.
Bana göre yazınız günün yazısı olarak seçilmeliydi ve üyelerin çoğunun okuması gereken bir yazıdır.
Sanal alem deyip arkasına kimse saklanmasın, bu tür davranışları yapanlar sanal alemi maske olarak kullanan kişiliğinde sorun olan insanlardır.
Bunun yanında sanalı gerçekte olduğu gibi arkadaşlık dostluk, paylaşım alanında kullanan insanlar vardır. Benimde sanalda arkadaşlarım dostlarım var ve gerçek yaşantımdaki dostlarım gibi onlara yer verir, seslerini duyar yüzlerini görürüm. Hiç birinden de zarar görmedim. Yeter ki sanalı doğru kullanalım.
Tebrikler, güzel ve doğru bir konuyu seçtiğiniz için. Yüreğinize sağlık. Kutluyorum.
Özlem ÇETİN tarafından 6/27/2012 1:17:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
emine erdem
Allah mazlumların yardımcısı olsun diyelim. Bu alemde kötü ruhluların yüzünden kimsede güven kalmadı ne yazık iyi insanlara dürüst olanlarada insan haklı olarak temkinl, davranıyor malesef. Sevgiler Selamlar.