- 2401 Okunma
- 15 Yorum
- 1 Beğeni
Özlemek Bir Türküydü Uzaktan
Hani uzaktan geldiği hissedilen bir türkü olur ya bazen. Iraklardandır ses ve çok derinden… “Belki de okyanusun ötesinden” derken; titrer yüreğiniz, sesin yokluğuna doğru giderken.
Kulak kabartırsınız sonra hissederek; tüm sessizliğinize bürünerek ve yalnızlığınızı yudum yudum içerek.
Uzun zaman önce yaşanan bir boşlukta, anasonlu bardağı terk sözü varsa kulakta; kafa, mey sarhoşluğunu unutmak üzereyken hatta… Hasret damla damla akmakta dudağa ve acı acı kavurmakta…
Gözleriniz darağacının ilmiğine asılı, çöl serabının tekmesi sehpaya basılı. Ayağın itmesi, yıkılması sehpanın, saniyelere bağlı… Serabın ayağını ilgilendirmiyor pek, sonucun niçini ve nasılı…
Ah bu ses, ah! Bu ses gelmemeliydi öyle ıraklardan. Yanı başınızda olmalıydı; gözlerinize bakaraktan. Yudum yudum içirmemeliydi yalnızlığı, uzaklarda duraraktan.
Uzaklarda yaşıyorsun,
Hasretime terk etme yar!
Sevdamızı taşıyorsun,
Hasretime terk etme yar!
Iraklardan el sallama,
Rüzgârınla kar yollama,
Görsün gözüm sen milleme,
Hasretime terk etme yar!
Rızanız perçinlenmiş; sevda yüreklere eklenmiş, gözleriniz kendinizce millenmiş, darağacının idam susuzluğunu gidermiş, kalanı da ipin ucunda közlenmiş
Ah o ses, ah! Gelmeli artık yakınlardan ya da ıraklardan. Görmemeye mahkûm mu etti yoksa yaradan?
O hiç söylenmemiş ses, hayallerin süslediği bitmeyen es; düşüncelerin bağlama, arzuların keman çaldığı o türküye, razıyız biz nefes nefes… “Ah!” dersiniz, “Ah bir gelse o ses!”. Anlarsınız ve duymaya can atarsınız artık ki; bestesi yapılmamış, sevda hamuruyla yoğrulup pişmiş bu türküler çok enfes.
Akasyalar takıyordun,
Düşlerime akıyordun,
Gülleri sen yakıyordun,
Hasretime terk etme yar!
Sonbaharda yeşillendim,
Suspus iken şekillendim,
Uçarıyken akıllandım,
Hasretime terk etme yar!
Akar yüreğinize böyle ılgıt ılgıt nefessiz sesler. Ruhunuz yol alırken karlı çamlara, bir türkü takılır kulağınıza o an ve uyanır hisler. Düşünürsünüz; türküler mi hisleri, hisler mi türküleri besler?
İşte o an bir türkü gelir yine uzaktan… Yakar hasreti yine ufaktan ufaktan…
Sonra bir bakarsınız; tan yerinden doğan, size doğru gülücüklerle koşan bir güneş vardır ufuktan… İyi baktığınızda görürsünüz ki; yardır bu güneş gibi parlayan.
Suskun der ki şanslıyım çok,
Hiç bir yerde benzerin yok,
Yüreğimde sevdan bir ok,
Hasretime terk etme yar!
......................................
NOT: Kurallarını bildiğim halde hiç denemediğim bir dal idi hece şiiri. İlk kez bu deneme için, 4+4 hece vezniyle, bilgim dâhilinde kurallara uyarak ve duygularımı katarak yazdım yazı aralarında da olsa.
Suskunbiradam (Turgay)
YORUMLAR
Turgay COŞKUN
Hoşgeldin... Yeni yazıların, yeni şiirlerin bizleri bekliyordur...
Güzel yorumuna çok teşekkürler...
Sevgiler... :)
türküler mi hislendiren yoksa benmiyim hisli olan...zaman zaman bu girdaba bende düşerim... hani dolunayda insan başka duygu yoğunluğu yaşar... karmakarışık özlemin yakısı gecenin aydınlığına karışır şiir konuşur türküler dile gelir... araya serpilmiş şiir türkü tadı hissi verdi ...saygı ve sevgilerle
Turgay COŞKUN
O mısralar benim ilk hece çalışmalarımdı...
Güzel yorumunuzla renk kattınız.
Teşekkürlerimle...
Saygı ve selamlarımla...
Gülayşe DELEN
Yaşanmış acı bir aşk hikayesi okudum..Beklemeler, özlemler tüm bedeninizi sarmış..
Artık gel, yeter bu özlem, sabrım kalmadı diyorsunuz..İnşallah sevgili sesinizi duyar da gelir..
..Sevgi aşk dolu şiirler sizden gelsin, bekleriz..Kutlarım, tarzımdı çok beğendim..Yüreğiniz var olsun şairim..
Saygılarımla...
Turgay COŞKUN
Elbet her yazılan nesir ve şiirlerde mutlak yaşanmışlıklar vardır... Beğeniniz beni mutlu etti...
Nice yazı ve şiirlere...
Hüzün, hasret, huzurdu hisler... Bütünüyle çok güzel ve etkileyici bir eser, fonda en sevdigimden... yorum yazamıyor olsamda her zaman begeniyle okuyorum bu kalemi... Dilerim Güneş ömür boyu parlar yolunu ve yüregini aydınlatır şairin...
Turgay COŞKUN
Siz hep var olun...
Saygılar...
dilber-gelincik
dilber-gelincik tarafından 6/30/2012 1:45:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
dilber-gelincik tarafından 6/30/2012 1:46:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
Türküler, sevdalar...
Uzaklık bir yürek ritmi bazen...
Bazen uçurumlar da bir adım kadar yakın...
İçimizde olanca kıyamet ve cennet.
Yanarken de böyle,
donarken de, güneşin varlığında...
Hece alışkanlık yapar ustam :)
Dikkatli olun derim, bırakmaz kalemin yakasını...
Beğeniyle okudum ve umuda yakılı
o yanık ezgiyi duydum Turgay Bey.
Tebriklerim ve saygımla...
Suskun bir adama..:)
Sustum...!
Tuz basıp yaralarıma,
ne kadar susulacaksa o kadar sustum!
Tam acılarımı haykıracaktım ki, sustum...!
Bir çığlık kanıyor demedim en derininde yüreğimin...
İçimdeki volkanları boğarak sustum...!
Açmadım kimselere yüreğimi...!
Hançeri sadece kendime sapladım ve sustum...!
Hüznü yüzümde, acıları gözlerimde topladım sustum...!
Bir ah sürüp dudaklarıma...
Ne kadar susulacaksa, o kadar sustum !!!
Turgay COŞKUN
Çok teşekkür ediyorum...
Selamlar...
Yazınız bütünüyle mükemmeldi .Beğenerek okudum .Seslendirme fon müzik,aralardaki mısralarınız hepsi uyumlu güzeldi.
Turgay COŞKUN
Güzel yorumunuz güç katacaktır bana...
Selamlar...
Turgay COŞKUN
O seri öyküdeki kaliteyi görünce (Zaten biliyordum kaleminizi) daha da çok anladım kaleminin değerini..
Teşekkürler.. :)
Saygılar...
Esma KAHRAMAN
Yine satır aralarında özlem vardı, yalnızlık vardı. Yürek yanmışsa bir kez, hasret olmuşsa kor kelimeler dizilir trenin kara vagonları gibi ard arda. İçini acıtan, yüreğe dokunan hasret satırlarıydı ve güne düşecek bir yazıydı Turgay Bey. Tebrikler. Yazmaya devam, elinnden kalem düşmesin sakın. Saygıyla...
Nermin Kaçar tarafından 6/26/2012 10:45:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Turgay COŞKUN
Yazıma olan beğenin beni memnun etti..
Teşekkür ediyorum
Selamlar...
Turgay COŞKUN
Tek kelime ile muhteşem bir eserdi...yazınız, aradaki şiirlerin kattığı renk ,seçtiğiniz resim ve tabi yazınsalınızı bütünleyen fondaki müzik seçimi...hepsi...hepsi birbirinden güzeldi ve ben bu duygu harmanında savruldum kah maziye, kah bugüne...kısa metrajlı, hüzünlü bir film izledim adeta...yaşayan ve yaşattıran kaleminize selam olsun...en derin saygılarımla...
Turgay COŞKUN
Teşekkürlerimle...
Saygılar...
özlem dolu satırlara çok güzel bir hece şiir eşlik etmiş
bu kalem yazarsa çok güzel yazar bunun farkındayım işte kanıtı
kutlarım hocam
saygı ve hürmetlerimle
Turgay COŞKUN
Teşvik güzel de... Hani eski günlerim?
Bitti belki de... Sen dostumsun, kardeşimsin. Sen ve ben farkında olamıyoruz galiba kalemin bittiğinin :)
Ne dersin?
Yine de devam bakalım...
Selamlar...