- 649 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Erkekler Neden Kadınlardan Korkar
Adamın biri oturan topluluğa “Beyler karısından korkmayan ayağa kalksın” demiş. Orda oturanların hepsi biri hariç apar topar ayağa kalkmış. Ayağa kalkanlar şaşkın şaşkın oturan bakarak helal olsun demek karından korkmuyorsun demişler. Adam, karım lafını duyunca ayağımın bağları bir an çözüldü ondan kalkamadım demiş.
Sahi erkek milleti neden kadından korkar? Freud, otuz yıl kadınlarla uğraştım kadınların ne istediğini anlamadım demiş, bende onca psikoloji ve kadın psikoloji ve ilişkiler üzerine okumalar yapmama rağmen bu sorunun cevabını bulamadım. Bulduğum kadının gizemli bir güce sahip olduğu kadar anlaşılmazlıdır. Belki farkına varılamayan güç Havva annemizi Adem babamıza yasak meyveyi yemeye itmiştir.
Kaç erkek karısından, sevgilisinden korkmadığını idea edebilir. Biliyoruz ve görüyoruz ki en kaba dayı, en maço, en piskopat, en laf anlamayan erkek milletinin fertleri kadın deyince esas duruşa geçiyorlar.
Sözde ataerkil toplumuzda erkekler üzerinde kadın korkusunun etkilerini rahatlıkla görüyoruz. Erkek kadın korkusundan evden çıkamıyor. Kadından izinsiz hiçbir şey yapamıyor. Kadının bir dediği iki edilmiyor. Edilse de en sonda kadının istediği-dediği oluyor. Ve işin en kötüsü artık kadın gücünü biliyor. Bildiği gibi gücünü nasıl kullanacağını da farkında. Böylece zavallı erkeği ezdikçe eziyorlar. Ve kahvelerini keyifçe yudumluyorlar. Rahat ve korkusuzlar. Erkekse sürekli tetikte ve korkuyla beklemede. Kadın söylenmesin, yanlış anlamasın diye yumurtaya basar gibi, yaşamakta.
Ey kadın yazık değil mi erkeği tavuğa çevirdin. Horozluğunu elinden aldın. Yazık değil mi öz benliğini elinden alarak, zavallı hale getirdin.
Kadınlar, buyurun bu gizemi biz erkeklere anlatın. Neden görünmez bir güce sahip olduğunu -biz anlasak da anlamasak da size mahkûmluğumuz devam edecek- anlatı verin. Belki hala ölmemiş bazı erkeksi yönlerimiz canlanıverir de seviniriz.
Belki sonrasında ben erkeğin neden kadından korktuğuna dair tespitlerimi yazabilirim…
Osman Tatlı
www.osmantatli.com.tr
[email protected]