Alo orda mısın(1)
Evin küçük kızı Nazan can sıkıntısıyla aklına hınzırlık geldi ve telefonu eline alarak rasgele bir numara çevirdi. Karşısına çıkan erkek sesinden anladığı kadarıyla yaşça büyüktü. Yüzünü hiç görmediği bu erkekle konuşmaya başladı.
İsminin Murat olduğunu söyleyen bu erkekten o kadar etkilenmişti ki artık hergün saatlerce konuşuyorlardı. Murat telefonda hiç görmediği Nazan’a iltifatlar yağdırıyor ve ondan ne kadar hoşlandığını anlatıyordu.
Nazan hayatında bu güzel sözleri ilk defa duyuyor yüzünde güller açıyordu. Dünyanın en mutlu insanı oluvermişti bir anda. Artık arkadaşlarıyla görüşmez, sinemaya gitmez olmuştu. Evden dışarı çıkmıyor hiç ders çalışmıyor, gece gündüz odasında elinde telefon saatlerce konuşuyordu.
Günler haftaları kovaladı ve Murat artık Nazan’la yüzyüze görüşmek istediğini, onu tanımak istediğini söyledi. Nazan önce korktu nazlandı, görüşmeye gelemeyeceğini söyledi. Murat bunun üzerine Nazan’ı bir daha aramadı. Nazan’ın dünyası başına yıkıldı. Aşkı artık onu aramıyor, ona iltifatlar yağdırmıyordu.
Bu ayrılığa bir gün dayanabildi ve Murat’ı aradı, görüşmek istediğini söyledi. Murat bu karara çok sevinerek hemen buluşma yerini belirledi. Tesadüfen ikisi de aynı semtte oturuyordu. İki saat sonrası için sözleştiler.
Nazan’ın heyecandan kalbi küt küt atıyordu. Hemen dolabını açtı giysilerini yatağının üstüne koydu. Aynanın karşısına geçerek tek tek bütün kıyafetlerini üzerine tuttu. Nihayet karar vermişti. Kendini yaşça büyük gösteren bir kıyafet seçti. Saçlarını topladı hafif bir makyaj yaptı. Herşey tamamdı. Eline de bir kitap alarak doğal görünmeye çalışarak annesinin yanına gitti. Annesi mutfakta yemek hazırlıyordu.
“Ayça telefon etti birlikte ders çalışacağız ben çıkıyorum anne” dedi. Annesiyle o an göz göze geldiler. Annesi, “derhal yüzündeki o makyajı sil almayayım seni ayağımın altına” dedi. “Ama anne” dediyse de annesinin yüzündeki kararlı ifadeyi görünce yüzünü temizlemekten başka çaresi olmadığını anladı.
Hiç vakit kaybetmeden doğruca banyoya gitti ve yüzünü temizledi. Her ihtimale karşı pembe rujunu çantasına attı annesinin yanına gelerek, “şimdi çıkabilir miyim?” diye sordu. Annesi o çok istediği cevabı verdi, “çıkabilirsin” dedi. Nazan sevinçle çantasını alarak evden çıktı.
Nazan nihayet hergün telefonda kendine iltifatlar yağdıran güzel sözler söyleyen erkeği görebilecekti. Acaba Murat hayal ettiği gibi yakışıklı mıydı...
YORUMLAR
Hem "Murat" hem de yakışıksız olucak ?
Olucak mı?
Olucak şey mi?
Valla biz "yeşilçam" düzümlemelerinden geçirilmiş bir nesil olarak kabul edemeyiz.
Müsaade ederse büyüklerimiz itirazımız bile söz konusu olabilir.
Mütemadiyyen ederik itiraz.
Bir istida verip gereği mucibince talebimiz mevcuttur dersek netice alınabilir.
Selam ve mahabbetlerimle..Demokrat Partiye mebusu Fazlı Erol Abiye
Esma KAHRAMAN
Mısri Niyazi'nin ;
Suretimde nem var benim ,
Siretimdedir madenim ... Buyurduğu gibi ... Tende koymayın bizleri ... Cana indirin lütfen !.. Olur
mu efendim ?.. İnciler düşürün sayfanıza ... Ve bizler de onları sevinçle toplayalım ... Gönül
vitrinimizin en nadide yerinde saklamak için ... Zira buna öyle ihtiyacımız var ki ...
Sarrafın yükü cevher olurmuş malûmu ihsanınız ... Takdir makamı değilim elbette ve bu haddim
de değil ancak , gönül sarraf olunca kalemden düşenler de inci mercandan gayrı ne olur ki ?..
Uyuşuk ruhumuza hamleler yaptıracağına inandığım kaleminizden ; bizleri nice gönül iklimlerinin
sahillerine götürecek yazı dizinizin devamını bekliyoruz efendim !..
En kalbi saygımla ...
Esma KAHRAMAN
hoppala tam konsantre olmuş merak ve heyecanla hikayenin bitimine gelirken vede Bu Alo ordamısının altından Vede erkek kahraman Murattan nasıl bir senoryo kahramanı yaratılmıştır derken aklımdan bulmaca çözer gibi çözümler üretir resmi geçit halinde olası ihtimalleri sıralarken baba mı çıkacak altından ,evli bir erkek mi, hocamı vs vs düşüncelerdeyken vede üstelik istermisin hikayenin sonunda nokta, yine onu bunu boşverin de iyi bayramlar okıyacakmıyım derken sabah oldu erken misali oda ne arkası yarında yazılmamış kesilmiş hadi bakalım rastgele
Esma KAHRAMAN
sonuca bakıcaz artık... :)) sevgilerimle.
hülya hicran
Sayın yazarım, ilk kez öykünüzü, hem de seri öykünüzü okuyacağım. İlk bölüm çok güzeldi. Olayı ve karakterleri öncelikle tanıttı...
3 kişi tanıdık... Ya da tanır gibi olduk henüz.
Güzel gideceği belli öykünüzü yürekten kutluyorum...
Saygılar, selamlar...
Esma KAHRAMAN
:) sevgiler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
:) sevgiler huni dostu
Arkası yarın gibi beklemek gerekecek bakalım ilk tanışma nasıl olacak ?
Nazanı tanıdık az çok ama bakalım Murat nasıl biri çıkacak ve neler olacak beklemekten başka çare yok....
harika bir yazı okudum...gerisini okumak için dört gözle bekleyeceğim.....
yazıyı ve yazanı kutlarım...
Esma KAHRAMAN
Yarın pazar yazarım Gezme tozma zamanı Anlaşılan yarını olmayan bir yolculuğa çıkmak üzere genç kızımız. Sanallığın veya riyalarla dolu bir dünyaya adım atmak üzere anlaşılan. Bakalım , okuyup göreceğiz. Dileyelim de Yeşilçam filmleri gibi olmasın gidişatı ve sonu:)
Esma KAHRAMAN
:) sevgiler Sayın Yazarım.